• Посилання скопійовано

Единица измерения услуг в налоговой накладной

При заполнении графы 2 раздела Б налоговой накладной указывается название услуги «ремонт вывески», которая измеряется в штуках. Объем услуг в счете и акте выполненных работ указан в штуках. Можно ли в графах 4 и 5 указывать единицу измерения "штуки"?

Согласно п. 44.1 НКУ для целей налогообложения налогоплательщики обязаны вести учет доходов, расходов и других показателей, связанных с определением объектов налогообложения на основании первичных документов, регистров бухгалтерского учета, финансовой отчетности, других документов, связанных с исчислением и уплатой налогов и сборов, ведение которых предусмотрено законодательством. Таким образом, именно указанная в первичных документах единица измерения должна указываться в графах 4, 5 налоговой накладной.

Согласно пп. 3 п. 16 Порядка №1307 графы 4 и 5 налоговой накладной заполняются в соответствии с Классификатором системы обозначений единиц измерения и учета (КСПОВО), действующем на дату составления налоговой накладной. В графе 4 указывается условное обозначение соответствующего украинского названия единицы измерения (учета), указанное в КСПОВО, которое используется для учета и отражается в первичных документах.

Исходя из заданного вопроса, услуга ремонта вывесок может быть учтена в штуках (количество отремонтированных вывесок), и поэтому в первичном документе (акте) будет указано количество отремонтированных вывесок в штуках. Единица измерения в первичном документе и в налоговой накладной должна совпадать, поэтому в графе  4 налоговой накладной следует указать «шт», а в графе 5 – код «2009».

Также налоговики в своих письмах подчеркивают, что в графе 4 может также использоваться условное обозначение единицы измерения. Главное, чтобы такая единица использовалась для учета и отражалась в первичных документах (см. письмо ГФС от 26.05.2016 г. №11490/6/99-95-42-01-15). При этом, если в графе 4 указывается условное обозначение единицы измерения, отсутствующее в КСПОВО, то графа 5 не заполняется. Однако для данного случая этот вариант не подходит, так как объем услуги можно измерить в штуках, и эта единица есть в КСПОВО.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Як документально оформити продаж товару та компенсацію вартості транспортних послуг?
    Підприємство придбало в листопаді у постачальника 10 одиниць товару вартістю 220 000 грн ( у т.ч. ПДВ – 36 666,67 грн) і доставка 24 000 грн, яку здійснив ФОП на ІІІ групі ЄП від нашого постачальника до нашого покупця. Вартість продажу товару склала 271 200 грн (у т.ч. ПДВ – 45 200 грн). В грудні покупцеві був виписаний рахунок на ще 2 одиниці товару + вартість доставки (24 000 грн + ПДВ 4800). Тобто загальна сума поставки склала 83 040 грн (у т.ч. ПДВ – 13840 грн). Як оформити ПН і які потрібні видаткові документи? ТТН перевізника є
    Сьогодні 12:1013
  • Чи застосовувати пп. 198.5 ПКУ при списанні дослідно-промислової партії ліків?
    Підприємство-виробник лікарських засобів виготовило дослідно-промислову партію ліків і використало її у дослідженнях. Ліки включені до Державного реєстру лікарських засобів. Яку «компенсаційну» ставку ПДВ слід застосувати при такому списанні: 20% чи 7%?
    Сьогодні 11:0111
  • Оформлення ПН на передоплату одним платежем
    Якщо за договором отримано передплату одним платіжним дорученням, чи можна оформити кілька податкових накладних на цю передоплату з різними сумами, чи необхідно виписувати одну податкову накладну на всю суму передоплати?
    Сьогодні 10:5045
  • Дата складання РК при переведенні боргу з частковими платежами
    Підприємство-платник ЄП IV групи і ПДВ має передоплату постачальнику електроенергії. Постачальник не може виконати зобов'язання та повернути кошти. 20.11.2025 р. укладено договір про переведення боргу, за яким третя особа погашає 600 тис. грн замість постачальника. Фактичне перерахування відбулось 25.11.2025 р. (290 тис. грн) та 26.11.2025 р. (310 тис. грн). Якою датою складати РК до ПН: датою договору про переведення боргу (20.11.2025) на всю суму чи датами фактичного надходження коштів (25.11.2025 та 26.11.2025 рр.)?
    09.12.202525
  • Податковий кредит за розблокованою ПН: облік та різниці для "високодоходників"
    Податкова накладна постачальника була заблокована в грудні 2022 року, у березні 2023 року її розблокували, але підприємство не помітило інформацію про розблокування і не включило ПН до податкового кредиту. Куди тепер віднести втрачений податковий кредит з ПДВ – на рахунок 441 чи 949? Чи виникають податкові різниці для "високодоходників"?
    09.12.2025302