Згідно з п. 201.10 ПКУ підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної/розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
В свою чергу, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в ЄРПН.
При цьому операційний день триває з 0 до 23-ї години (п. 3 Порядку №1246). Тож якщо податкова накладна була відправлена на реєстрацію у межах операційного дня, то відповідь у вигляді квитанції повинна надійти до 23-ї години того ж дня.
В даному випадку підприємство може уникнути штрафів за несвоєчасну реєстрацію такої податкової спираючись на вищенаведений п. 201.10 ПКУ і вважати таку податкову накладну зареєстрованою. Підтвердженням факту вчасного відправлення такої податкової буде повідомлення про відправлення в ДФС.
Однак, варто зважати на те, що проблема ненадходження квитанції про реєстрацію могла виникнути не з вини податкової, а в зв’язку з проблемами у самого платника, чи сервісу через який здійснюється відправка податкової накладної. В такому разі, якщо квитанція була відправлена податківцями вчасно і не отримана платником не з вини податківців, право на використання п. 201.10 ПКУ немає.
Порядок дій бухгалтера у даній спірній ситуацій повинен виглядати наступним чином:
- Перевірки реєстрації податкової накладної шляхом надсилання запиту про отримання відомостей з ЄРПН;
- Звернення до центру прийняття електронної звітності податкової платника податку;
- Отримання індивідуальної податкової консультації щодо даної ситуації (така ІПК буде підставою для оскарження штрафів чи претензій податкової при перевірці).
Якщо платником буде відправлена на реєстрацію така податкова накладна ще раз (вже після закінчення граничного строку її реєстрації), то може виникнути наступна ситуація:
- Така податкова не зареєструється, так як попередньо відправлена вже міститься у реєстрі (в такому випадку платник може бути спокійним);
- Так податкова буде зареєстрована, і, відповідно, до платника податку податківцями буде застосовано штраф за несвоєчасну реєстрацію (в такому випадку платник може оскаржити рішення органу ДФС згідно ст. 56 ПКУ, на підставі п. 201.10 ПКУ та квитанції про те, що податкова накладна раніше вже була відправлена на реєстрацію).