• Посилання скопійовано

Перехідні операції у "єдинника": коли виникають зобов'язання з ПДВ при зміні ставки податку

Платник єдиного податку II групи виписав видаткову накладну та відвантажив товар 30.06.2016 р., а сплата за товар прийшла 10.07.2016 р. В цей час він вже перебував на III групі єдиного податку (платник ПДВ). Чи буде ПДВ? Чи реєструвати податкову накладну?

Раніше податківці у відповіді категорії 101.05 «ЗІР»* зазначали: якщо відвантаження товарів/послуг покупцю відбулося в період, коли платник єдиного податку працював на спрощеній системі оподаткування та не був зареєстрованим платником ПДВ, а оплата коштами отримана після його переходу на загальну систему і реєстрації платником ПДВ, податкові зобов'язання з ПДВ за такою операцією не нараховуються (крім випадків, коли платник ПДВ обрав касовий метод визначення податкових зобов'язань з ПДВ). Якщо ж платником ПДВ застосовується касовий метод визначення податкових зобов'язань, він зобов'язаний задекларувати податкові зобов'язання з ПДВ за фактом оплати та погасити їх у встановленому законодавством порядку.

Відмітимо, що хоча ця консультація й міститься зараз серед «не чинних», вважаємо, що на практиці податківці дотримуються саме такого підходу й зараз, зокрема, у ситуації зміни ставки єдиного податку. Адже по суті, роз'яснення перенесено до «не чинних» у зв'язку із скасуванням свідоцтв платника ПДВ, про які згадується у ньому. Основні ж норми, наведені у роз'ясненні, залишаються чинними й зараз. 

* Питання: «Чи виникають податкові зобов'язання з ПДВ, у разі коли відвантаження товарів/послуг покупцю відбулося в період, коли платник ЄП працював на спрощеній системі оподаткування, а оплата коштами отримана після його переходу на загальну систему і реєстрації платником ПДВ? [Діяло до 01.01.2014]»

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024955
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249255
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435