• Посилання скопійовано

Нюанси подачі ліквідаційного балансу

У 2019 році ТОВ подало до ДПС ліквідаційний баланс і після цього діяльність на проводилась. У січні 2020 року була перевірка ДПС. Результат- донараховано податок на прибуток та штрафні санкції. ТОВ діяльність не веде, але кожний рік сплачує за оренду приміщення. Чи потрібно сплату за оренду відображати в балансі та в декларації з податку на прибуток, враховуючи, що товариство знаходиться в процесі ліквідації?

Загальний порядок ліквідації ТОВ ми розглядали туттут та тут. Проте, ліквідація ТОВ має свої особливості в обліку та звітності, особливо якщо підприємство не припинило свою діяльність повністю.

 

Звітний період та звітність

Звітним періодом підприємства, що ліквідується, є період з початку звітного року до дати прийняття рішення про його ліквідацію (див. ст. 13 Закону про бухоблік). До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає податковим органам, ПФУ та фондам соціального страхування звітність за останній звітний період (див. ст. 111 ЦКУ). Останній податковим (звітним) періодом вважається період, на який припадає дата ліквідації (див. пп. 137.4.3 ПКУ).

Датою ліквідації є день внесення інформації про припинення діяльності ТОВ до ЄДР.

Податківці зазначають, що підставами для зняття з обліку у контролюючих органах юридичної особи, її відокремлених підрозділів та самозайнятих осіб є, зокрема, повідомлення чи документальне підтвердження державного реєстратора або іншого органу державної реєстрації про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, закриття відокремленого підрозділу юридичної особи (див. пп. 67.1.1 ПКУ).

 

Ліквідаційна декларація з податку на прибуток

Платник податку на прибуток останню (ліквідаційну) Декларацію повинен подати за звітний період, на який припадає дата ліквідації, у строки, встановлені пп. 49.18 ПКУ. У поданій ліквідаційній податковій декларації з податку на прибуток у розділі «Особливі відмітки» обов’язково має бути позначка в рядку декларація «платника податку, що подає декларацію за останній податковий (звітний) рік у періоді, на який припадає дата його ліквідації».

 

Ліквідаційний баланс

У балансі за останній звітний (податковий) період (ліквідаційний), відображаються результати прийнятих рішень про стягнення боргів, розподілення активів, власного капіталу та погашення (списання) зобов'язань, що повинно привести до відсутності активів, власного капіталу і зобов'язань ліквідованого підприємства на заключну дату складання ліквідаційного балансу. У ліквідаційному балансі показники на кінець мають бути нульовими (див. лист Мінфіну від 02.08.07 №31-34000-10-10/15607).

 

Особливості обліку та звітності у випадку продовження діяльності

У наведеному випадку ТОВ не закрило всі об'єкти оподаткування та продовжувало виконувати свої зобов'язання за діючим договором оренди. І фактично поданий у 2019 р. баланс та декларація з податку на прибуток не були ліквідаційними. При цьому, бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації (див. ст. 8 Закону про бухоблік).

Тому, навіть якщо ТОВ не веде активну діяльність, витрати на оренду приміщення та штрафна ДПС мають бути враховані в балансі та декларації з податку на прибуток до завершення ліквідаційної процедури.

Важливо зазначити, що у разі продовження діяльності ТОВ, навіть у ліквідаційному періоді, підприємство зобов'язане вести бухгалтерський облік та подавати звітність у встановлені терміни, за загальними правилами.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»

  • Як впливає спільна діяльність на податок на прибуток?
    Між ТОВ (резидент України) та іноземною компанією укладено договір про спільну діяльність. Чи потрібно відображати надходження грошових коштів за договором про СД в декларації з податку на прибуток ТОВ? Чи виникає об'єкт оподаткування цим податком при надходженні грошових коштів за договором про СД?
    27.06.202512
  • Як отримати дивіденди від дочірнього підприємства?
    ТОВ «А» володіє 100% корпоративних прав свого дочірнього приватного підприємства «Б» (тобто є його материнською компанією). Учасники ТОВ «А» вирішили спрямувати чистий прибуток дочірнього підприємства «Б» на виплату дивідендів. Чи може дочірнє підприємство нарахувати дивіденди безпосередньо учасникам ТОВ «А»? За який період можлива виплата дивідендів?
    25.06.202518
  • Коригування фінрезультату резидентом Дія Сіті на загальних підставах при переході на особливі умови оподаткування
    Резидент Дія Сіті – платник податку на прибуток на загальних підставах із застосуванням річного звітного періоду, який протягом року переходить на оподаткування на особливих умовах, повинен здійснювати коригування фінрезультату на всі різниці, якщо річний дохід платника складає більше 40 млн грн
    17.06.202522
  • Збитки, дивідендні аванси та МПЗ: порядок відображення у декларації з податку на прибуток
    Як у декларації з податку на прибуток відобразити сплачені авансові внески при виплаті дивідендів, якщо за звітний період отримано від'ємний об'єкт оподаткування (збиток)? Чи формують такі внески переплату в інтегрованій картці платника та чи можна ними зменшити позитивне значення мінімального податкового зобов'язання (МПЗ)?
    16.06.202537
  • Чи нараховувати дивіденди засновникові, який помер?
    Підприємство планує нарахувати дивіденди за 2025 рік, але один із засновників помер, а спадкоємці ще не переоформили спадщину. Як у такому випадку нараховувати дивіденди? Чи потрібно нараховувати дивіденди на померлого засновника? Як бути з податками? До того ж цьому засновнику не повністю виплатили дивіденди за 2024 рік (податки були сплачені у 2024 році). Як бути із невиплаченою частиною дивідендів за 2024 рік?
    13.06.202560