Відповідно до пп. 2 п. 16 Порядку №1307 у разі постачання послуги заповнюється графа 3.3 податкової накладної, в якій зазначається код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі - ДКПП).
Якщо субпідрядник виконує будівельно-монтажні роботи, то він повинен вказувати у податкових накладних лише такий код, який відповідає саме цим роботам. За умовами запитання - це 43.29 (Роботи будівельно-монтажні).
Якщо генеральний підрядник, який є замовником цих робіт, виконує своєму замовнику інші роботи (за умовами запитання – це 33.12 (Ремонтування машин)), він не вправі змушувати підрядника зазначати інший код, який не відповідає фактичному виду робіт, які виконує підрядник. Дії щодо відхилення податкової накладної не передбачені нормами ПКУ та не спричиняють будь-яких наслідків для підрядника. Обов'язок підрядника – зареєструвати податкову накладну в ЄРПН відповідно до п. 201.1 ПКУ.
Статею 120-1 ПКУ передбачені штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних. Якщо у податковій накладній є помилки, які потребують виправлення, їх можна виправити – це дозволяє норма п. 192.1 ПКУ: «розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг». Отже, конкретних штрафних санкцій саме за помилки у заповненні графи 3.3 податкової накладної нормами ПКУ не передбачено.
Але якщо генеральний підрядник не згоден отримувати певні коди робіт у графі 3.3 податкових накладних, він має право додати до податкової декларації за звітний податковий період (коли була отримана податкова накладна «не з тим кодом») заяву із скаргою на субпідрядника (п. 201.10 ПКУ). Таке право зберігається за генпідрядником протягом 365 к.д., що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому допущено помилки при зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної.
До заяви додаються копії первинних документів, складених відповідно до Закону про бухоблік, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг. В даному випадку це можуть бути акти виконаних робіт (з яких можна дістати інформацію про характер виконаних робіт та визначити їхній код згідно ДКПП), а також банківські виписки, що підтверджують оплату робіт.
Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених пп. 78.1.9 ПКУ, контролюючий орган зобов’язаний провести документальну перевірку субпідрядника для з’ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов’язань з податку за такою операцією. Якщо помилки з боку субпідрядника немає – тобто він вірно визначив код саме своїх робіт (тобто тих робіт, що він виконує генпідряднику, а не тих, що виконує генпідрядник своїм замовникам) згідно з ДКПП, негативних наслідків така перевірка не матиме.
Для уникнення суперечок можливо визначати в договорі на субпідрядні роботи, які саме роботи передбачені цим договором і який код згідно ДКПП вони матимуть.
Генпідрядник також може подати Таблицю даних платника податку, у якій він може зазначити «вхідні» і «вихідні» коди робіт. Більш докладно про цю таблицю ми писали тут>>
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити