• Посилання скопійовано

Номенклатура у податковій накладній на реалізацію пакетованого насіння

Підприємство здійснює придбання пакетів для насіння, здійснює фасування та реалізує таке насіння. Чи можна в податковій накладній зазначати лише номенклатуру самого насіння та чи не виникне підстав для блокування реєстрації податкових накладних в даному випадку?

Пункт 201.1 ПКУ містить перелік обов’язкових реквізитів податкової накладної, серед якого є безпосередньо опис (номенклатура) товарів/послуг та їх код УКТ ЗЕД. Як ми раніше і писали номенклатура товарів чи послуг повинна відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується постачання товарів або надання послуг. Таку думку засвідчують і київські податківці, і їх дніпровські колеги. Тож, якщо підприємство за договором та видатковою накладною здійснює продаж саме насіння, то саме така номенклатура повинна бути вказана в податковій накладній з відповідним кодом УКТ ЗЕД. Номенклатура упаковки при цьому не зазначається.

В бухобліку такі пакети для насіння слід обліковувати як запаси (оскільки така тара використовується одноразово і не підлягає поверненню). Інструкцією затвердженою Наказом №291 для обліку такої тари передбачено рахунок 204 «Тара й тарні матеріали». При пакуванні такі пакети списуються на рахунок 23 «виробництво». Документальним підтвердженням їх списання є акт за формою З-2 «Акт списання».

У тому ж випадку, якщо первинними документами засвідчено, що реалізація зерна відбувається з пакетами та зазначено їх вартість – таку ж номенклатуру необхідно зазначати і в податковій накладній. А списання такої тари з рахунку 204 відбувається безпосередньо як її реалізація покупцю.

Згідно з наказом №567 від 13.06.2017 р., одним із критеріїв для блокування реєстрації податкової накладної є перевищення обсягу постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках  коригування, зареєстрованих  в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Відповідно до цього, при постачанні того ж обсягу насіння що і було придбано підстав для блокування реєстрації податкової накладної не виникає. Про даний критерій блокування реєстрації податкових накладних ми писали у нашій аналітиці>>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • ПДВ-пільга за проєктом МТД: внесення змін до договору та оподаткування перехідних операцій
    Компанія уклала договір з нерезидентом на надання послуг у валюті в лютому. У березні було отримано передоплату з ПДВ. У квітні нерезидент зареєстрував проєкт міжнародної технічної допомоги (МТД), до якого включено ці послуги. Акт наданих послуг за передоплатою оформлено 30 квітня. Чи можливо внести зміни до договору для застосування пільги з ПДВ до майбутніх послуг та як бути з уже проведеними операціями?
    23.06.20256
  • Постачання товарів оборонного призначення: як оподатковувати ПДВ в період військового стану?
    Звільняються від оподаткування ПДВ на умовах та за переліком, визначеними пп. 4 та 5 п. 32 підрозд. 2 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України
    20.06.202529
  • Претензія та взаємозалік на суму ПДВ з незареєстрованої ПН
    Який порядок бухгалтерського та податкового обліку операцій з отримання штрафу від постачальника за нереєстрацію податкової накладної, проведення взаємозаліку та остаточного розрахунку, якщо сума претензії перевищує заборгованість перед постачальником?
    20.06.202550
  • Право на податковий кредит за несвоєчасно зареєстрованою ПН
    Постачальник зареєстрував податкову накладну від 30.04.2024 р. лише 03.06.2025 р. через відсутність реєстраційного ліміту. Чи має покупець право на податковий кредит за такою ПН? У якому звітному періоді його відображати: у декларації за червень 2025 року чи шляхом подання уточнюючого розрахунку за квітень 2024 року?
    20.06.202555
  • Ремонт авто за рахунок страхового відшкодування: що з ПДВ?
    На початку червня підприємство отримало на свій банківський рахунок від страхової компанії страхове відшкодування. Страхове відшкодування отримано без ПДВ, відповідно до ПКУ. Кошти страхового відшкодування будуть витрачені на ремонт авто. Авто буде ремонтуватися на сторонній СТО. Чи потрібно нарахувати компенсуюче ПДВ на отримані кошти страхового відшкодування?
    20.06.2025790