Стаття витрат в бухобліку залежить від мети, з якою були передані рекламні матеріали нерезиденту.
Якщо рекламні матеріали були передані нерезиденту саме з метою рекламування товарів/послуг цього підприємства, то це будуть витрати підприємства-резидента на рекламу: Дт 93 Кт 209 (рахунок, на якому обліковувались матеріали). Для цього потрібно підтвердити документально мету такого використання.
Про загальні правила документального оформлення витрат на рекламні кампанії ми писали тут. У даному випадку можна взяти за основу порядок документування рекламних кампаній.
Якщо мета використання товарів була інша або не визначена (наприклад, рекламні матеріали просто передані нерезиденту без будь-яких умов щодо їх цільового використання), то вартість переданих товарів доцільно списати до складу інших операційних витрат: Дт 949 Кт 209.
Безоплатна передача товарів не підпадає під оподаткування податком з доходів нерезидентів, оскільки вона не зазначена у переліку оподатковуваних доходів у пп. 141.4.1 ПКУ.
Натомість для тих платників податку на прибуток, які коригують фінрезультат, передбачено збільшення фінрезультату згідно з пп. 140.5.10 ПКУ на суму безоплатно наданих товарів особам, що не є платниками податку на прибуток. Очевидно, що нерезидент не є платником податку на прибуток, і тому на вартість безоплатно переданий йому товарів потрібно збільшити фінрезультат.
При цьому для цілей коригуваня фінрезультату береться вартість товарів, на яку зменшився фінрезультат в результаті запису: Дт 93 (949) Кт 209, а при закритті періоду – Дт 791 Кт 93 (94).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити