• Посилання скопійовано

Складаємо накладні за щоденними підсумками операцій

Які особливості складання податкових накладних за щоденними підсумками операцій у разі здійснення платником як оподатковуваних ПДВ операцій з постачання, так і звільнених від оподаткування, у тому числі у разі постачання підакцизних та імпортованих товарів?

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках обов’язкові реквізити, зокрема, код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Відповідно до п. 201.4 ст. 201 ПКУ податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

- здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);

- виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;

- надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).

Згідно з п. 9 та п. 12 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.09.2014 р. №957, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 13.10.2014 р. за №1235/26012 (далі - Порядок №957), у верхній лівій частині податкової накладної, яка складається за щоденними підсумками операцій, робиться відповідна помітка «X» та зазначається тип причини «11», у рядку «Особа (платник податку) - покупець» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер покупця» відображається умовний ІПН «100000000000».

В податковій накладній, яка складається за щоденними підсумками операцій у разі здійснення поставки товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку на додану вартість (далі – ПДВ)), суми розрахунків за касовими чеками, надрукованими протягом дня, та суми ПДВ за такими розрахунками зазначаються загальною сумою, що відповідає фактичній сумі виторгу та сумі ПДВ, яка відображена у Z-звіті.

Відповідно до п. 15 Порядку №957 до розділу I податкової накладної вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, зокрема, до графи 4 - код товару згідно з УКТ ЗЕД.

Графа 4 заповнюється у разі постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, на всіх етапах постачання таких товарів.

При цьому, оскільки такі касові чеки містять інформацію про асортимент товарів, придбаних покупцями, платник податку має можливість згрупувати в такій податковій накладній в графі 3 «Номенклатура постачання товарів/послуг продавця» товари за групами, що відповідають певному коду УКТ ЗЕД.

Враховуючи викладене, у графі 4 податкової накладної, складеної за щоденними підсумками операцій, при продажу підакцизних та імпортованих товарів зазначаються їх коди згідно з УКТ ЗЕД.

Таким чином, обсяги операцій з постачання товарів (в тому числі підакцизних та імпортованих) у податковій накладній, складеній за щоденними підсумками операцій, у разі постачання за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником ПДВ) відображаються наступним чином:

- окремим рядком показники щодо обсягів постачання підакцизних та імпортованих товарів за кодами УКТ ЗЕД;

- кремим рядком показники щодо загальної суми вартості поставлених товарів, за вирахуванням обсягів постачання підакцизних та імпортованих товарів, при цьому у такому випадку у графі 3 «Номенклатура товарів/послуг продавця» податкової накладної вказується вираз «Товари/послуги в асортименті»; графи 5.1, 5.2, 6 та 7 не заповнюються.

Згідно з п. 14 Порядку №957 для операцій, що оподатковуються або звільнені від оподаткування, складаються окремі податкові накладні, тобто при одночасному постачанні одному отримувачу (покупцю) як оподатковуваних товарів/послуг, так і таких, що звільнені від оподаткування, постачальник (продавець) складає окремі податкові накладні (не допускається заповнення в одній накладній одночасно графи 12 та граф 8 – 11).

При складанні податкової накладної для операцій, що оподатковуються ПДВ, у графах 8, 9, 10 відображається загальний обсяг постачання (база оподаткування) товарів/послуг залежно від ставки оподаткування; у графі 13 зазначається загальна сума коштів, що підлягає сплаті.

Категорія ЗІР 101.19

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Джерело: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Податковий кредит: розбіжність знаків тарифу в ПН та акті
    Чи можна включити до податкового кредиту податкову накладну (ПН) з тарифом, що має 6 знаків після коми, якщо в акті виконаних робіт тариф зазначено з 2 знаками? Чи є така розбіжність підставою для невизнання податкового кредиту?
    Сьогодні 15:5022
  • Визначення дати складання розрахунку коригування до ПН
    Потрібно зробити нульове коригування до ПН від 24.04.2024 року. Це коригування кількості на 0,000000001 шт. На суму це не вплинуло, але так як оплати були частинами, загальна кількість менше на 0,000000001 шт. Покупець попросив зробити коригування, зробили 30 квітня 2025 року. Тепер вони кажуть, що можуть втратити ПК, так як пройшло більше 365 днів. Як вийти з даної ситуації: зареєструвати нове коригування від 23.04.2025 року чи квітнем 2024 року?
    Сьогодні 14:2240
  • ПДВ за ст. 199 ПКУ для ОЗ/МНМА: момент нарахування зобов'язань
    Підприємство придбало ОЗ/МНМА з ПДВ для одночасного використання в оподатковуваних та неоподатковуваних операціях. Податковий кредит сформовано у січні (за першою подією та зареєстрованою ПН). Введення в експлуатацію відбулося в лютому. У якому місяці слід нарахувати компенсуючі ПДВ-зобов'язання за ст. 199.1 ПКУ та скласти зведену ПН: у січні чи лютому?
    Сьогодні 10:2268
  • Пільга з ПДВ для субпідрядника оборонного замовлення
    Чи поширюється пільга з ПДВ на підприємство-субпідрядника, яке виготовляє товари для потреб оборони (кінцевий отримувач – Міноборони, ЗСУ, правоохоронні органи тощо згідно з сертифікатом/договором), якщо воно залучене до виконання такого замовлення?
    Сьогодні 08:1123
  • Орендуємо сервер у нерезидента: що з ПДВ?
    ТОВ, яке є платником податку на виведений капітал та ПДВ, орендує сервер та отримує право на використання програмного забезпечення від компанії-нерезидента. Оплата здійснюється через корпоративну картку. Чи виникають у ТОВ податкові зобов'язання з нарахування ПДВ?
    11.06.202555