Особливості складання податкових накладних при оплаті бюджетними коштами та коштами ЮНІСЕФ
У вашій ситуації маємо комбіновану оплату за виконані роботи: частково від бюджетної організації та частково від ЮНІСЕФ. На наш погляд, податкові накладні в розглядуваній ситуації потрібно складати так, як зазначено нижче.
Визначення дати виникнення податкових зобов'язань
1) Для частини, що оплачується бюджетною організацією
Для частини робіт, вартість яких оплачується за рахунок бюджетних коштів, датою виникнення податкових зобов'язань є дата отримання бюджетних коштів на поточний рахунок постачальника (див. пп. 187.7 ПКУ). Тобто, якщо оплата від бюджетної організації надійде у лютому, то ПН на цю частину вартості робіт слід скласти саме у лютому, незважаючи на те, що акт датований січнем.
Це відповідає пп. 187.7 ПКУ, який встановлює особливий порядок визначення дати виникнення податкових зобов'язань при постачанні з оплатою за рахунок бюджетних коштів.
2) Для частини, що оплачується ЮНІСЕФ
Щодо коштів від ЮНІСЕФ, необхідно визначити їх статус:
- Якщо кошти від ЮНІСЕФ надходять як компенсація вартості виконаних робіт (тобто є оплатою за роботи), то вони включаються до бази оподаткування ПДВ;
- Оскільки кошти від ЮНІСЕФ не є бюджетними коштами (навіть якщо вони перераховуються згідно листа бюджетної організації), то для цієї частини застосовується загальне правило "першої події", згідно з пп. 187.1 ПКУ. Тобто, датою виникнення податкових зобов'язань буде дата складання акту виконаних робіт (січень), якщо оплата надійде пізніше.
Порядок складання податкових накладних
На кого виписувати податкову накладну?
- На частину, що оплачується бюджетною організацією - податкова накладна виписується на бюджетну організацію (замовника робіт). Якщо замовник є платником ПДВ, ПН складається як на платника ПДВ. Якщо замовник не є платником ПДВ, ПН складається з типом причини "02" і умовним ІПН "100000000000" (див. тут);
- На частину, що оплачується ЮНІСЕФ - податкова накладна також виписується на фактичного отримувача послуг, тобто на бюджетну організацію, оскільки саме вона є замовником робіт, а ЮНІСЕФ виступає лише платником.
Кількість податкових накладних
У вашому випадку необхідно скласти дві окремі податкові накладні:
- На частину вартості робіт, що оплачується бюджетною організацією - у день отримання бюджетних коштів (у лютому);
- На частину вартості робіт, що оплачується ЮНІСЕФ - за датою першої події, тобто на дату складання акту виконаних робіт (у січні).
Важливі нюанси:
- Підтвердженням того, що оплата здійснюється за рахунок бюджетних коштів, є наявність у договорі умови про те, що оплата здійснюється з відповідного рахунку Державної казначейської служби України;
- При частковій оплаті за рахунок бюджетних коштів різними будуть дати виникнення податкових зобов'язань для різних частин вартості робіт;
- Вище ми навели власний погляд на особливості складання податкових накладних. Але для уникнення непорозумінь може бути доречним отримати індивідуальну податкову консультацію.
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс
Передплатити