• Посилання скопійовано

Компенсація нерезидентом витрат агента резидента: що з ПДВ?

Підприємство-резидент України надає нерезиденту послуги з працевлаштування (підбору кадрів) працівників за кордоном. Чи має право агент за власний кошт оплачувати з допомогою корпоративної картки на інтернет-сайтах як резидентів, так і нерезидентів квитки на транспортні засоби для перевезення працівників за кордон, якщо це передбачено договором з нерезидентом? Якщо нерезидент відшкодує такі витрати, чи оподатковуються вони ПДВ?

Чи має агент право придбавати квитки?

Заборони на таке придбання чинне законодавство не містить. Тому, на наш погляд, агент може здійснювати такі витрати.

Щодо використання корпоративної картки зазначимо таке.

Відповідно до пп. 2 п. 22 Положення №164, емітент має право надавати користувачам для ініціювання платіжних та/або інших операцій для потреб господарської/підприємницької/незалежної професійної діяльності – корпоративні (бізнесові) платіжні інструменти. 

А відповідно до пп. 3 п. 28 цього Положення емітент зобов'язаний зазначити в договорі умови, серед яких перелік платіжних та інших операцій, які користувач має право здійснювати з використанням платіжного інструменту, правила та максимальний строк їх виконання.

Тобто, перелік операцій, для яких можна використовувати платіжний інструмент (корпоративну картку), має зазначатися у договорі на обслуговування цієї картки між банком (емітентом) і підприємством. 

Оскільки зазначені витрати пов’язані з господарською діяльністю підприємства, то, скоріш за все, здійснювати такі платежі дозволено. Але потрібно дивитися умови договору.

У разі, якщо квитки придбаваються у резидентів, обмежень на такі придбання чинне законодавство не передбачає. Придбаваючи у нерезидентів слід враховувати обмеження, наведені в пп. 2 п. 109 Положення №5 (від 02.01.2019 р.). Там зазначено, що здійснення розрахунків за торговельним зовнішньоекономічним договором (контрактом) за допомогою електронного платіжного засобу забороняється, крім випадків здійснення таких розрахунків за одним зовнішньоекономічним договором (контрактом) в один операційний день, операція за яким не перевищує незначний розмір.

Незначний розмір складає 400 000 грн. (еквівалент цієї суми в іноземних валютах, за офіційним курсом НБУ на момент проведення операції) (див. пп. 7 п. 2 Положення №5, ст. 20 Закону №361-IX).

Тобто, протягом одного дня з використанням корпоративної картки можна придбати квитки у одного нерезидента на суму до 400 000 грн. (еквівалент цієї суми в іноземних валютах).

 

Чи оподатковується ПДВ компенсація витрат на придбання квитків?

Особливості оподаткування в подібній ситуації, коли агент (автостанція) продає квитки на перевезення пасажирів, ми розглядали тут, тут.

Там ми зазначали, що отримувачами послуг перевезення за отриманими квитками є фізособи. Тому саме на фізосіб виписуються податкові накладні, якщо постачальник квитків є резидентом платником ПДВ.

А підприємство-агент є всього лише платником, а не отримувачем послуг. Тому на підприємство податкова накладна продавцем квитків не складається.

Тож підприємство згідно з договором з нерезидентом всього лише виступило платником, а нерезидент відшкодував витрачені кошти. В цій операції немає операції постачання. А є лише рух коштів. 

З наведеного, на наш погляд, випливає, що операція оплати підприємством квитків і отримання відшкодування від нерезидента не є оподатковуваними ПДВ операціями і в декларації з ПДВ не відображаються.

Таж думка податкової служби з цього питання нам невідома. Тому для уникнення непорозумінь може бути доречним отримати індивідуальну податкову консультацію.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.20241 153
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249335
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435