Що стосується витрат, то витрати в обліку визнаються при умові належного підтвердження здійснених витрат первинними документами. І враховуються відповідно до правил П(С)БО 16 або МСФЗ.
Якщо звернутись до Інструкції з санітарного утримання приміщень та обладнання виробничих підприємств, затвердженої Міністерством охорони здоров'я СРСР від 31.12.1966 р. №658-66 (Інструкція чинна на сьогоднішній день), то зокрема у п. 63 сказано, що всі виробничі та побутові приміщення, а також робочі місця і обладнання повинні утримуватися в чистоті і порядку. Для всіх виробничих і побутових приміщень повинен бути встановлений певний порядок прибирання з урахуванням умов виробництва.
Крім того, підприємство зобов’язано забезпечити своїх працівників мийними засобами і це передбачено п. 5 Постанови КМУ "Про затвердження переліку заходів та засобів з охорони праці, витрати на здійснення та придбання яких включаються до витрат" від 27.06.2003 р. №994.
Тому, придбання мийних засобів відобразиться у складі витрат на охорону праці. Відповідно до п. 15.8 П(С)БО 16 витрати на охорону праці відносяться до складу загальновиробничих витрат.
Що стосується сум ПДВ у складі ціни придбаних мийних засобів, то такі суми формують податковий кредит (відповідно до норм п. 198.1-198.2 ПКУ). Крім того, оскільки сплачені суми пов’язані із госпдіяльністю підприємства, тому платник ПДВ у цьому випадку не застосовує п. 198.5 ПКУ і не нараховує сам собі податкові зобов’язання.
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.
Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.
Зареєструватись