Платники податку на прибуток, які коригують фінансовий результат відповідно до пп. 140.5.6 ПКУ, фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшують:
- на суму витрат по нарахуванню роялті на користь нерезидента, що перевищує суму доходів від роялті, збільшену на 4% чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за попередній звітний рік;
- на всю суму витрат по нарахуванню роялті на користь нерезидента (у тому числі нерезидента, зареєстрованого у державах (на територіях), зазначених у пп. 39.2.1.2 ПКУ), якщо такі операції не мають ділової мети.
Дане коригування не поширюється на контрольовані операції (ст. 39 ПКУ) та операції, які не є контрольованими та сума таких витрат підтверджується платником податку за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки».
Важливо: Відповідно до чинної редакції пп. 140.5.6 ПКУ (станом на жовтень 2025 року), коригування не поширюється на :
- суб'єктів господарювання, які провадять діяльність у сфері телебачення і радіомовлення відповідно до Закону України "Про телебачення і радіомовлення";
- а після втрати ним чинності — на суб'єктів у сфері аудіовізуальних медіа, які здійснюють діяльність як суб'єкт у сфері лінійного аудіального медіа-сервісу або як суб'єкт у сфері лінійного аудіовізуального медіа-сервісу відповідно до Закону України "Про медіа".
Оскільки Закон "Про медіа" набув чинності 31 березня 2023 року, то на сьогодні виняток поширюється саме на суб'єктів лінійних медіа-сервісів згідно з новим законодавством.
Бухгалтерський облік
Враховуючи зазначене, сума доходів і витрат не ідентифіковані за конкретним видом роялті чи нерезидентом, тому враховується за період, зокрема, такі показники :
- витрати роялті — оборот Дт 91-94 Кт 63, 685;
- доходи роялті — оборот Дт 37 Кт 719;
- 4% x р. 2000 "Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)" Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід).
Приклад розрахунку ми наводили тут і тут.
Висновки
- Коригування за пп. 140.5.6 ПКУ застосовується до витрат на роялті нерезидентам, що перевищують доходи від роялті плюс 4% від чистого доходу за попередній рік.
- Виняток поширюється на суб'єктів лінійного аудіального та аудіовізуального медіа-сервісу згідно з Законом "Про медіа", а не загально на всіх суб'єктів телебачення і радіомовлення.
- Для розрахунку використовуються загальні оборотні показники по рахунках роялті без деталізації за конкретними видами чи контрагентами.