• Посилання скопійовано

Зміна номенклатури після спливу 1095 днів

ТОВ-платник ПДВ отримало оплату від ФОП-неплатника за товар у 2021 р. Постачання було у 2024 р. Номенклатуру товару було змінено. Зареєструвати РК постачальник вже не може, сплинув термін 1095 днів. Які податкові ризики щодо цієї господарської операції?

Відповідно до пп. 44.1 ПКУ, для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів.

Після відвантаження дані первинних документів не будуть відповідати даним ПН, зокрема, опис (номенклатура) товарів (пп. 201.1 ПКУ). В загальному порядку постачальнику необхідно скласти РК.

Проте, розрахунок коригування до податкової накладної, з дати складання якої минуло більше 1095 календарних днів, не може бути зареєстрований в ЄРПН у зв'язку із спливом терміну, встановленого ст. 102 ПКУ.

Оскільки покупець – неплатник ПДВ, то ПК за цією операцією у нього не формується. Для постачальника єдиним ризиком може бути повторне нарахування податкового зобов’язання з ПДВ, тому що поставлена інша номеклатура. Щоб зменшити його, ТОВ доцільно укласти додаткову угоду на зміну номенклатури для ідентифікації операції за одним договором постачання, за яким сплачено аванс з подальшим відвантаженням.

До речі, змінити номеклатуру поставки можна і раніше тієї дати, якою ця поставка відбулася. Приміром, рішення про зміну номенклатури могло бути прийняте до спливу 1095 днів, і на дату цього рішення можна було б скласти нульовий РК.

Після спливу 1095 днів з дати складання ПН технічно нульовий РК не можна скласти. Тому більш нічого зробити не можна.

На майбутнє радимо відслідковувати такі операції і за необхідності узгодити кількість, ціну та номенклатуру з покупцем і відрегулювати це додатковою угодою завчасно і вже на основі неї зробити РК, або закрити часткове постачання. Це значно спростить в подальшому відстоювання ПК покупця.

 ***

Читайте також:  Що робити, якщо сплив 1095-денний термін коригування ПДВ?

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Що робити, якщо розблоковано ПН, за якою вже списали податковий кредит?
    У серпні 2023 р. постачальнику заблокували ПН, а у листопаді 2024 р. згідно з рішенням суду ця ПН була розблокована. У серпні 2024 р. ТОВ списало на витрати ПДВ за цією накладною, тому що сплило 365 к.д. з дати її складання – Дт 949 Кт 644. Як відобразити цю операцію в обліку в листопаді 2024 року?
    03.01.20259531
  • Що з ПДВ у разі повернення імпортованих запчастин?
    ТОВ - дистриб’ютор виробника-нерезидента медичного обладнання. Дистриб’ютор окрім виконання гарантійного обслуговування та ремонтів проданого обладнання зобов’язаний робити заміни складових обладнання, які виробник знайшов доцільним замінити після їх доопрацювання. Відмовитись від отримання та заміни частин дистриб’ютор не може – це умова отримання спеціальних цін на обладнання. У листопаді 2024 р. ТОВ отримало складову обладнання для обов’язкової заміни покупцю. Було сплачено ПДВ та брокерські послуги. Заміна планується на грудень 2024 р., буде знову вхідний ПК з ПДВ із витрат на відрядження, або із послуг пересилки частини для заміни ТОВ «Нова пошта». Яка подальша участь вхідного ПК листопада по отриманню частини, вхідного ПК по операції її заміни чи відправки у грудні 2024 р. чи пізніше? Чи треба нараховувати компенсуючі зобов’язання і в яких періодах?
    03.01.202522
  • Надаємо послуги нерезиденту на території України
    Підприємство (підрядник) підписало з нерезидентом (замовником) контракт на виконання електромонтажних робіт матеріалами підрядника. Сума контракту зазначена в євро. Об'єкт замовника знаходиться на митній території України. Яку одиницю виміру вказати у інвойсі і, відповідно, у ПН та акті виконаних робіт (в контракті цього не зазначено)? У який момент виникає податкове зобов'язання? Якою мовою заповнюється акт виконаних робіт? Як вплине ця операція на податок на прибуток?
    03.01.2025439
  • Безоплатна передача товарів благодійному фонду
    ТОВ на загальній системі оподаткування - платник ПДВ хоче передати безооплатно благодійному фонду імпортовані товари, які будуть використані на благодійному заході. Які наслідки щодо ПДВ та податку на прибуток?
    03.01.202547
  • За якою ставкою ПДВ оподатковується продаж реабілітаційних ліжок?
    Медичне підприємство - платник ПДВ планує продати фізособі реабілітаційні ліжка з нульовою залишковою вартістю, придбані без ПДВ у 2006 році. За якою ставкою ПДВ (7% чи 20%) необхідно оподаткувати операцію з продажу реабілітаційних ліжок?
    02.01.202514