• Посилання скопійовано

Премії дистриб’юторам враховуються як витрати на маркетинг у складі витрат на збут

При продажу товарів дистриб’юторам наше підприємство зобов’язане сплатити їм фінансовий бонус у розмірі 3% від суми поставлених товарів (за виконання умов, визначених договором: за дострокову оплату або за великий обсяг продажів). Платіж здійснюється у місяці, що настає за тим, в якому здійснювалися постачання товарів. Як врахувати таку виплату з податку на прибуток?

Підприємство з метою стимулювання продажу товарів може передбачити умовами договору з реалізатором премії або бонуси за досягнення певних економічних показників. Фактично такий метод стимулювання дистриб’юторів є одним з елементів маркетингу.

Згідно з пп. 14.1.108 ПКУ, маркетингові послуги (маркетинг) — послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчення ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управління руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування споживача в межах госпдіяльності такого платника податків. До маркетингових послуг належать, у тому числі, послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу, послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги).


 Мотиваційні виплати можуть включати, зокрема, премії (бонус) за дострокову сплату заборгованості за товари, за виконання плану закупівель товарів постачальника, за точність закупівельних прогнозів, за дотримання певного асортименту товарів при закупівлі тощо. Рекламні та маркетингові послуги можуть, зокрема, оплачуватись та проводитись за ініціативи власника торговельної марки, виробника продукції, дистриб’ютора торговельної мережі. При цьому витрати на маркетингові та рекламні послуги несе безпосередньо замовник цих послуг.

Абзацом «г» пп. 138.10.3 ПКУ передбачено, що до складу інших витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, включаються витрати на збут, зокрема витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку товарів. Водночас, як відомо, витрати на збут включаються до складу інших витрат, які визнаються витратами того звітного періоду, в якому вони були здійснені, згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку (п. 138.5 ПКУ). Зазначені витрати можуть бути враховані на підставі первинних документів, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку. Таким документом може бути належним чином оформлений дистриб’ютором акт, яким буде засвідчено факт надання маркетингових послуг дистриб’ютором постачальнику. Зауважимо: якщо маркетингові та рекламні послуги придбаваються у нерезидента, витрати на такі послуги враховуються при визначенні податку на прибуток з урахуванням певних обмежень, встановлених пп. 139.1.13 ПКУ.

Таким чином, постачальник товарів з метою стимулювання продажу свого товару може передбачити умовами договору премії підприємствам-реалізаторам. При цьому за датою належним чином оформленого акта від таких підприємств-реалізаторів (дистриб’юторів) він може врахувати зазначені витрати у складі витрат на збут без обмежень, якщо справу мають з резидентами.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Степанов Михайло

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»

  • Податкові різниці при імпорті від нерезидента
    ТОВ на загальній системі - резидент України імпортує товари з Польщі від контрагента-нерезидента, який є резидентом Польщі. Чи правомірна вимога ДПС щодо застосування податкових різниць, передбачених пп. 140.5.4 ПКУ, та коригування фінрезультату в рядках 3.1.6.1-3.1.6.3 додатку РІ до декларації з податку на прибуток?
    Сьогодні 10:118
  • Відображення авансових внесків з пунктів обміну іноземної валюти у декларації з податку на прибуток
    Сума авансових внесків з пунктів обміну іноземних валют, що має бути сплачена у звітному (податковому) періоді відображається у Додатку ЩАВ до Декларації (рядок 26 ЩАВ) у таблиці 1 «Розрахунок авансового внеску за кожний пункт обміну іноземних валют»
    12.09.202513
  • Повторне незастосування податкових різниць
    Підприємство, що є платником податку на прибуток, у минулих періодах приймало рішення про незастосування податкових різниць, але згодом втратило це право через перевищення річного доходу в 40 млн грн. Чи може таке підприємство повторно скористатися правом незастосування податкових різниць у наступних податкових періодах, якщо річний дохід знову не перевищує встановлений ліміт? Якщо так, чи вважатиметься це новим періодом застосування спрощеного обліку?
    11.09.202550
  • Чи повинен платник податку на прибуток здійснити коригування фінарезультату у разі прощення заборгованості за позицією на користь ФОПа на спрощеній системі?
    Платник податку на прибуток повинен здійснити коригування фінансового результату до оподаткування відповідно до пп. 140.5.10 ПКУ у звітному періоді, коли прийнято рішення про її прощення
    11.09.202541
  • Обґрунтування для ДПС незастосування коригування фінрезультату за пп. 140.5.4 ПКУ
    Юрособа отримала запит від ДПС щодо незастосування коригування фінрезультату на податкові різниці за пп. 140.5.4 ПКУ за операціями з придбання ТМЦ у нерезидента (Німеччина, GmbH & Co.KG), що включений до Переліку №480. Операції не є контрольованими. Необхідно надати обґрунтовану відповідь ДПС для двох ситуацій: 1) наявність довідки від нерезидента про сплату ним корпоративного податку; 2) підтвердження суми витрат за принципом "витягнутої руки" без подання Звіту про контрольовані операції
    11.09.20258612