Згідно з п. 146.11 ПКУ, витрати, пов'язані з ремонтом і поліпшенням об'єкта ОЗ, у сумі, що перевищує 10-відсотковий ліміт, збільшують первісну вартість об'єкта основних засобів, щодо якого здійснювалися ремонт і поліпшення (п. 146.11 ПКУ). Такі витрати повинні збільшувати первісну вартість об'єкта основних засобів у податковому обліку за датою, коли це відбувається в бухгалтерському обліку, тобто за датою приймання ремонту чи поліпшення (складення типової форми №ОЗ-2 «Акт приймання-здачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об'єктів»). Відповідно, такі витрати почнуть амортизуватися вже починаючи з наступного місяця після здачі відремонтованого об'єкта та введення його в експлуатацію (якщо такий об'єкт виводився з експлуатації, п. 146.2 ПКУ).
При розподілі перевищення 10-відсоткового ліміту у разі, якщо ремонтувалася певна сукупність об'єктів, слід звернути увагу на таке: суми перевищення 10-відсоткового ліміту мають бути закріплені за тим конкретним об'єктом, який ремонтувався. Тому для того, щоб правильно віднести суми ремонту у податковому обліку на первісну вартість ОЗ чи витрат у разі одночасного ремонту певної кількості об'єктів ОЗ, їх власникові варто подбати, щоб у документах були розшифровані конкретні суми, скільки коштує ремонт тієї чи іншої речі, а не тільки загальна сума ремонту (поліпшення).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити