• Посилання скопійовано

Печатка підприємцеві потрібна, але це може бути тільки печатка «Для податкових накладних»

Я — приватний підприємець, платник ПДВ. У п. 201.1 ПКУ зазначено, що податкова накладна скріплюється печаткою за її наявності. Чи означає це, що я можу працювати без печатки і не скріплювати печаткою податкові накладні, які я видаю покупцям?

Відразу скажемо, що відповідь на поставлене запитання негативна. Всі платники ПДВ, у тому числі і приватні підприємці, повинні скріплювати печаткою видані ними податкові накладні.

А зараз про все за порядком. На час підготовки цієї відповіді п. 201.1 ПКУ звучить таким чином: «Платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну…».

Слова «за наявності» можуть наштовхнути на думку, що печатка на податковій накладній вже не є обов'язковою. Проте слід взяти до уваги те, що до цього пункту двічі вносилися зміни. Зокрема, пп. 10 п. 1 розділу I Закону №4014 пункт 201.1 ПКУ було доповнено словами «за наявності». Слід також пам'ятати про те, що вищезгаданий пп. 10 п. 1 розділу I Закону №4014 набере чинності з дня набрання чинності законом щодо встановлення принципу здійснення господарської діяльності суб'єктами приватного права без застосування печатки (див. п. 1 розділу II Закону №4014).


Відповідний законопроект від 11.03.2011 р. №8215, який запроваджує принцип здійснення господарської діяльності суб'єктами господарювання приватного права без печатки як обов'язкового атрибуту ведення господарської діяльності, вже виносився на розгляд Верховної Ради України 17 березня 2011 р., але вона відмовилася прийняти його за основу і надіслала на доопрацювання. На цьому етапі законопроект №8215 перебуває і досі.

Таким чином, ми доходимо висновку, що доповнення п. 201.1 ПКУ словами «за наявності» ще не набрало чинності і коли набере — наразі не відомо. А це означає, що податкова накладна поки що скріплюється печаткою у всіх випадках без винятку, і якщо ви — приватний підприємець і платник ПДВ, то вам обов'язково потрібна печатка для скріплення податкових накладних.

Така сама відповідь міститься в листі ДПСУ від 31.10.2012 р. №4519/0/61-12/17-1216: «норма щодо скріплення податкових накладних печаткою (за її наявності) у редакції Закону України від 04.11.2011 р. №4014-VI <...>, визначена п. 201.1 ст. 201, нині не діє». Щоправда, в цьому листі немає посилання на п. 1 розділу II Закону №4014, згідно з яким набрання чинності цією нормою відсунуто на невизначений термін.

Зазначимо також, що процитований лист роз'яснює ще й деякі інші питання щодо скріплення печаткою податкових накладних, а саме можливість використання для цієї мети окремої печатки «Для податкових накладних». Так, згідно з п. 16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 01.11.2011 р. №1379, для скріплення податкових накладних може бути виготовлено окрему печатку «Для податкових накладних». Оскільки в решті аспектів своєї роботи приватні підприємці можуть обходитися без основної печатки, вони можуть виготовляти тільки печатку «Для податкових накладних».

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • ЖБК при продажу квартир: ПДВ-реєстрація
    ЖБК реалізує квартири в новобудові. Операція з першого постачання житла звільнена від ПДВ. Чи виникає у ЖБК обов'язок зареєструватися платником ПДВ, якщо обсяг таких звільнених операцій за місяць перевищить 1 млн грн?
    25.07.202518
  • Зміна ціни після передоплати: ПН та РК
    Підприємство виставило рахунок на 1 одиницю товару. Отримано передоплату 50% - виписано податкову накладна на 0,5 одиниці товару. Після цього відбулося збільшення ціни товару (підписано додаткову угоду до Договору). Після підписання додаткової угоди покупець зробив доплату за товар - доплатив різницю між авансом та новою ціною товару. Остання подія - відвантаження товару. Як повинні виписуватися ПН по доплаті та РК до ПН по передоплаті? Яка причина коригування повинна бути вказана в РК?
    25.07.202537
  • Обов'язкова реєстрація платником ПДВ
    Підприємство – неплатник ПДВ. Загальний обсяг операцій за останні 12 місяців перевищив 1 млн грн (400 тис. грн передоплати за продаж товару від резидента України та 1,5 млн грн передоплати від нерезидента за експорт товару). Чи виникає обов'язок реєстрації платником ПДВ?
    25.07.2025119
  • Нюанси звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів на митній території України
    Режим звільнення від оподаткування ПДВ, встановлений пп. 87 - 1 підрозд. 2 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, застосовується виключно до операцій із ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту товарів, визначених пп. 9 - 36 розд. XXI «Прикінцеві та перехідні положення» МКУ
    24.07.202536
  • Чи подавати Таблицю даних платника ПДВ, якщо коди УКТ ЗЕД старого та нового продукту відрізняються на декілька цифр?
    Виробниче підприємство-платник ПДВ почало виготовляти нові види готової продукції. До цього на всі старі види готової продукції були подані Таблиці даних платника ПДВ. Чи потрібно на нові види готової продукції подавали Таблиці даних у випадках, якщо код УКТ ЗЕД співпадає на перші чотири цифри з видами продукції, на які колись вже подавались Таблиці даних, або у випадку нового коду УКТ ЗЕД?
    23.07.2025196