• Посилання скопійовано

З часу зміни місцезнаходження до отримання нового свідоцтва податкові накладні виписуєм з новими адресними даними

01.08.2013 р. підприємство змінило адресу (в межах однієї ДПI), отримало виписку з ЄДР. 13.08.2013 р. було отримано нове свідоцтво платника ПДВ. Як у цей перехідний період (01.08.2013 р. — 13.08.2013 р.) виписувати ПН, зокрема адресу продавця?

Запитання: 01.08.2013 р. підприємство змінило адресу (в межах однієї ДПI), отримало виписку з ЄДР. 13.08.2013 р. було отримано нове свідоцтво платника ПДВ. Як у цей перехідний період (01.08.2013 р. — 13.08.2013 р.) виписувати ПН, зокрема адресу продавця? Підприємство у цьому періоді при виписуванні ПН зазначало нову адресу, а номер свідоцтва платника ПДВ — старий. А ось постачальники підприємству відмовлялися так виписувати, тільки суто за старим свідоцтвом, із зазначенням старої адреси. Чия позиція є правильною?

Відповідь: Для реєстрації платником ПДВ особа повинна перебувати на обліку в податковому органі за своїм місцезнаходженням. Тож при зміні даних платника ПДВ, зокрема зміні місцезнаходження, особа підпадає під процедуру перереєстрації. У зв'язку з цим свідоцтво платника ПДВ підлягає заміні. У періоді перереєстрації до початку дії нового свідоцтва платник ПДВ використовує дані старого свідоцтва. Докладніше про це — далі.


Пункт 201.1 ПКУ встановлює обов'язкові реквізити ПН, наводячи їх короткі характеристики. Характерно, що у цих обов'язкових реквізитах не згадується адреса покупця. А ось про адресу постачальника сказано: «місцезнаходження юридичної особи — продавця або податкова адреса фізичної особи — продавця, зареєстрованої як платник податку» (пп. «г» п. 201.1 ПКУ).

Нагадаємо, що, згідно з п. 45.2 ПКУ, для юросіб податковою адресою є місцезнаходження, відомості про яке містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців (далі — Єдиний реєстр). А визначення, що таке місцезнаходження юрособи, ПКУ не містить. Чи може таким бути фактичне місцезнаходження, а головне — чи може воно відрізнятися від податкової адреси? Ні, не може. Адже згідно зі ст. 5 Закону про держреєстрацію-1, держреєстрація юросіб здійснюється за їхнім місцезнаходженням. Тож постачальники зобов'язані зазначати у ПН свою адресу, яка відповідає даним, внесеним до Єдиного реєстру. Причому, оскільки норма п. 201.1 ПКУ не містить винятків, робити це постачальники повинні навіть у тому разі, якщо ще не встигли отримати свідоцтво платника ПДВ з новими даними. Отже, з погляду автора, підприємство, виписуючи для покупців ПН з новими адресними даними, діяло цілком правильно. Також, щоб уникнути спорів із покупцями та під час податкової перевірки, у цьому реквізиті податкової накладної можна зазначати і нову, і попередню адреси.

----------1----------

Закон України від 15.05.2003 р. №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців».

----------------------

Як же бути з адресою покупця? Адже ПКУ в ст. 201 не вказує точно, як саме її заповнювати. У цьому випадку потрібно звернутися до Порядку №1379. У п. 4 Порядку №1379 сказано, що місцезнаходження (податкова адреса) продавця та місцезнаходження (податкова адреса) покупця зазначаються у ПН з урахуванням вимог ст. 45 ПКУ та ст. 29 і 93 ЦКУ. Причому, як бачимо, ця вимога стосується не лише даних про постачальника, а й даних про покупця.

