• Посилання скопійовано

Премії дистриб’юторам враховуються як витрати на маркетинг у складі витрат на збут

При продажу товарів дистриб’юторам наше підприємство зобов’язане сплатити їм фінансовий бонус у розмірі 3% від суми поставлених товарів (за виконання умов, визначених договором: за дострокову оплату або за великий обсяг продажів). Платіж здійснюється у місяці, що настає за тим, в якому здійснювалися постачання товарів. Як врахувати таку виплату з податку на прибуток?

Підприємство з метою стимулювання продажу товарів може передбачити умовами договору з реалізатором премії або бонуси за досягнення певних економічних показників. Фактично такий метод стимулювання дистриб’юторів є одним з елементів маркетингу.

Згідно з пп. 14.1.108 ПКУ, маркетингові послуги (маркетинг) — послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчення ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управління руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування споживача в межах госпдіяльності такого платника податків. До маркетингових послуг належать, у тому числі, послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу, послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги).


 Мотиваційні виплати можуть включати, зокрема, премії (бонус) за дострокову сплату заборгованості за товари, за виконання плану закупівель товарів постачальника, за точність закупівельних прогнозів, за дотримання певного асортименту товарів при закупівлі тощо. Рекламні та маркетингові послуги можуть, зокрема, оплачуватись та проводитись за ініціативи власника торговельної марки, виробника продукції, дистриб’ютора торговельної мережі. При цьому витрати на маркетингові та рекламні послуги несе безпосередньо замовник цих послуг.

Абзацом «г» пп. 138.10.3 ПКУ передбачено, що до складу інших витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, включаються витрати на збут, зокрема витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку товарів. Водночас, як відомо, витрати на збут включаються до складу інших витрат, які визнаються витратами того звітного періоду, в якому вони були здійснені, згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку (п. 138.5 ПКУ). Зазначені витрати можуть бути враховані на підставі первинних документів, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку. Таким документом може бути належним чином оформлений дистриб’ютором акт, яким буде засвідчено факт надання маркетингових послуг дистриб’ютором постачальнику. Зауважимо: якщо маркетингові та рекламні послуги придбаваються у нерезидента, витрати на такі послуги враховуються при визначенні податку на прибуток з урахуванням певних обмежень, встановлених пп. 139.1.13 ПКУ.

Таким чином, постачальник товарів з метою стимулювання продажу свого товару може передбачити умовами договору премії підприємствам-реалізаторам. При цьому за датою належним чином оформленого акта від таких підприємств-реалізаторів (дистриб’юторів) він може врахувати зазначені витрати у складі витрат на збут без обмежень, якщо справу мають з резидентами.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Степанов Михаил

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»

  • Як оподаткувати доходи представництва, яке визнали постійним під час перевірки?
    Представництво нерезидента визнали постійним в результаті планової документальної перевірки. Представництво отримує дохід від реалізації автомобілів. Податок на прибуток за 2017 – 2018 рр. – 18% від 30% виручки від продажу автомобілів; за 2021 – 2023 рр. – 18% виручки від продажу. Материнська компанія зареєстрована платником податку на прибуток у березні 2024 р. Чи правомірний такий підхід перевіряючих?
    11.09.202415
  • Облік і оподаткування податком на прибуток отриманих дивідендів
    ТОВ, платник податку на прибуток, отримав дивіденди від емітента резидента України, інвестиційної компанії. Які особливості бухгалтерського обліку, оподаткування податком на прибуток?
    21.08.202459
  • Як визначити чистий прибуток, якщо податок на прибуток нарахували із запізненням?
    Підприємство планує виплатити дивіденди за 2023 рік у серпні 2024 р. У 2023 р. воно нараховує податок на прибуток за 2022 р. – Дт 443 Кт 641, у 2024 році так само нараховує податок на прибуток за 2023 р. Яка сума чистого прибутку буде розподілена на виплату дивідендів?
    20.08.202457
  • Безоплатні ТМЦ для нерезидента: що з податком на прибуток?
    ТОВ-високодохідник, платник ПДВ у квітні 2024 р. безоплатно надало ТМЦ нерезиденту (Німеччина) на суму 800 євро. Довідка щодо податкового резидентства є. Як вплине дана операція на об’єкт оподаткування податком на прибуток?
    09.08.202424
  • Податок на прибуток, ПДФО, ВЗ при викупі і анулюванні частки в СК
    З 2017 року ТОВ не нараховувало і не виплачувало дивіденди. Зараз учасник продає свою частку ТОВ та фізособі. ТОВ розраховується за придбану частку передачею права вимоги боргу. СК зменшується на суму придбаної ТОВ частки. Які податкові наслідки цієї операції з податку на прибуток для ТОВ, ПДФО та ВЗ для учасника фізособи?
    06.08.202439