• Посилання скопійовано

Зміна номенклатури після спливу 1095 днів

ТОВ-платник ПДВ отримало оплату від ФОП-неплатника за товар у 2021 р. Постачання було у 2024 р. Номенклатуру товару було змінено. Зареєструвати РК постачальник вже не може, сплинув термін 1095 днів. Які податкові ризики щодо цієї господарської операції?

Відповідно до пп. 44.1 ПКУ, для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів.

Після відвантаження дані первинних документів не будуть відповідати даним ПН, зокрема, опис (номенклатура) товарів (пп. 201.1 ПКУ). В загальному порядку постачальнику необхідно скласти РК.

Проте, розрахунок коригування до податкової накладної, з дати складання якої минуло більше 1095 календарних днів, не може бути зареєстрований в ЄРПН у зв'язку із спливом терміну, встановленого ст. 102 ПКУ.

Оскільки покупець – неплатник ПДВ, то ПК за цією операцією у нього не формується. Для постачальника єдиним ризиком може бути повторне нарахування податкового зобов’язання з ПДВ, тому що поставлена інша номеклатура. Щоб зменшити його, ТОВ доцільно укласти додаткову угоду на зміну номенклатури для ідентифікації операції за одним договором постачання, за яким сплачено аванс з подальшим відвантаженням.

До речі, змінити номеклатуру поставки можна і раніше тієї дати, якою ця поставка відбулася. Приміром, рішення про зміну номенклатури могло бути прийняте до спливу 1095 днів, і на дату цього рішення можна було б скласти нульовий РК.

Після спливу 1095 днів з дати складання ПН технічно нульовий РК не можна скласти. Тому більш нічого зробити не можна.

На майбутнє радимо відслідковувати такі операції і за необхідності узгодити кількість, ціну та номенклатуру з покупцем і відрегулювати це додатковою угодою завчасно і вже на основі неї зробити РК, або закрити часткове постачання. Це значно спростить в подальшому відстоювання ПК покупця.

 ***

Читайте також:  Що робити, якщо сплив 1095-денний термін коригування ПДВ?

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Як документально оформити безоплатні міжнародні перевезення для ЗСУ, щоб не було ПДВ?
    ТОВ планує здійснювати безоплатні міжнародні вантажні перевезення для військової частини ЗСУ, без оформлення CMR, на підставі договору з ЗСУ. Які первинні документи необхідно оформити по рейсах для уникнення нарахування зобов'язань з ПДВ згідно п. 32-1 підр. 2 розд. ХХ ПКУ? Чи можна включати у витрати періоду фактичні затрати на паливо, зарплату та відрядження при здійсненні цих перевезень?
    Сьогодні 10:051
  • Зміна номенклатури після спливу 1095 днів
    ТОВ-платник ПДВ отримало оплату від ФОП-неплатника за товар у 2021 р. Постачання було у 2024 р. Номенклатуру товару було змінено. Зареєструвати РК постачальник вже не може, сплинув термін 1095 днів. Які податкові ризики щодо цієї господарської операції?
    03.12.2024203
  • Визначення бази оподаткування ПДВ та документальне оформлення при списанні та продажу ОЗ та НМА
    За яким пунктом ПКУ визначається база оподаткування ПДВ у випадках: а) списання ОЗ/НМА через нестачі, пошкодження чи дострокове закінчення договору оренди? б) продажу ОЗ/НМА? Чи правильно, що при списанні за самостійним рішенням база оподаткування визначається за пп.189.9 ПКУ, а при продажу - за пп.188.1 ПКУ? Які документи потрібні для оформлення списання ОЗ/НМА за самостійним рішенням?
    03.12.202439
  • Відображення ППР форми В3 в декларації з ПДВ
    25.10.2024 р. підприємство отримало акт про відмову у відшкодуванні ПДВ. 30.10.2024 р. підприємством подано уточнюючий розрахунок, зменшено частину суми відшкодування ПДВ. 15.11.2024 р. отримано ППР на суму відмови відшкодування за актом перевірки, у якому не враховано УР, яким зменшено частину суми відшкодування. Які дії підприємства у даній ситуації? Чи можна подати заперечення до ППР в ДПС?
    02.12.202416
  • Продаж електронних квитків за посередницьким договором з нерезидентом: що з ПДВ?
    ТОВ на ЄП, платник ПДВ, як посередник, сприяє продажу (шукає покупців та укладає з ними угоди) електронних квитків нерезидента-довірителя українським покупцям. Отримані від покупців кошти комісіонер повністю перераховує комітенту за кордон, а комісійну винагороду отримує окремим платежем. Чи виникають податкові зобов'язання з ПДВ в цих операціях?
    28.11.202414