• Посилання скопійовано

Печатка підприємцеві потрібна, але це може бути тільки печатка «Для податкових накладних»

Я — приватний підприємець, платник ПДВ. У п. 201.1 ПКУ зазначено, що податкова накладна скріплюється печаткою за її наявності. Чи означає це, що я можу працювати без печатки і не скріплювати печаткою податкові накладні, які я видаю покупцям?

Відразу скажемо, що відповідь на поставлене запитання негативна. Всі платники ПДВ, у тому числі і приватні підприємці, повинні скріплювати печаткою видані ними податкові накладні.

А зараз про все за порядком. На час підготовки цієї відповіді п. 201.1 ПКУ звучить таким чином: «Платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну…».

Слова «за наявності» можуть наштовхнути на думку, що печатка на податковій накладній вже не є обов'язковою. Проте слід взяти до уваги те, що до цього пункту двічі вносилися зміни. Зокрема, пп. 10 п. 1 розділу I Закону №4014 пункт 201.1 ПКУ було доповнено словами «за наявності». Слід також пам'ятати про те, що вищезгаданий пп. 10 п. 1 розділу I Закону №4014 набере чинності з дня набрання чинності законом щодо встановлення принципу здійснення господарської діяльності суб'єктами приватного права без застосування печатки (див. п. 1 розділу II Закону №4014).


Відповідний законопроект від 11.03.2011 р. №8215, який запроваджує принцип здійснення господарської діяльності суб'єктами господарювання приватного права без печатки як обов'язкового атрибуту ведення господарської діяльності, вже виносився на розгляд Верховної Ради України 17 березня 2011 р., але вона відмовилася прийняти його за основу і надіслала на доопрацювання. На цьому етапі законопроект №8215 перебуває і досі.

Таким чином, ми доходимо висновку, що доповнення п. 201.1 ПКУ словами «за наявності» ще не набрало чинності і коли набере — наразі не відомо. А це означає, що податкова накладна поки що скріплюється печаткою у всіх випадках без винятку, і якщо ви — приватний підприємець і платник ПДВ, то вам обов'язково потрібна печатка для скріплення податкових накладних.

Така сама відповідь міститься в листі ДПСУ від 31.10.2012 р. №4519/0/61-12/17-1216: «норма щодо скріплення податкових накладних печаткою (за її наявності) у редакції Закону України від 04.11.2011 р. №4014-VI <...>, визначена п. 201.1 ст. 201, нині не діє». Щоправда, в цьому листі немає посилання на п. 1 розділу II Закону №4014, згідно з яким набрання чинності цією нормою відсунуто на невизначений термін.

Зазначимо також, що процитований лист роз'яснює ще й деякі інші питання щодо скріплення печаткою податкових накладних, а саме можливість використання для цієї мети окремої печатки «Для податкових накладних». Так, згідно з п. 16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 01.11.2011 р. №1379, для скріплення податкових накладних може бути виготовлено окрему печатку «Для податкових накладних». Оскільки в решті аспектів своєї роботи приватні підприємці можуть обходитися без основної печатки, вони можуть виготовляти тільки печатку «Для податкових накладних».

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Нарахування орендної плати та ПДВ при зміні власника земельної ділянки
    Підприємство, платник ПДВ, придбало земельну ділянку, яка вже перебуває в оренді. Договір оренди укладено з фізособою на умовах річної оплати 20000 грн до 31 грудня. Як новому власнику, що є платником ПДВ, нарахувати орендну плату орендарю та застосувати ПДВ, враховуючи, що попередній власник не був платником ПДВ? Які є варіанти? Чи необхідно коригувати розмір орендної плати та її періодичність?
    Сьогодні 16:135
  • Яка відповідальність за несвоєчасну реєстрацію розрахунку коригування?
    Покупець повернув товар, але постачальник своєчасно не склав розрахунок коригування до податкової накладної. Такий розрахунок коригування постачальник склав пізніше встановлених граничних строків. Після отримання розрахунку коригування покупець цього ж дня його зареєстрував. Чи можуть накласти штраф на покупця, постачальника?
    12.09.202581
  • Чи платити податок на доходи нерезидента та ПДВ з вартості інформаційних послуг, наданих нерезидентом?
    Підприємство уклало договір з нерезидентом (Гонконг) на інформаційно-консультаційні послуги, пов’язані з пошуком постачальника в Китаї, який забезпечить роботи за запитом замовника. Чи виникає тут обов'язок щодо сплати податку на доходи нерезидента? Чи оподатковується така операція ПДВ і якщо так – на яку дату слід скласти ПН?
    12.09.202541
  • ПДВ на транспортно-експедиційні послуги для нерезидента
    Підприємство надавало транспортно-експедиційні послуги нерезиденту з перевезення вантажів з Європи в Україну і нараховувало ПДВ, складало податкову накладну. Чи правильно воно робило? Якщо ні, як виправити помилково нараховані податкові зобов'язання, зокрема, за допомогою РК до ПН та уточнюючих декларацій з ПДВ, та як це вплине на податок на прибуток?
    12.09.202520
  • Обов’язок реєстрації платником ПДВ при здійсненні імпорту, якщо вартість обладнання перевищує 1 млн грн
    Якщо загальна сума від усіх здійснених підприємством операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн гривень, то підприємство зобов’язане буде зареєструватись як платник ПДВ
    11.09.202542