Ні, не виникатиме. Обґрунтування нижче.
Детально про облік і оподаткування операцій в межах договорів комісії ми писали тут.
Тезисно правила оподаткування такі. Якщо комітент є платником ПДВ, то передача товарів комісіонеру є операцією постачання і першою податковою подією, за якою потрібно нараховувати ПЗ з ПДВ, складати ПН і реєструвати в ЄРПН (див. пп. 189.4 ПКУ). А отримання оплати від комісіонера є другою податковою подією.
Але якщо на момент здійснення першої податкової події комітент не був платником ПДВ, то на дату настання другої податкової події (отримання оплати), коли комітент вже є платником ПДВ, підстав для нарахування ПДВ немає, адже другою податковою подією фактично закривається заборгованість, що виникла під час здійснення першої податкової події.
Подібну відповідь дає ДПС на питання в ЗІР (101.06): «Чи виникають податкові зобов’язання з ПДВ у платника податку, у разі коли перша подія (відвантаження товарів, оформлення документа на постачання послуг або зарахування коштів від покупця) відбулася до його реєстрації таким платником?».
ДПС відповідає, що не нараховуються, за умови, що такий платник не обрав касовий метод визначення податкового зобов’язання. Платник ПДВ, який застосовує касовий метод визначення податкових зобов’язань, повинен за фактом оплати поставлених товарів/послуг задекларувати податкові зобов’язання з ПДВ.
Ми це питання детально розглядали тут.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити