• Посилання скопійовано

Податкові різниці при імпорті від нерезидента

ТОВ на загальній системі - резидент України імпортує товари з Польщі від контрагента-нерезидента, який є резидентом Польщі. Чи правомірна вимога ДПС щодо застосування податкових різниць, передбачених пп. 140.5.4 ПКУ, та коригування фінрезультату в рядках 3.1.6.1-3.1.6.3 додатку РІ до декларації з податку на прибуток?

Згідно з пп. 140.5.4 ПКУ, фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму 30% вартості товарів, у тому числі необоротних активів (крім активів з права користування за договорами оренди), робіт та послуг (крім операцій, зазначених у пп. 140.2 та пп. 140.5.6 ПКУ, та операцій, визнаних контрольованими відповідно до ст. 39 ПКУ), придбаних у:

  • неприбуткових організацій; 
  • нерезидентів (у тому числі пов’язаних осіб - нерезидентів), зареєстрованих у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до пп. 39.2.1.2 ПКУ. Перелік держав (територій), які відповідають критеріям, установленим пп. 39.2.1.2 ПКУ затверджено в Додатку до постанови КМУ від 27.12.2017 р. №1045. Наразі Польщі в ньому немає;
  • нерезидентів, організаційно-правова форма яких включена до переліку організаційно-правових форм, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до пп. 39.2.1.2-1  ПКУ, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави (території) реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави (території), в якій вони зареєстровані як юридичні особи. Перелік організаційно-правових форм затверджено у Додатку до постанови КМУ від 04.07.2017 р. №480.

В цьому переліку щодо республіки Польща передбачено такі організаційно-правові форми:

Назва держави (території)

Організаційно-правова форма

назва мовою держави реєстрації/назва, транслітерована латиницею

скорочена назва (абревіатура)

назва українською мовою

назва англійською мовою

Республіка Польща

komandytowa

S.K.

Партнерство з обмеженою відповідальністю

Limited Partnership

partnerska

 

Професійне партнерство

Professional Partnership

komandytowo-akcyjna

S.K.A.

Акціонерне партнерство з обмеженою відповідальністю

Partnership Limited by Shares

jawna

S.J.

Повне партнерство

General Partnership

prawa cywolnego

S.C.

Просте партнерство

 

Civil Partnership

z    Komandytowа

Sp.zo.o.S.K

Партнерство з обмеженою відповідальністю

Limited Partnership

z    Jawna

Sp.zo.o.S.J.

Повне партнерство

General Partnership

Отже, якщо ваш постачальник має одну із наведених вище організаційних форм, то для застосування вами наведеної податкової різниці він ще має:

  • не сплачувати податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави (території) реєстрації;
  • та/або не бути податковим резидентами держави (території), в якій вони зареєстровані як юридичні особи.

Як зазначено в Узагальнюючій податковій консультації (відповідь на питання №6) підтвердженням податкового статусу вашого нерезидента буде документ, виданий фінансовим (податковим) органом відповідної країни (у даному випадку – Польщі), за формою, затвердженою згідно із законодавством цієї країни. Такий документ повинен бути належним чином легалізований та перекладений відповідно до законодавства України.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Іваненко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»

  • Податкові різниці при імпорті від нерезидента
    ТОВ на загальній системі - резидент України імпортує товари з Польщі від контрагента-нерезидента, який є резидентом Польщі. Чи правомірна вимога ДПС щодо застосування податкових різниць, передбачених пп. 140.5.4 ПКУ, та коригування фінрезультату в рядках 3.1.6.1-3.1.6.3 додатку РІ до декларації з податку на прибуток?
    Сьогодні 10:1134
  • Відображення авансових внесків з пунктів обміну іноземної валюти у декларації з податку на прибуток
    Сума авансових внесків з пунктів обміну іноземних валют, що має бути сплачена у звітному (податковому) періоді відображається у Додатку ЩАВ до Декларації (рядок 26 ЩАВ) у таблиці 1 «Розрахунок авансового внеску за кожний пункт обміну іноземних валют»
    12.09.202514
  • Повторне незастосування податкових різниць
    Підприємство, що є платником податку на прибуток, у минулих періодах приймало рішення про незастосування податкових різниць, але згодом втратило це право через перевищення річного доходу в 40 млн грн. Чи може таке підприємство повторно скористатися правом незастосування податкових різниць у наступних податкових періодах, якщо річний дохід знову не перевищує встановлений ліміт? Якщо так, чи вважатиметься це новим періодом застосування спрощеного обліку?
    11.09.202550
  • Чи повинен платник податку на прибуток здійснити коригування фінарезультату у разі прощення заборгованості за позицією на користь ФОПа на спрощеній системі?
    Платник податку на прибуток повинен здійснити коригування фінансового результату до оподаткування відповідно до пп. 140.5.10 ПКУ у звітному періоді, коли прийнято рішення про її прощення
    11.09.202541
  • Обґрунтування для ДПС незастосування коригування фінрезультату за пп. 140.5.4 ПКУ
    Юрособа отримала запит від ДПС щодо незастосування коригування фінрезультату на податкові різниці за пп. 140.5.4 ПКУ за операціями з придбання ТМЦ у нерезидента (Німеччина, GmbH & Co.KG), що включений до Переліку №480. Операції не є контрольованими. Необхідно надати обґрунтовану відповідь ДПС для двох ситуацій: 1) наявність довідки від нерезидента про сплату ним корпоративного податку; 2) підтвердження суми витрат за принципом "витягнутої руки" без подання Звіту про контрольовані операції
    11.09.20258872