• Посилання скопійовано

Коли нараховані відсотки за позикою включаються до витрат?

Підприємство отримало позику в іноземній валюті від нерезидента. Договором передбачено, що відсотки за позикою починають нараховуватись з дати видачі першої частини позики. Сплата відсотків в момент повернення позики. Коли підприємство має право відображати нараховані відсотки у складі витрат?

Згідно зі ст. 1048 ЦКУ позикодавець має право на одержання від позичальника процентів від суми позики, якщо інше не встановлено договором або законом. Розмір і порядок одержання процентів встановлюються договором.

Відповідно до п. 3 П(С)БО 31, витрати на проценти та інші витрати підприємства, пов'язані із запозиченнями відносяться до фінансових витрат підприємства.

При цьому, як зазначено у п. 7 П(С)БО 16, витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Однак, витрати, які неможливо прямо пов'язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.

Зокрема, фінансові витрати на проценти за позикою не можуть бути пов’язані з доходом певного періоду. Відповідно вважаємо, що вони повинні бути відображені у складі витрат саме у періоді їх нарахування згідно здоговором з позикодавцем. Наприклад, якщо договором передбачено, що відсотки за користування позикою нараховуються щомісяця, то суб’єкт господарювання щомісяця відносить суму нарахованих відсотків до складу витрат записом Дт 951 Кт 684 (з подальшим віднесенням в кінці звітного періоду на фінансовий результат записом: Дт 951 Кт 79).

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Різні дати для актів на транзитні послуги нерезиденту
    Чи може підприємство транзитні послуги постачальників за одне судно виставляти нерезиденту замовнику кількома актами, з різницею в кілька днів? Наприклад, буксири виставлені 01.09, а інші послуги, включаючи агентську винагороду, 03.09
    15.09.202515
  • Заява через Е-кабінет та оновлення відомостей як умови дії ліцензії
    ТОВ має дві ліцензії на зберігання пального, отримані 01.11.2024 р. ТОВ не оновило дані щодо ліцензії (адреса місць зберігання) до 01.07.2025 р. Згоду на обмін документами через ЕК не надано. Чи потрібно проходити ідентифікацію через ЕК та оновлювати дані?
    03.09.202561
  • Наказ про постійно діючу комісію: необхідність оновлення
    Чи потрібно щороку оновлювати наказ про створення постійно діючої комісії для обліку основних засобів (прийняття, введення в експлуатацію, списання), чи наказ залишається чинним до моменту зміни складу комісії?
    02.09.20251 982
  • Курсові різниці за коштами на субрахунку 312
    Як правильно відображати курсові різниці за коштами на субрахунку 312? Наприклад, якщо на 312 є залишок коштів і надходить чергова передоплата, потрібно розраховувати курсові різниці на дату кожного надходження коштів, чи достатньо розрахунку лише на дату балансу? Бухгалтерська програма робить перерахунок на дату балансу
    29.08.202577
  • Доставка товару: постачальник та відправник – різні ФОПи
    Підприємство (ТОВ) придбало товар у ФОПа 1, якому й перерахувало оплату. Згідно з видатковою накладною, постачальником є ФОП 1. Однак, за документами перевізника «Нова пошта», відправником товару є інша особа – ФОП 2. Доставку «Новій пошті» оплачує підприємство-покупець. Чи правомірно включати вартість такої доставки до складу витрат?
    18.08.2025818