Запитання: В декларацію за жовтень включена податкова накладна з порушеннями (не та форма), проте в 8 Додатку не відображена. Чи можливо в декларації за листопад показати цю податкову по 8 додатку і зберегти кредит, оскільки постачальник відмовляється виписати податкову за відповідною формою і взагалі не включив її в зобов’язання?
Відповідь: Оскільки було порушено порядок складання податкової накладної, то платник податку – покупець взагалі не мав права користуватися нею для підтвердження права на податковий кредит з ПДВ. Тому, звісно, декларація з ПДВ і реєстр податкових накладних за жовтень, у які була включена така податкова накладна, складені із помилкою (завищена сума податкового кредиту). І цю помилку слід виправити (зменшити суму податкового кредиту і сторнувати таку податкову накладну із реєстру). До теми виправлення помилок у декларації і в реєстрі, ми неодноразово зверталися на сторінках нашого видання – зокрема, у спецвипуску в ДК №45/2014.
Але зменшення суми податкового кредиту, як правило, призводить до штрафних санкцій за ст. 50 ПКУ (3% - 5%), та необхідності доплатити в бюджет суму заниження податкового зобов’язання (недоплати). Це слід враховувати при виправленні помилки. Звісно, цього б не було, якщо б платник податку в жовтніскористався б правом на податковий кредит не на підставі помилкової податкової накладної, а на підставі скарги на постачальника за формою додатку Д8 до декларації з ПДВ.
Але, згідно із п. 201.10 ПКУ, право на подання скарги зберігається за покупцем протягом 60 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення та/або порядок реєстрації в Єдиному реєстрі. Тож, якщо подія, яка дає право на податковий кредит, відбулася в жовтні, то платник податку має право подати відповідну скаргу у листопаді і скористатися на підставі неї правом на податковий кредит. Але враховуйте, що до заяви (для підтвердження права на податковий кредит і підстав для скарги на постачальника) додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.
Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.
Зареєструватись