• Посилання скопійовано

Чи можна ПН і звітність підписувати тільки ключем ФОПа, без підпису головного бухгалтера?

У ФОПа оформлений за трудовим договором головний бухгалтер, але електронний ключ для підписання звітності та ПН є тільки у ФОПа. Чи можна в такому разі підписувати звітність і ПН тільки ключем ФОПа, без підписання ключем головного бухгалтера?

Щодо податкової звітності

Відповідно до пп. 48.5.1 ПКУ, податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником.

Відповідно до пп. 48.5.2 ПКУ податкова декларація повинна бути підписана фізичною особою - платником податків або його представником.

Тобто, податкова звітність юрособи за загальним правилом підписується двома особами – керівником і особою, відповідальною за ведення бухобліку.

А податкова звітність фізособи (в тому числі ФОП) підписується однією особою – або самим ФОП, або уповноваженою ним особою.

Яка особа є уповноваженою, читаємо у відповіді ДПС на питання в ЗІР (129.02): «Хто є уповноваженою особою платника податків (ЮО або ФОП), яка має право підпису податкової звітності?».

ДПС відповідає, що фізособа, яка має нотаріально посвідчене доручення щодо представлення інтересів платника податків в контролюючих органах та здійснення відповідних правочинів, є уповноваженою особою ФОП, яка має право підписувати податкову звітність.

З наведеного випливає, що податкова звітність ФОП може бути підписана тільки однією особою – самим ФОПом, або бухгалтером, якщо такий бухгалтер є уповноваженою особою, що має відповідне нотаріально посвідчене доручення.

 

Щодо податкової накладної

Відповідно до пп. 201.1 ПКУ, на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. 

Відповідно до пп. 20 Порядку №1307 усі податкові накладні скріплюються електронними цифровими підписами посадових осіб платника податку та електронним цифровим підписом (за наявності), що є аналогом відбитка печатки постачальника (продавця). Податкова накладна не скріплюється електронними цифровими підписами (печаткою) отримувача (покупця) товарів/послуг.

Форма ПН затверджена Наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. № 1307.

Ця форма містить один підпис. Як там зазначено, це підпис такої особи: «Посадова (уповноважена) особа / фізична особа (законний представник)». Тобто, для юрособи ПН підписує посадова (уповноважена) особа, а для ФОП підписує або сам ФОП, або його законний представник.

Як бачимо, ситуація тут така сама, як і з податковою звітністю.

Таким чином, ПН може підписувати сам ФОП, або бухгалтер, якщо такий бухгалтер є уповноваженою особою, що має відповідне нотаріально посвідчене доручення.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.20241 109
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249295
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435