Нажаль у запитанні Ви не визначили у зв’язку з чим засновник підприємства робить внесок в статутний капітал. Від цього залежить які установчі документи треба буде міняти. Варіантів можливо всього два:
• Статутний фонд вже сформовано та зареєстровано у державного реєстратора, але засновники його ще не внесли. Тоді внесок одного із засновників майном (у межах визначеної статутом частки) треба узгодити протоколом загальних зборів засновників. У цьому протоколі засновники визначають вартість легкового авто за якою, відповідно, буде зараховано внесок засновника у статутний фонд підприємства. Згідно п.10 ПСБО 7 «Основні засоби» така вартість повинна бути визначена на рівні справедливої вартості цього легкового авто.
• Статутний фонд вже сформовано та зареєстровано у державного реєстратора та повністю сплачено засновниками. Тоді засновники спочатку повинні прийняти рішення про збільшення статутного фонду підприємства (за рахунок внеску засновника у вигляді легкового авто). Визначити кому і які частки підприємства повинні належати після таких змін. Зробити новий статут та протокол зборів засновників, на яких було прийняте таке рішення. Потім з усіма цими документами йти до державного реєстратора і вносити відповідні зміни до державного реєстру.
Те що, легкове авто буде обліковуватись на підприємстві як основний засіб не викликає запитань. Крім цього, будемо відштовхуватись від того, що цей основний засіб на 100% буде використовуватись у господарській діяльності підприємства.
Обік доходів та витрат для цілей оподаткування податком на прибуток з 1 січня 2015 року підприємства України ведуть по даних бухгалтерського обліку (з урахуванням податкових різниць згідно ст. 138-140 ПКУ у разі якщо доходи підприємства складатимуть більш ніж 20 млн. грн. на рік). Тому податковий та бухгалтерський облік підприємства будуть тотожними.
Згідно п.5 ПСБО 15 «Доходи», дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов'язання, зумовлене зростанням власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена. Тому доходів підприємство у даному випадку не визнає.
Тепер треба визначити остаточну балансову вартість легкового авто. Перш за все до первісної вартості ОЗ, внесених до статутного капіталу підприємства, потрапить погоджена засновниками (учасниками) підприємства їх справедлива вартість з урахуванням витрат, передбачених п. 8 П (С) БО 7 (п. 10 П (С) БО 7). При надходженні ОС від засновника слід отримати первинний документ, який підтверджує здійснення такої операції. Це може бути накладна, акт приймання-передачі (довільної форми) (головне, щоб ці документи були складені згідно з вимогами до первинних документів, встановленим Законом про бухгалтерський облік). Або ж, виконуючи припис нормативних актів, засновник оформить Вам Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) ОЗ (за формою №ОЗ-1, затвердженої наказом Мінстату України від 29.12.95 р №352), який і засвідчить факт надходження майна. Крім цього, сюди ж потраплять і витрати, пов'язані з доведенням основних засобів до стану, в якому вони придатні до використання у запланованих цілях (див. п. 8 П (С) БО 7), - т. е. всі понесені витрати, сформує первісну вартість ОЗ.
До таких витрат треба віднести затрати на здійснення перереєстрації авто та усі податки і збори, які не відшкодовуються підприємству, у зв’язку з такою перереєстрацією. Затрати на страхування авто і в бухгалтерському, і в податковому обліку визнаються витратами того звітного періоду, на який припадають.
Облік цих витрат ведуть наступним чином. В абзаці другому п. 13 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Мінфіну України від 30.09.2003 р №561 зазначено, що погоджена засновниками (учасниками) вартість основних засобів відображається за дебетом рахунка обліку заборгованості засновників (учасників) підприємства за внесками до статутного капіталу в кореспонденції з рахунком обліку статутного капіталу. Отримання об'єктів основних засобів показується за дебетом рахунка обліку основних засобів і погашенням (зменшенням) заборгованості засновників. Крім того, у листі Мінфіну від 17.11.2003 р №31-04200-04-5/5570 сказано, що вартість ОЗ, внесених до статутного (пайового) фонду (капіталу) підприємства його засновниками (пайовиками, учасниками), до складу капітальних інвестицій не включається і на рахунку 15 «Капітальні інвестиції» не відбивається. Але всі інші затрати треба збирати в дебеті 152 рахунку до того моменту доки цей ОЗ не буде введено в експлуатацію.
Амортизація на цей ОЗ нараховується починаючи з наступного місяця за тим, в якому такий ОЗ було введено в експлуатацію з урахуванням методу амортизації, який буде обрано підприємством згідно норм ПСБО 7. При визначенні методу амортизації та строку корисного використання легкового авто треба зважити на мінімально допустимі строки амортизації основних засобів та інших необоротних активів передбачених п.138.3.3 ПКУ. Суми амортизації треба нараховувати по кредиту рахунку 131, а дебетувати затратні рахунки (в залежності від напрямку використання цього легкового авто це можуть бути рахунки 23, 91, 92, 93, 94).
Бухгалтерські проведення у зв'язку з таким внеском до статутного фонду підприємства можуть виглядати наступним чином:
№п/п |
Зміст операції |
Бухгалтерський облік |
|
Дт |
Кт |
||
1. |
Показана в бухгалтерському обліку сума затвердженого установчими документами статутного фонду |
46 |
40 |
2. |
Отримано в якості внеску до статутного фонду легкове авто |
105 |
46 |
3. |
Відображено послуги з реєстрації авто |
152 |
631 |
4. |
Відображено нарахування обов’язкових податків і зборів |
152 |
642 |
5. |
Сплачено за послуги реєстрації |
631 |
301(311) |
6. |
Сплачено обов’язкові податки і збори |
642 |
311 |
7. |
Авто введено в експлуатацію |
105 |
152 |
8. |
Нараховано амортизацію легкового авто |
23, 91, 92,93,94 |
131 |
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити