Відповідно до пп. 201.4 ПКУ, ПН може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:
- здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/РРО та/або ПРРО, або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);
- надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).
Відповідно до п. 5 Порядку №1307, при складанні ПН, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10-15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких ПН у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка «X» та зазначається тип причини:
- 02 - Складена на постачання неплатнику податку;
- 11 - Складена за щоденними підсумками операцій тощо.
Таким чином, в розглядуваній ситуації ПН має складатися з типом причини «11», а не «02».
А скільки ПН має складатися, якщо постачання як за готівку, так і за допомогою картки через платіжний термінал?
Читаємо відповідь на подібне питання в підкатегорії 101.16, ЗІР: «Скільки податкових накладних за щоденними підсумками операцій повинен скласти платник податку, якщо протягом дня розрахунки за поставлені товари/послуги проводяться через касу/РРО або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника)?».
Податкова відповідає, що платник податку може прийняти рішення щодо складання ПН за щоденними підсумками операцій з постачання товарів/послуг, оплата за які здійснена протягом дня через касу/РРО або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника), якщо на ці операції не була складена окрема ПН, а саме:
- складати окремі ПН за щоденними підсумками операцій за показниками кожного з таких РРО чи платіжний пристрій;
- складати одну ПН за щоденними підсумками операцій за показниками усіх РРО чи платіжних пристроїв.
Тобто, можна складати як окремі ПН за щоденними підсумками, так і одну ПН на весь обсяг за щоденним підсумком.
Чи настає для платника відповідальність, якщо в ПН за щоденними підсумками вказано тип причини «02», а не «11»?
ПН за щоденними підсумками не надаються покупцю. Типу причини немає серед обов’язкових реквізитів ПН (п. 201.1 ПКУ).
Зазначена помилка не впливає на суму ПЗ з ПДВ. Тому, на наш погляд, ніяких санкцій бути не повинно.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити