• Посилання скопійовано

ПН при отриманні оплати за інтернет від фізосіб

ТОВ, платник податку на прибуток та ПДВ, надає послуги інтернету. Кошти від абонентів-фізосіб зараховуються від різних платіжних систем згідно з реєстрами на поточний рахунок. В бухпрограмі на кожного абонента під кожну оплату складається ПН і в кінці місяця виписується акт наданих послуг. Чи можна складати одну ПН на всіх абонентів за день чи одну за місяць?

Зведена ПН на ритмічні чи безперервні поставки

Зведена податкова накладна за місяць може складатися на покупців, якщо постачання товарів, послуг таким покупцям мають безперервний або ритмічний характер (див. пп. 201.4 ПКУ).

Зведена ПН складається на кожного окремого покупця, а не на всіх покупців. Тому така ПН в розглядуваній нами ситуації не може застосовуватися.

 

ПН за щоденними операціями

Відповідно до пп. 201.4 ПКУ, ПН може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

1. здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій, або через банк, небанківського надавача платіжних послуг чи платіжний пристрій (безпосередньо на рахунок постачальника);

2. виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;

3. надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).

Згідно з Законом «Про електронні комунікації», послуга доступу до мережі Інтернет відноситься до послуг зв’язку. Тому в розглядуваній ситуації, на наш погляд, у підприємства є дві підстави скористатися можливістю складати ПН за щоденними підсумками операцій — перша та друга з наведеного вище списку.

Таким чином, в розглядуваній ситуації ТОВ може складати ПН за щоденними підсумками операцій, відображаючи в ПН всю суму отриманих платежів протягом відповідного дня.

 

Особливості складання ПН за щоденними підсумками

Про особливості складання ПН за щоденними підсумками можна почитати тут, тут.

Дивимося відповідь ДПС на питання в ЗІР (101.16): «Який порядок заповнення податкових накладних за щоденними підсумками операцій, в тому числі у разі здійснення платником як оподатковуваних ПДВ операцій з постачання товарів/послуг, так і звільнених від оподаткування?».

ДПС відповідає, що для операцій, що оподатковуються або звільнені від оподаткування, складаються окремі ПН, тобто при одночасному постачанні одному отримувачу (покупцю) як оподатковуваних товарів/послуг, так і таких, що звільнені від оподаткування, постачальник (продавець) складає окремі ПН.

У ПН, складеній на операції з постачання товарів/послуг, які звільняються від оподаткування ПДВ, у графі «Складена на операції, звільнені від оподаткування» верхньої лівої частини робиться помітка «Без ПДВ».

Зазначене не поширюється на операції з постачання товарів/послуг, до яких одночасно застосовуються як нульова ставка, так і основна та/або ставка 7 та/або ставка 14 відс., крім випадків, передбачених Порядком №1307. У такому разі складається одна ПН, у якій заповнюються відповідні графи табличної частини розділу Б.

Операції, що оподатковуються за нульовою, основною ставкою, ставками 7 або 14 відс., відображаються в окремих рядках табличної частини розділу Б ПН.

До розділу Б ПН вносяться дані у розрізі опису (номенклатури) постачання товарів/послуг, а саме:

  • у графі 2 зазначається опис (номенклатура) товарів/послуг продавця;
  • у графах 3.1, 3.3 – код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг;
  • у графах 4 та 5 – одиниця виміру товарів/послуг;
  • у графі 6 – кількість (об’єм, обсяг) постачання товарів/послуг;
  • у графі 7 – ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ;
  • у графі 8 зазначається код ставки, зокрема:
  • 20 – у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою,
  • 7 – у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7 відс.,
  • 14 – у разі здійснення операцій з постачання товарів, що підлягають оподаткуванню за ставкою 14 відс.,
  • 902 – у разі здійснення операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою,
  • 903 – у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування;
  • графа 9 заповнюється у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, звільнених від оподаткування ПДВ.
  • У графі 9 зазначається код відповідної пільги з ПДВ згідно з Довідниками податкових пільг (Довідник податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, або Довідник інших податкових пільг), які затверджені ДПС станом на дату складання податкової накладної.
  • У разі здійснення пільгових операцій, які не внесені до вказаних довідників (у зв’язку із запровадженням нової пільги) станом на дату складання податкової накладної, у графі 9 проставляється умовний код «99999999», а у відведеному полі зазначаються відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи ПКУ та/або міжнародного договору (угоди), якими передбачено звільнення від оподаткування;
  • у графі 10 – обсяг постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ;
  • у графі 11 – сума ПДВ.

До розділу А ПН (рядки I - XII) вносяться узагальнюючі дані за операціями на які складається така ПН, а саме:

  • у рядку I зазначається загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням ПДВ;
  • у рядках II – V зазначаються суми ПДВ, нараховані виходячи з обсягів постачання, зазначених у рядках VI – VIII;
  • у рядках VI – XI зазначаються загальні обсяги постачання товарів/послуг в розрізі кодів ставок, зазначених у графі 8 розділу Б ПН.

У разі складання ПН на операції з постачання товарів/послуг, які звільняються від оподаткування ПДВ, рядки II – X не заповнюються.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Зміна призначення передоплати від нерезидента за послуги: які наслідки з ПДВ?
    Підприємство у квітні отримало передплату від нерезидента за послуги, які не оподатковуються ПДВ. Відобразили цю суму рядку 5 декларації з ПДВ та у додатку 4 до неї за квітень. В липні надали цьому нерезиденту послуги, які оподатковуються ПДВ, зареєстрували ПН. А наприкінці липня отримали від нерезидента лист, в якому він просить частину авансу квітня зарахувати в оплату послуг, наданих в липні. Які ПДВ – наслідки такої операції?
    Сьогодні 14:237
  • Знищено товар, за яким постачальник простив борг: що з ПДВ?
    ТОВ має кредиторську заборгованість за отриманими товарами. Постачальник погодився на прощення заборгованості, але внаслідок бойових дій залишки цих товарів на складі були знищені. Чи потрібно нараховувати ПЗ з ПДВ відповідно до пп.198.5 ПКУ?
    Сьогодні 10:0841
  • Відображення зменшуючого РК в декларації з ПДВ
    Постачальник склав 30.06.2025 р. і зареєстрував в ЄРПН ПН, але виявив, що ПН помилкова. Тому анулював її, склавши РК від 31.07.2025 р. (дата реєстрації в ЄРПН - 15.08.2025 р.), з кодом причини «103». Окрім того, зареєстрував правильну ПН від 30.06.2025 р. (дата реєстрації 15.08.2025 р.). Помилкова ПН відображена в декларації за червень. Як виправити помилку?
    Сьогодні 09:0547
  • Пільга з ПДВ для БПЛА: чи діє по всьому ланцюгу постачання?
    Підприємство, що є виробником БПЛА, закуповує комплектуючі (корпуси, акумулятори, пульти тощо) у постачальника-резидента, платника ПДВ. Готові БПЛА постачаються військовій частині. Чи поширюється пільга з ПДВ, встановлена пп. 5 п. 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, на операцію з постачання комплектуючих від першого постачальника до виробника, якщо кінцевим споживачем є військова частина, і це зазначено в договорі?
    22.08.2025166
  • Нюанси подання уточнюючого розрахунку до декларації з ПДВ за останній звітний період року
    Якщо було подано уточнюючі розрахунки за попередні звітні періоди, які вплинули на розрахунок частки використання товарів/послуг в неоподатковуваних операціях, уточнюючий розрахунок до декларації за останній звітний період року (грудень) подавати не потрібно
    22.08.202534