• Посилання скопійовано

Надання рекламних послуг нерезиденту: що з ПДВ?

ТОВ на загальній системі, платник ПДВ, надає нерезиденту рекламні послуги, які не є об’єктом ПДВ за пп. «б» пп.186.3 ПКУ. Чи є рекламними послуги: організація онлайн-виступу представників нерезидента на конференції; медіа-підтримка — розміщення новин про співпрацю; розміщення логотипу нерезидента на рекламних носіях конференції як партнера; розміщення стаціонарного банера в зоні конференції. Чи буде онлайн-участь нерезидента електронною послугою з місцем надання — реєстрацією отримувача?

ПДВ при наданні рекламних послуг

Згідно з пп. «б» пп. 186.3 ПКУ, місцем надання рекламних послуг вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб'єкт господарювання або - у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання. Якщо отримувач рекламних послуг є нерезидентом, то місце надання таких послуг буде місце реєстрації нерезидента як суб’єкта господарювання. Тобто, таке місце знаходиться поза межами митної території України. 

Але об’єктом оподаткування ПДВ є постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України (див. пп. «б» пп. 185.1 ПКУ).

Тож оскільки місце надання рекламних послуг нерезиденту знаходиться поза межами митної території України, такі операції не є об’єктом оподаткування ПДВ.

 

Що таке рекламні послуги?

Згідно із ч. 1 п. 15 ст. 1 Закону про рекламу, реклама - інформація про особу, ідею та/або товар, розповсюджена за грошову чи іншу винагороду або з метою самореклами в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена, щоб сформувати або підтримати у прямий (пряма реклама, телепродаж) або непрямий (спонсорство, розміщення товару (продакт-плейсмент) спосіб обізнаність споживачів реклами та їхній інтерес щодо таких особи, ідеї та/або товару.

Тобто, реклама відповідає таким ознакам:

1. вона є інформацією про особу, ідею чи товар;

2. ця інформація розповсюджується за винагороду;

3. мета реклами – сформувати або підтримати обізнаність споживачів щодо особи, ідеї чи товару.

Таким чином, послуги будуть рекламою, якщо полягають у розповсюдженні інформації щодо особи, ідеї чи товару за винагороду.

 

Чи відповідають дані послуги рекламним?

Розглянемо кожну з даних послуг окремо, якщо такі послуги виділені окремими рядками в договорі, первинних документах (акті, інвойсі тощо) і за них встановлена окрема ціна.

 

1. Організація онлайн-виступу представників нерезидента на конференції

Якщо нерезидент окремо сплачує резиденту за таку послугу, то він сплачує не за поширення інформації про особу, ідеї чи товар. Він сплачує за організацію виступу. Тому, на наш погляд, така послуга не є рекламою.

 

2. Медіа-підтримка — розміщення новин про співпрацю на доступних каналах

Таке розміщення, на наш погляд, вкладається в ознаки реклами, адже воно є розповсюдженням інформації про особу нерезидента, щоб сформувати та підтримати обізнаність споживачів про таку особу.

 

3. Розміщення логотипу нерезидента на рекламних носіях конференції як партнера

І ця послуга, на наш погляд, також вписується в рекламу, оскільки є розповсюдженням інформації про нерезидента серед споживачів. Розміщення стаціонарного рекламного банера в зоні конференції. І ця послуга, на наш погляд, також вписується в рекламу, оскільки є розповсюдженням інформації про нерезидента серед споживачів.

 

Висновок

Якщо наведені вище послуги розглядати відокремлено одна від одної, то до рекламних, на наш погляд, відносяться останні три. А перша не відноситься.

Але якщо підсумувати всі ці послуги, звести їх до одної, на наш погляд, це буде послуга з організації онлайн-виступу представників нерезидента на конференції. Тому що, на наш погляд, саме це і є основною послугою, а всі інші є додатковими і направлені на організацію онлайн-виступу. Тобто, в разі, якщо в первинних документах зазначатиметься одна послуга, одним рядком, це, на наш погляд, має бути послуга з організації онлайн-виступу представників нерезидента на конференції.

