Головна Усі консультації Оподаткування ПДВ

Витрати зняті при перевірці: що з ПДВ?

У 2015 р. підприємство надавало послуги будівництва. При перевірці всі затрати підприємства не підтвердилися. ДФС зняла затрати в сумі 4 тис. грн. Підприємство зробило мінусовий акт на цю суму. Як бути з ПДВ? Чи можна зробити РК до ПН, яка була зареєстрована у жовтні 2015 р.?

Згідно з п. 198.2 ПКУ,  датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

  • дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
  • дата отримання платником податку товарів/послуг.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 193.1 ПКУ, протягом такого звітного періоду у зв’язку з:

  • придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;
  • придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);
  • ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Отже, підприємство за першою подією сформувало податковий кредит за умови наявності зареєстрованої податкової накладної.

Якщо розглядати витрати, зняті при перевірці, як використання придбаних товарів та послуг в операціях, що не є господарською діяльністю, то тут спрацьовує п.198.5 ПКУ, згідно з яким платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН в терміни, встановлені ПКУ для такої реєстрації, зведену податкову накладну. Нарахування податкових зобов’язань «сторнує» суму раніше визнаного податкового кредиту з ПДВ.

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 36 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Степанов Михаил
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Оподаткування / ПДВ
Теги:
Коригування , ПДВ , Податкова накладна , Послуги

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі