• Посилання скопійовано

Що робити, якщо перевищено 20% від доходу на утримання благодійного фонду?

Заснований у червні 2024 року благодійний фонд отримав цього ж року безповоротну фінансову допомогу в розмірі 10 тис. євро, з яких 6 тис. євро витратив на оренду офісу та оплату бухгалтерських послуг. Чи є це порушенням, і які наслідки?

Відповідно до частини 3 статті 16 Закону №5073-VI, розмір адміністративних витрат благодійної організації не може перевищувати 20 відсотків доходу цієї організації у поточному році.

Адміністративні витрати – це загальногосподарські витрати, спрямовані на обслуговування та управління підприємством. Перелік таких витрат наведено в пункті 18 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати». Детальніше про це ми писали тут.

Отже, витрати на оренду офісу та оплату бухгалтерських послуг належать до адміністративних витрат.

Доходи організації – це ті доходи, які відображено на рахунках класу 7. Розмір доходів за рік визначають за сумою проводок, зроблених у звітному році: Дт 71, 72, 73, 74 Кт 79.

Детальніше про те, як визначати доходи, можна прочитати тут і тут.

Тобто доходи – це не сума отриманої благодійної допомоги у відповідному році, а лише та частина цієї суми, яка визнана доходом.

Отримана благодійна допомога відображається за кредитом рахунку 48. А доходом вона визнається лише в розмірі понесених витрат. У розглядуваній ситуації витрати становлять 6 тис. євро. Тож і розмір доходу звітного 2024 року буде в розмірі 6 тис. євро.

Залишок отриманої допомоги в сумі 4 тис. євро буде відображено за кредитом рахунку 48.

Відтак, якщо наступного року вартість бухгалтерських послуг становитиме 1 тис. євро, й інших витрат не буде, то й доходи наступного року становитимуть 1 тис. євро. Адже, повторимося, доходи визнаються в розмірі понесених витрат.

За умовами запитання, благодійний фонд порушив норму частини 3 статті 16 Закону №5073-VI. Яка за це відповідальність?

Таке порушення є підставою для виключення благодійної організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій. Про це ми писали тут і тут.

Отже, така організація стане платником податку на прибуток на загальних підставах.

Чи можна якимось чином уникнути таких наслідків? На жаль, нам такі варіанти невідомі.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»