Відповідно до п. 145.1.2 Податкового Кодексу України «нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється наказом по підприємству при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс), але не менше ніж визначено в пункті 145.1 і призупиняється на період його виводу з експлуатації (для реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання, консервації та інших причин) на підставі документів, які свідчать про виведення таких основних засобів з експлуатації)».
Як випливає з наведеної вище норми ПКУ нарахування амортизації призупиняється на період виводу основних засобів з експлуатації на підставі документів, які свідчать про виведення таких основних засобів з експлуатації.
Тобто, згідно ПКУ рішення про виведення з експлуатації (відповідно, про призупинення нарахування амортизації) приймається платником податку самостійно.
В той же час автор не виключає можливості щодо фіскального підходу до цього питання з боку працівників податкових органів, які можуть наполягати на не включенні нарахованих сум амортизації по таких основних засобах до складу податкових витрат, мотивуючи тим, що основні засоби не використовуються в господарській діяльності.
Людмила Тимофеєва
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити