ШІ-консультант

Поставте запитання ШІ-консультанту

і отримайте відповідь за 60 секунд

  • Податки
  • Військовий облік
  • Звітність
  • Трудове право
  • Бухоблік

Консультую з податкового та бухобліку

Поставте ваше запитання

  • Посилання скопійовано

Які податкові різниці при отриманні бюджетного гранту?

ТОВ – платник податку на прибуток – «малодохідник» отримало бюджетний грант на придбання обладнання. На ці кошти був куплений дизельний автонавантажувач вартістю 240 700 грн (без ПДВ). Кошти були віднесені на рахунок 69 та списуватимуться на витрати в сумі нарахованої амортизації протягом 5 років. Як показати це в додатку РІ до декларації з податку на прибуток? Чи потрібно цей додаток заповнювати протягом 5 років?

Бухгалтерський облік

Бюджетний грант є цільовим фінансуванням. Отже, отримання грантових коштів відображається в бухобліку проводкою: 

  • Дт 311 – Кт 484 «Інші кошти цільового фінансування і цільових надходжень». 

Одночасно з цим формуються доходи майбутніх періодів: Дт 484 – Кт 69 «Доходи майбутніх періодів».

Цільове фінансування капітальних інвестицій визнається доходом протягом періоду корисного використання відповідних об’єктів інвестування (основних засобів, нематеріальних активів тощо) пропорційно до суми нарахованої амортизації цих об’єктів.

Таким чином, кошти отриманого гранту відображають у складі доходів не у періоді їх отримання і в повній сумі, а протягом строку амортизації придбаного ОЗ  пропорційно до нарахованої амортизації. При цьому в бухгалтерському обліку формуватиметься проводка: Дт 69 – Кт 745 «Дохід від безоплатно отриманих активів».

 

Податкові різниці

Згідно з пп. 140.4.8 ПКУ фінансовий результат до оподаткування зменшується на суму бюджетних грантів, отриманих платником податку та включених до складу доходів звітного періоду відповідно до НП(С)БО або МСФЗ.

Крім того згідно з пп. 140.5.16 ПКУ фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму витрат, пов’язаних із виконанням умов договору про надання бюджетного гранту, понесених у поточному звітному періоді за рахунок таких грантів (але не більше суми таких грантів) та включених до складу витрат поточного звітного періоду відповідно до НП(С)БО або МСФЗ .  

При чому обидві наведені вище різниці застосовуються як  «великодохідниками» (підприємствами з річним доходом понад 40 млн грн), так і «малодохідниками» (пп. 134.1.1 ПКУ).

У додатку РІ до податкової декларації з податку на прибуток підприємств ці дві різниці відображаються так:

  • зменшення фінансового результату за пп. 140.4.8 ПКУ – у  рядку 3.2.6; 
  • збільшення фінансового результату за пп. 140.5.16 ПКУ - у рядку 3.1.14.

Приклад. Підприємство за рахунок бюджетного гранту придбало навантажувач вартістю 240 700  грн. Строк корисного використання  навантажувача — 5 років. Метод амортизації — прямолінійний. Річна сума амортизації: 48 140 грн (240 700 грн / 5 років).

Отже в додатку РІ до річної Декларації з податку на прибуток слід вказати:

  • у рядку 3.1.14 (збільшення):  48 140 грн (сума витрат у вигляді амортизації);
  • у рядку 3.2.6 (зменшення): - 48 140 грн (сума визнаного доходу).

Таким чином, ці два коригування повністю нівелюють вплив отриманого гранту на об'єкт оподаткування податком на прибуток.

Висновки: У разі отримання бюджетного гранту платник податку на прибуток (у т.ч. й «малодохідник») має застосовувати податкові різниці згідно з пп. 140.4.8 ПКУ та пп. 140.5.16 ПКУ. Їх слід застосовувати протягом усього періоду нарахування амортизації на придбані за грантові кошти ОЗ та визнання доходу від отриманого гранту.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Ще не передплатник, проте теж хочете скористатись такою можливістю?

Оформіть пакет «Мій асистент» усього за 199 грн/міс або спробуйте безкоштовну передплату на 14 днів прямо зараз

Оформити передплату Спробувати безкоштовно

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»

  • Строки подання декларації нерезидентом за ПКУ у 2026 році
    Нерезидент-покупець, який придбав інвестиційний актив в іншого нерезидента без постійного представництва в Україні, подає декларацію з податку на прибуток за рік — протягом 60 календарних днів після його завершення
    05.10.202625
  • Поворотна фіндопомога: продовження строку та 12 місяців за ПКУ (аудіоверсія)
    ТОВ отримало від іншого ТОВ безвідсоткову поворотну фінансову допомогу. Строк її повернення спливає. Чи можна продовжити строк додатковою угодою або оформити новий договір без фактичного повернення коштів? Які наслідки це має для платника єдиного податку та платника податку на прибуток?
    01.10.20261 558
  • Виплати нерезиденту Польщі за сертифікацію халяль у 2025 році: додаток ПН (аудіоверсія)
    У 2025 році підприємство перерахувало резиденту Польщі кошти за отримання сертифікатів та реєстраційний внесок за впровадження системи халяль. Чи потрібно зазначені виплати включати до додатка ПН Декларації з податку на прибуток? Чи необхідно отримувати від нерезидента сертифікат податкового резидентства з апостилем?
    01.10.202635
  • Спонсорство та меценатство у спорті у 2026 році: ризики та коригування (аудіоверсія)
    Високодохідний платник податку на прибуток планує надати фінансову підтримку неприбутковій спортивній організації (зокрема, ДЮСШ) з розміщенням логотипа на формі учасників. З урахуванням офіційної позиції ДПС у категорії 102.04 ЗІР, які податкові наслідки виникають у сторін за договором спонсорства (пп. 140.5.4, 140.5.9, 140.5.14 ПКУ та ризик втрати статусу неприбутковості за пп. 133.4 ПКУ) та які правові переваги має оформлення операції як меценатської допомоги?
    24.09.202639
  • Таблиця 2 Додатка БД заповнюється при уточненні періодів до 2025 року: ДПС
    При уточненні декларації за періоди до 2025 року з безоплатними передачами неприбутковим організаціям потрібно заповнити таблицю 2 Додатка БД та показати перевищення ліміту 4%
    14.09.202641