 

Як оподатковується ПДВ послуга з організації онлайн-виступу?

Відповідно до пп. 186.2.3 ПКУ, місцем постачання послуги є місце фактичного надання послуг у сфері культури, мистецтва, освіти, науки, спорту, розваг або інших подібних послуг, включаючи послуги організаторів діяльності в зазначених сферах та послуги, що надаються для влаштування платних виставок, конференцій, навчальних семінарів та інших подібних заходів.

Тобто, якщо конференція проводиться на території України, у приміщенні, що знаходиться на території України, з точки зору оподаткування така послуга надається на території України, тож вона оподатковуватиметься ПДВ в загальному порядку.

Але згідно з пп. 186.3-1 ПКУ місцем постачання електронних послуг вважається місцезнаходження отримувача послуг.

Тож якщо вважати, що послуга з організації онлайн-виступу є електронною, місце її постачання буде за межами митної території України, а тому вона не буде об’єктом оподаткування ПДВ.

Відповідно до пп. 14.1.56-5 ПКУ, електронні послуги - послуги, які постачаються через мережу Інтернет, автоматизовано, за допомогою інформаційних технологій та переважно без втручання людини, у тому числі шляхом встановлення спеціального застосунку або додатка на смартфонах, планшетах, телевізійних приймачах чи інших цифрових пристроях.

Далі в цьому підпункті наведені приклади послуг, які належать до електронних і які не належать до електронних. Безпосередньо послуг з онлайн-виступу на конференції там немає. Але ми можемо зробити висновок, аналізуючи схожі послуги.

Наприклад, належить до електронних послуг:

  • «постачання послуг з дистанційного навчання в мережі Інтернет, проведення та надання якого не потребує участі людини, у тому числі шляхом надання доступу до віртуальних класів, освітніх ресурсів, у яких учні виконують завдання онлайн, а оцінки виставляються автоматично, без участі людини (або з мінімальною її участю)».

Не належить до електронних послуг:

  • «постачання послуг з дистанційного навчання в мережі Інтернет, у разі якщо мережа Інтернет використовується виключно як засіб комунікації між викладачем і слухачем».

Онлайн-виступ представників нерезидента на конференції схожий до постачання послуг з дистанційного навчання, які не належать до електронних послуг. Тому що мережа інтернет використовується виключно як засіб комунікації, а основна робота виконується людиною – лектором.

На цій підставі можемо зробити висновок, що, на наш погляд, дані послуги з організації онлайн-виступу не належать до електронних послуг. Але оскільки прямо в ПКУ це питання не вирішено, для уникнення непорозумінь з податковими органами може бути доречним отримати індивідуальну податкову консультацію.

Але ж як тоді визначити місце фактичного постачання зазначених послуг, якщо вся конференція проводиться через інтернет?

Наприклад, читаємо відповідь ДПС на питання в ЗІР (101.05): «Як визначається місце постачання послуг у сфері культури, мистецтва, освіти, науки, спорту, розваг або інших подібних послуг, включаючи послуги організаторів діяльності в зазначених сферах та послуги, що надаються для влаштування платних виставок, конференцій, навчальних семінарів та інших подібних заходів, якщо фактично такі послуги надаються за допомогою Інтернет в режимі реального часу?».

ДПС відповідає, що з метою визначення місця постачання послуг у сфері культури, мистецтва, освіти, науки, спорту, розваг або інших подібних послуг, включаючи послуги організаторів діяльності в зазначених сферах та послуги, що надаються для влаштування платних виставок, конференцій, навчальних семінарів та інших подібних заходів, якщо фактично такі послуги надаються за допомогою Інтернет в режимі реального часу, потрібно правильно класифікувати послугу та скористатись, зокрема Поясненнями до позицій Класифікації видів економічної діяльності (КВЕД-2010) або звернутись до Державної служби статистики України.

Тобто, фактично ДПС не надала відповіді на поставлене питання.

Маємо визнати, що це питання нормами ПКУ та підзаконними нормативними документами не врегульоване.

На наш погляд, з практичної точки зору його варто вирішувати за аналогією з наданням електронних послуг. Тому що для електронних послуг фізично встановити місце надання послуг немає можливості. Тож у такому разі в ПКУ і зафіксовано принцип, за яким місцем постачання визначено місце реєстрації отримувача.

Якщо взяти до уваги такі міркування, то місцем постачання таких послуг, якщо вся конференція відбувається в мережі інтернет, буде місце реєстрації отримувача, тобто, нерезидента. В такому разі такі послуги не будуть об’єктом оподаткування ПДВ.

Але для уникнення непорозумінь з податковими органами може бути доречно отримати індивідуальну податкову консультацію.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Як скласти РК при заміні товару та поверненні коштів постачальнику?
    Покупець повернув товар. Було відвантажено інший товар, а різницю коштів повернено. Як скласти ПН та РК за даною операцією?
    19.11.2024423
  • Як відобразити в декларації з ПДВ відмову у бюджетному відшкодуванні?
    Підприємство отримало акт позапланової документальної невиїзної перевірки, в якому відмовлено у відшкодуванні ПДВ на 170 000 грн і визначено заниження значення рядку 21 декларації з ПДВ за серпень 2024 р. на 170 000 грн. Чи має право підприємство подати УР за серпень 2024 р., в якому буде прибрано вищезазначену суму із заяви на відшкодування і включено до рядка 21? Чи можливо уникнути андміністративної відповідальності посадовим особам підприємства за ст. 163.1КУпАП (помилки в податковому обліку)?
    15.11.202424
  • Надання рекламних послуг нерезиденту: що з ПДВ?
    ТОВ на загальній системі, платник ПДВ, надає нерезиденту рекламні послуги, які не є об’єктом ПДВ за пп. «б» пп.186.3 ПКУ. Чи є рекламними послуги: організація онлайн-виступу представників нерезидента на конференції; медіа-підтримка — розміщення новин про співпрацю; розміщення логотипу нерезидента на рекламних носіях конференції як партнера; розміщення стаціонарного банера в зоні конференції. Чи буде онлайн-участь нерезидента електронною послугою з місцем надання — реєстрацією отримувача?
    14.11.202424
  • Формування податкового кредиту за касовим методом після спливу 365 днів
    Податковий кредит формуємо з сум ПДВ, визначених згідно з коефіцієнтом розподілу, тобто частково за касовим методом та частково за загальними правилами. У липні 2023 р. від постачальника отримані послуги, які були оплачені не в повній сумі. У декларації з ПДВ за липень 2023 року до ПК включено ПДВ за ПН за цей же період відповідно до коефіцієнту розподілу. У серпні 2024 р. оплачується заборгованість за отримані в липні 2023 р. послуги і, відповідно, в декларації за серпень 2024 р. до ПН включається пропорційна до оплати сума ПДВ ПН за липень 2023 року. Тобто включається сума ПДВ ПН, дата складання якої більше 365 днів. Чи правомірне таке формування ПК?
    14.11.2024236
  • Як виправити помилку в декларації з податку на прибуток?
    Підприємство отримало запит від ДПС щодо самостійного коригування цін за контрольованими операціями за 2015 р. Коригування було проведено та подано уточнюючий розрахунок до декларації з податку на прибуток за 2015 р. Застосування різниць не спричинило збільшення об’єкта оподаткування. Підприємство застосовує податкові різниці, тому ця операція вплинула на значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років. Уточнити треба періоди за І квартал, півріччя, 9 місяців та рік 2016 р. та за І квартал 2017 р. Як виправити цю помилку та відобразити у звітності?
    13.11.202446