В світлі податку на прибуток організація співпраці з ГО для платника податку на прибуток не несе жодних ризиків. Надання медичних послуг у бухобліку підприємства відображається класично за нормами П(С)БО 15. Відповідно до п. 5 П(С)БО 15 за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена, на дату підписання акту (або іншого первинного документу) платник податку відображає дохід у бухобліку.
Об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається на підставі бухобліку і навіть якщо платник визначає різниці для коригування фінрезультату, то надання медпослуг зі знижкою не передбачає такого коригування.
Єдиний на що слід звернути увагу, якщо платник податку визначає різниці, це пп. 140.5.9 ПКУ. Фінрезультат податкового періоду збільшується на суму безоплатно наданих послуг протягом звітного року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ на дату передачі послуг, у розмірі, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року. В інших випадках жодного коригування.
У випадку надання медпослуг, які оподатковуються ПДВ слід звернути увагу на п. 188.1 ПКУ. Цей пункт встановлює граничну межу щодо бази оподаткування. База оподаткування операцій з постачання послуг не може бути нижче ціни придбання таких послуг. База оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених послуг не може бути нижче звичайних цін.
Згідно з пп. 14.1.71 ПКУ звичайна ціна послуг, визначається сторонами договору, якщо інше не встановлено ПКУ. Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін. Ринкова ціна відповідно до пп. 14.1.219 ПКУ, це ціна, за якою послуги передаються іншому власнику за умови, що продавець бажає передати такі послуги, а покупець бажає їх отримати на добровільній основі, обидві сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володіють достатньою інформацією про такі послуги, а також ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності — однорідних) послуг у порівняних економічних (комерційних) умовах.
Враховуючи ці визначення, в інтересах самого підприємства довести, що ціна на медпослуги зі знижкою є для сторін звичайною ціною. Адже з іншої сторони слід скласти дві ПН: одну - на суму, розраховану виходячи з фактичної ціни постачання, іншу - на суму, розраховану виходячи з перевищення ціни придбання / звичайної ціни над фактичною ціною.
Тому рекомендуємо платнику ПДВ максимально довести, що ціна на медпослуги зі знижкою вважається звичайною ціною. Наприклад, таке зостереження можна вказати в умовах договору або в наказі за підприємством або Положені про знижки тощо, що у випадку безоплатної реклами підприємства, покупець отримує медпослуги за визначеною ціною зі знижкою і ціна на такі послуги є звичайною ціною.
Отже, у випадку постачання медпослуг ГО зі знижкою платник податку повинен врахувати ці застереження.
Щодо визначення доходу від безоплатно отриманих рекламних послуг, то у бухобліку дохід не виникає. Відповідно до п. 5 П(С)БО 15 дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов'язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена. В даному випадку не відбувається ані збільшення активу, ані зменшення зобов'язання, тож дохід в отримувача безоплатно наданих послуг не виникає.
Якщо підприємство визначає об’єкт оподаткування податком на прибуток з коригуванням різниць, ПКУ не передбачено коригування фінрезультату до оподаткування на дохід від безоплатно отриманих послуг.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити