• Посилання скопійовано

Побутова техніка на підприємстві: що з ПДВ?

ТОВ-платник податку на прибуток та ПДВ взяло в оренду у фізособи офісне та складське приміщення (в т ч. кухню). ТОВ придбало побутову техніку та меблі для кухні, зокрема, витяжку, пральну машину, сушарку, холодильник, газову поверхню, шафу електричну) та в офіс кондиціонер. Чи необхідно нараховувати ПЗ з ПДВ при придбанні побутової техніки?

У разі, якщо товари/послуги, необоротні активами, придбані/виготовлені з податком на додану призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, що не є госпдіяльність, підприємству необхідно нарахувати ПЗ з ПДВ відповідно до пп.198.5 ПКУ.

Тому ключовим для побутової техніки є саме її використання в господарській діяльності підприємства.

 

Кондиціонер

Відповідно до ст. 15 Закон про систему громадського здоров’я, кожен має право на безпечні для здоров’я і життя умови праці. Умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства (ст.6 Закону про охорону праці).

У приміщеннях на робочих місцях мають забезпечуватись оптимальні значення параметрів мікроклімату: температура повітря повинна становити 22–24°С, відносна вологість повітря — 40–60%, швидкість руху повітря — не більше 0,1 м (ДСанПіН 3.3.2.007-98).

Зауважимо, що роботодавець повинен впроваджувати сучасні засоби техніки безпеки, що запобігають виробничому травматизму, і забезпечувати санітарно-гігієнічні умови, що запобігають виникненню професійних захворювань у працівників (ст. 153 КЗпП).

Придбаний ТОВ кондиціонер підтримує оптимальний мікроклімат в приміщенні та забезпечує відповідні санітарно-побутові умови для роботи працівників. Його облік на підприємстві проводиться в загальному порядку. Більш детально про це тут.

 

Пральна машинка та сушарка

Постановою №994 визначено, що підприємство має забезпечити працівників спеціальним одягом, взуттям та засобами індивідуального захисту відповідно до норм, установлених законодавством про охорону праці та колективним договором або угодою (включаючи забезпечення мийними засобами та засобами, що нейтралізують небезпечну дію на організм або шкіру шкідливих речовин, у зв'язку з виконанням робіт, які не виключають можливості забруднення цими речовинами).

Тому за наявності необхідності поліпшення умов праці працівників, що потребують прання спецодягу, ТОВ може придбати пральну машину та сушарку.

І це буде використанням їх у господарській діяльності. При введенні в експлуатацію в наказі необхідно зазначити напрямок використання таких основних засобів.

Побутова техніка (холодильник, меблі для кухні). Щоб підтвердити господарське застосування холодильника, газової поверхні, витяжки можна скористатися ст. 66 КЗпП, якою визначено, що на тих роботах, де через умови виробництва перерву встановити не можна, працівникові повинна бути надана можливість приймання їжі протягом робочого часу. Перелік таких робіт, порядок і місце приймання їжі встановлюються роботодавцем за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства, установи, організації.

І саме облаштування кухні сприяє забезпеченню можливості приймання її в даних умовах. Тому при придбанні меблів та побутової техніки для кухні доцільно в наказі керівника зазначити, що вони придбаваються на виконання вимог щодо забезпечення санітарно-гігієнічних умов для харчування працівників та зробити посилання на ст.66 КЗпП.

Зауважимо, що в своїй ІПК № 3376/ІПК/99-00-05-05-02-06 податківці зазначили, що нарахування ПЗ не потрібно на ті побутові прилади, що включається до складу вартості оподатковуваних операцій з постачання (реалізації) самостійно вироблених товарів/послуг і компенсується їх споживачами.

Тобто підприємству доцільно також скласти калькуляцію повної собівартості і зазначити таку статтю витрат як забезпечення умов харчування працівників (у тому числі амортизація побутових необоротних активів).

Враховуючи, що ІПК носить індивідуальний характер, наведене обґрунтування може бути недостатнім для податківців, тому щодо побутових приладів підприємству необхідно отримати власну ІПК.

***

Додатково читайте:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Побутова техніка на підприємстві: що з ПДВ?
    ТОВ-платник податку на прибуток та ПДВ взяло в оренду у фізособи офісне та складське приміщення (в т ч. кухню). ТОВ придбало побутову техніку та меблі для кухні, зокрема, витяжку, пральну машину, сушарку, холодильник, газову поверхню, шафу електричну) та в офіс кондиціонер. Чи необхідно нараховувати ПЗ з ПДВ при придбанні побутової техніки?
    17.05.202425
  • Продали корпоративні права: що з ПДВ?
    Підприємство продало корпоративні права в іншій юрособі. Чи є ця операція об’єктом оподаткування ПДВ? Як відобразити цю операцію в декларації з ПДВ?
    16.05.202421
  • Компенсації витрат з плати за землю: що з ПДВ?
    Підприємство продало майно, яке знаходиться на частині земельної ділянки, яка перебуває у постійному користуванні. До моменту поділу цієї ділянки і передачі в оренду підприємство виставлятиме покупцеві рахунок на компенсацію витрат з плати за землю. Чи оподатковується така операція ПДВ?
    15.05.202412
  • Громадська організація отримала безкоштовний доступ до CRM-системи від нерезидента: що з ПДВ?
    Громадська організація планує укласти договір з ФОПом щодо налаштування та підтримки CRM-системи. Компанія-нерезидент (США) безкоштовно надає організації доступ до CRM-системи. Які податкові наслідки цих операцій?
    14.05.202414
  • Коли спливає строк на відображення ПК?
    Протягом березня-липня 2022 р. підприємство придбавало за готівку пальне, суми в чеках більше 240 грн, ПН не виписувалося, ПДВ зависло на субрахунку 644. Окрім того, є завислі суми ПДВ, без ПН, за період з 2019 по 2021 рр. Коли такі суми ПДВ можна списати до складу витрат (Дт 949 Кт 644)?
    13.05.202466