• Посилання скопійовано

Заповнюємо графу 3.3 податкової накладної

Субпідрядник виконує роботи КВЕД 43.29. Податкова накладна виписується з кодом 43.29, проте генпідрядник вимагає ставити код 33.12. Який код потрібно зазначати в податковій накладній? Які штрафи передбачені за неправильний код? Чи можна прописувати в договорі коди виконаних робіт?

Відповідно до пп. 2 п. 16 Порядку №1307 у разі постачання послуги заповнюється графа 3.3 податкової накладної, в якій зазначається код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі - ДКПП).

Якщо субпідрядник виконує будівельно-монтажні роботи, то він повинен вказувати у податкових накладних лише такий код, який відповідає саме цим роботам. За умовами запитання - це 43.29 (Роботи будівельно-монтажні).

Якщо генеральний підрядник, який є замовником цих робіт, виконує своєму замовнику інші роботи (за умовами запитання – це 33.12 (Ремонтування машин)), він не вправі змушувати підрядника зазначати інший код, який не відповідає фактичному виду робіт, які виконує підрядник. Дії щодо відхилення податкової накладної не передбачені нормами ПКУ та не спричиняють будь-яких наслідків для підрядника. Обов'язок підрядника – зареєструвати податкову накладну в ЄРПН відповідно до п. 201.1 ПКУ

Статею 120-1 ПКУ передбачені штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних. Якщо у податковій накладній є помилки, які потребують виправлення, їх можна виправити – це дозволяє норма п. 192.1 ПКУ: «розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг». Отже, конкретних штрафних санкцій саме за помилки у заповненні графи 3.3 податкової накладної нормами ПКУ не передбачено.

Але якщо генеральний підрядник не згоден отримувати певні коди робіт у графі 3.3 податкових накладних, він має право додати до податкової декларації за звітний податковий період (коли була отримана податкова накладна «не з тим кодом») заяву із скаргою на субпідрядника (п. 201.10 ПКУ). Таке право зберігається за генпідрядником протягом 365 к.д., що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому допущено помилки при зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної.

До заяви додаються копії первинних документів, складених відповідно до Закону про бухоблік, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг. В даному випадку це можуть бути акти виконаних робіт (з яких можна дістати інформацію про характер виконаних робіт та визначити їхній код згідно ДКПП), а також банківські виписки, що підтверджують оплату робіт.

Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених пп. 78.1.9 ПКУ, контролюючий орган зобов’язаний провести документальну перевірку субпідрядника для з’ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов’язань з податку за такою операцією. Якщо помилки з боку субпідрядника немає – тобто він вірно визначив код саме своїх робіт (тобто тих робіт, що він виконує генпідряднику, а не тих, що виконує генпідрядник своїм замовникам) згідно з ДКПП, негативних наслідків така перевірка не матиме.

Для уникнення суперечок можливо визначати в договорі на субпідрядні роботи, які саме роботи передбачені цим договором і який код згідно ДКПП вони матимуть.

Генпідрядник також може подати Таблицю даних платника податку, у якій він може зазначити «вхідні» і «вихідні» коди робіт. Більш докладно про цю таблицю ми писали тут>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Податкова накладна за тристороннім договором при оплаті третьою особою
    На кого виконавець (платник ПДВ) має скласти ПН, якщо укладено тристоронній договір на надання інжинірингових послуг, за яким замовником є платник ПДВ, а платником — благодійна організація (неплатник ПДВ)? Передоплату від платника вже отримано
    24.06.202548
  • Як виправити помилку у таблиці 1 додатка 2 (Д2) до податкової декларації з ПДВ?
    Виправлення помилки «Cума від’ємного значення, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пп. 200 - 1.3 ПКУ…» таблиці 1 додатку 2 декларації, проводиться шляхом подання уточнюючого розрахунку, з додатком 2 з відміткою «Уточнюючий» із зазначенням правильного показника
    24.06.202526
  • Оподаткування ПДВ продажу вживаного авто зі збитком: податкова накладна
    Товариство придбало вживану автівку у фізособи за 1 050 000,00 грн , як товар, для перепродажу, а після часткового пошкодження за експертною оцінкою продало іншій фізособі за 712 000,00 грн. Згідно з пп. 189.3 ПКУ базою оподаткування є позитивна різниця між вартістю продажу та придбання, чого в даній угоді немає. Чи повинне Товариство скласти ПН на суму продажу авто (без ПДВ на 712 000,00 грн та як саме скласти, вперше стикаємось з таким) та чи треба складати та реєструвати податкову так само без ПДВ на суму різниці між вартістю продажу та купівлі ( якщо так - допоможіть як складати)?
    24.06.2025115
  • Списання знищених товарів та реалізації металобрухту: що з ПДВ?
    Підприємство на загальній системі, склад та товари якого були знищені внаслідок влучання БПЛА, має всі підтверджуючі документи. Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ при списанні цих товарів? Чи виникає обов'язок нарахування ПДВ при реалізації металобрухту, оприбуткованого після списання знищених активів?
    24.06.202571
  • ПДВ-пільга за проєктом МТД: внесення змін до договору та оподаткування перехідних операцій
    Компанія уклала договір з нерезидентом на надання послуг у валюті в лютому. У березні було отримано передоплату з ПДВ. У квітні нерезидент зареєстрував проєкт міжнародної технічної допомоги (МТД), до якого включено ці послуги. Акт наданих послуг за передоплатою оформлено 30 квітня. Чи можливо внести зміни до договору для застосування пільги з ПДВ до майбутніх послуг та як бути з уже проведеними операціями?
    23.06.202512