Таким чином, часи, коли ПН виписувалися суто за даними, зазначеними у свідоцтві платника ПДВ, минули. Тепер для виписування ПН потрібно точно знати, чи не застаріли дані такого свідоцтва. Для їх перевірки можна отримати від покупця копію сторінки установчих документів (наприклад статуту) з даними про юрадресу. Можна піти іншим шляхом: на сайті Державної реєстраційної служби є функція пошуку даних, у т. ч. і щодо юросіб, внесених до Єдиного реєстру. Для отримання таких даних достатньо ввести ЄДРПОУ підприємства або його назву (навіть частину) у відповідному рядку на сторінці http://irc.gov.ua/ua/Poshuk-v-YeDR.html.

Що ж до номера свідоцтва платника ПДВ, то ні ПКУ, ні Порядок №1379 не уточнюють, як бути у разі, якщо дані, зазначені у ньому, вже застаріли. Звернімося до розділу IV Положення №1394-2. У нім сказано: якщо, наприклад, змінюється юрадреса платника ПДВ, то таке свідоцтво підлягає заміні. Про дані, що змінилися, слід повідомити до ДПI за місцем обліку, подавши заяву форми №1-ПДВ з відміткою «Перереєстрація» (форма якої затверджена додатком 1 до Положення №1394) протягом 10 робочих днів з дня виникнення змін (реєстрації їх в Єдиному реєстрі). До неї додається застаріле свідоцтво та всі його копії, раніше засвідчені ДПС. Старе свідоцтво є чинним до моменту його анулювання (набрання чинності новим свідоцтвом платника ПДВ) — або протягом 5 робочих днів з дня отримання заяви, або за бажанням платника ПДВ раніше (про що потрібно зазначити у заяві) (п. 4.2 Положення №1394). Але до моменту його анулювання платник ПДВ використовує реквізити старого свідоцтва (п. 4.3 Положення №1394). Отже, і тут підприємство вчинило правильно.

--------2----------

Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затверджене наказом МФУ від 07.11.2011 р. №1394.

------------------

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Коригування ціни реалізації після відвантаження продукції
    Відбулося відвантаження продукції за однією ціною (перша подія, податкова накладна зареєстрована). Договором передбачено зміну ціни через коливання курсу долара і покупець оплачує за нижчою ціною. Які документи оформити для відображення зміни ціни, враховуючи, що видаткова накладна вже видана?
    Сьогодні 18:053
  • Податковий кредит: розбіжність знаків тарифу в ПН та акті
    Чи можна включити до податкового кредиту податкову накладну (ПН) з тарифом, що має 6 знаків після коми, якщо в акті виконаних робіт тариф зазначено з 2 знаками? Чи є така розбіжність підставою для невизнання податкового кредиту?
    Сьогодні 15:5032
  • Визначення дати складання розрахунку коригування до ПН
    Потрібно зробити нульове коригування до ПН від 24.04.2024 року. Це коригування кількості на 0,000000001 шт. На суму це не вплинуло, але так як оплати були частинами, загальна кількість менше на 0,000000001 шт. Покупець попросив зробити коригування, зробили 30 квітня 2025 року. Тепер вони кажуть, що можуть втратити ПК, так як пройшло більше 365 днів. Як вийти з даної ситуації: зареєструвати нове коригування від 23.04.2025 року чи квітнем 2024 року?
    Сьогодні 14:2249
  • ПДВ за ст. 199 ПКУ для ОЗ/МНМА: момент нарахування зобов'язань
    Підприємство придбало ОЗ/МНМА з ПДВ для одночасного використання в оподатковуваних та неоподатковуваних операціях. Податковий кредит сформовано у січні (за першою подією та зареєстрованою ПН). Введення в експлуатацію відбулося в лютому. У якому місяці слід нарахувати компенсуючі ПДВ-зобов'язання за ст. 199.1 ПКУ та скласти зведену ПН: у січні чи лютому?
    Сьогодні 10:22182
  • Пільга з ПДВ для субпідрядника оборонного замовлення
    Чи поширюється пільга з ПДВ на підприємство-субпідрядника, яке виготовляє товари для потреб оборони (кінцевий отримувач – Міноборони, ЗСУ, правоохоронні органи тощо згідно з сертифікатом/договором), якщо воно залучене до виконання такого замовлення?
    Сьогодні 08:1123