• Посилання скопійовано

Недоліки в графах 4 та 5 податкової накладної – не підстава для відмови у її прийнятті

У графі "товар" накладної від постачальника вказано "курячі яйця", одиниця виміру "короб карт" (але не вказано кількість яєць у коробці). Постачальник відмовляється перескласти накладну та вказати одиницю виміру у штуках. Чи правильно складені документи, особливо податкова накладна за якою відображено кредит з ПДВ?

Бухоблік

Ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік висуває вимогу щодо обов’язкових реквізитів, які повинні бути у первинних документах, зокрема накладних:

  • назва документа (форми); 
  • дата складання; 
  • назва підприємства, від імені якого складено документ; 
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; 
  • посада особи, відповідальної за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; 
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Назва одиниці вимірювання та одиниці обліку відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку ДК 011-96 (наказ Держстандарту від 09.01.1997 р. №8) містить назву одиниці вимірювання та одиниці обліку - Короб картонний, умовне позначення - короб карт, код — 2047. Відповідно стверджувати, що постачальник припустився помилки не можна, якщо облік у нього ведеться саме у таких одиницях вимірювання, відповідно вартість 1 одиниці товару вказана саме за 1  короб карт.

Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів. У накладній від постачальника зазначено зміст та обсяг господарської операції і одиницю виміру. 

Якщо покупцем придбані активи використовуються в обліку за іншою одиницею виміру, потрібно оформити внутрішній первинний документ (акт), складений посадовою особою, відповідальною за приймання-відпуск товарно-матеріальних цінностей де вказати одиницю виміру внутрішнього обліку та перерахувати придбаний товар. У цьому випадку загальна вартість придбаного товару в обліку підприємства не зміниться (Дт 23, 26, 27 або 28).

Відповідно до п. 2.4 Методрекомендацій №2 первісна вартість одиниці придбаних запасів, за якою вони відображаються у бухобліку, визначається діленням фактичних витрат, що пов'язані з придбанням однорідних запасів, які надійшли однією партією, на загальну кількість придбаних запасів. Як наслідок, підприємство-покупець зарахує на баланс придбані запаси за первісною вартістю, яка складається із понесених витрат за п. 9 П(С)БО 9. Власне під час визнання первісної вартості запасів, покупець може зарахувати придбані запаси за одиницією виміру в штуках.

 

Податковий облік

Що стосується ПДВ то слід звернути увагу, що такий реквізит як "опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг" є обов’язковим реквізитом для ПН згідно з пп. "е" п. 201.1 ПКУ. Ігнорувати його не слід. Але згідно з абз. 11 п. 201.10 ПКУ помилки в обов’язкових реквізитах (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття ПН у електронному вигляді.

У листі ДФСУ від 11.07.2017 р. №1095/ІПК/10/04-36-12-01-16 сказано, що помилки у графі 2 ПН "Номенклатура товарів/послуг" не допускаються, тому що є ідентифікацією за змістом операції постачання. Вони наголошують, що ця графа заповнюється на підставі первинних документів: договорів, специфікацій, рахунків, ТТН, актів тощо. У листі від 29.06.2017 р. №873/6/99-99-15-03-02-15/ІПК також уточнюється, що інших даних у цьому реквізиті бути не може.

Але у листі від 11.07.2017 р. №1095/ІПК/10/04-36-12-01-16 податківці уточнюють, що помилки у графі 6 ПН "кількість" не перешкоджають ідентифікації операції. Ми би до такого висновку відносились обережно. Все ж таки цей реквізит повинен співпадати із вартісними показниками в інших первинних документах постачальника. 

А от що стосується такого реквізиту як "Одиниця виміру товару/послуги" графи 4,5, то відповідно до переліку обов’язкових реквізитів ПН насправді ці дані не відносяться. Тоді можна зробити висновок, що на підставі абз. 11 п. 201.10 ПКУ недоліки у цих графах не можуть бути причиною відмови прийняття ПН в електронному вигляді. У більшості випадків у графі 4 зазначається позначення одиниці вимірювання товару/послуги, яке зазначено у первинних документах згідно з КСПОВО та код відповідної одиниці вимірювання/обліку, у графі 5 зазначений у КСПОВО. Тому вважаємо важливо, щоб реквізити та позначення із ПН збігались з реквізитами із інших первинних документів. 

А от, якщо помилки є саме в обов’язкових реквізитах, тоді у покупця є право подати скаргу (додаток 8 до декларації з ПДВ) на постачальника, у випадку допущення помилок в обов’язкових реквізитах ПН. Така скарга є підставою на проведення документальної перевірки постачальника протягом 90 к.д. для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним ПЗ з ПДВ. Якщо під час перевірки помилки в обов'язкових реквізитах підтвердяться, відповідно до пп. 120-1.3 ПКУ це загрожує штрафом у розмірі 170 грн та обов’язком виправлення.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024955
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249255
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435