• Посилання скопійовано

Списуємо прострочений товар: особливості відображення в обліку

На підприємстві є прострочений товар. Яким чином його списати? Що відбувається з податковим кредитом з ПДВ за такими товарами?

З 01.01.2015 р. за п. 134.1 ПКУ об’єкт оподаткування податком на прибуток -  це є скоригований на податкові різниці, у випадках їх застосування, фінансовий результат, який визначений за правилами П(С)БО або МСФЗ. Тож, оскільки бухгалтерський облік є головним, то все буде залежати від правил ведення бухобліку. Коригувань же фінрезультату на суми таких списань ПКУ не передбачає.

Питання застосування норм природного убутку в описаному в запитанні випадку регулюються Наказом Мінторгу СРСР від 02.04.87 р. №88 «Про затвердження норм природного убутку продовольчих товарів у торгівлі та інструкцій з їх застосування» (далі — Наказ №88).

В інструкціях про застосування норм природного убутку, затверджених Наказом №88, природний убуток опосередковано визначається як втрати, що утворюються при зберіганні товарів, підготовці їх до продажу і при продажу внаслідок усихання, розпилювання, розкришення, витікання, танення, просочування, розливу при перекачуванні та продажу рідких товарів, витрати речовин на дихання (борошно, крупи).

На підставі визначення природного убутку можна стверджувати, що він не призводить до зміни якості товару, зменшується тільки його кількість. Саме тому до норми природного убутку не включаються різні втрати внаслідок псування товарів (зміни якості) та пошкодження тари. Також норми природного убутку не можуть бути застосовані до штучних товарів, а також до товарів, що надходять до роздрібних торговельних підприємств у фасованому вигляді.

Втрати товару через закінчення терміну його реалізації не є втратами внаслідок природного убутку. Такі втрати слід враховувати як псування товару.

Тому для відображення в обліку відповідно до п. 27 П(С)БО 9 вартість повністю зіпсованих запасів списується на витрати звітного періоду (в обліку таке списання буде відображено: Д-т 947 «Нестачі і втрати від псування цінностей» К-т 28 «Товари»).

Але відповідно до п. 7 розділу І Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань, у разі встановлення фактів псування цінностей (на день встановлення таких фактів) в обсязі, визначеному керівником підприємства, обов'язково проводиться інвентаризація активів та зобов'язань, що перебувають на балансі суб'єкта господарювання.

Наслідки щодо ПДВ розглянуто у консультації: Списання зіпсованого товару: податкові та облікові аспекти.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»