• Посилання скопійовано

Чи можна ПН і звітність підписувати тільки ключем ФОПа, без підпису головного бухгалтера?

У ФОПа оформлений за трудовим договором головний бухгалтер, але електронний ключ для підписання звітності та ПН є тільки у ФОПа. Чи можна в такому разі підписувати звітність і ПН тільки ключем ФОПа, без підписання ключем головного бухгалтера?

Щодо податкової звітності

Відповідно до пп. 48.5.1 ПКУ, податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником.

Відповідно до пп. 48.5.2 ПКУ податкова декларація повинна бути підписана фізичною особою - платником податків або його представником.

Тобто, податкова звітність юрособи за загальним правилом підписується двома особами – керівником і особою, відповідальною за ведення бухобліку.

А податкова звітність фізособи (в тому числі ФОП) підписується однією особою – або самим ФОП, або уповноваженою ним особою.

Яка особа є уповноваженою, читаємо у відповіді ДПС на питання в ЗІР (129.02): «Хто є уповноваженою особою платника податків (ЮО або ФОП), яка має право підпису податкової звітності?».

ДПС відповідає, що фізособа, яка має нотаріально посвідчене доручення щодо представлення інтересів платника податків в контролюючих органах та здійснення відповідних правочинів, є уповноваженою особою ФОП, яка має право підписувати податкову звітність.

З наведеного випливає, що податкова звітність ФОП може бути підписана тільки однією особою – самим ФОПом, або бухгалтером, якщо такий бухгалтер є уповноваженою особою, що має відповідне нотаріально посвідчене доручення.

 

Щодо податкової накладної

Відповідно до пп. 201.1 ПКУ, на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. 

Відповідно до пп. 20 Порядку №1307 усі податкові накладні скріплюються електронними цифровими підписами посадових осіб платника податку та електронним цифровим підписом (за наявності), що є аналогом відбитка печатки постачальника (продавця). Податкова накладна не скріплюється електронними цифровими підписами (печаткою) отримувача (покупця) товарів/послуг.

Форма ПН затверджена Наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. №1307.

Ця форма містить один підпис. Як там зазначено, це підпис такої особи: «Посадова (уповноважена) особа / фізична особа (законний представник)». Тобто, для юрособи ПН підписує посадова (уповноважена) особа, а для ФОП підписує або сам ФОП, або його законний представник.

Як бачимо, ситуація тут така сама, як і з податковою звітністю.

Таким чином, ПН може підписувати сам ФОП, або бухгалтер, якщо такий бухгалтер є уповноваженою особою, що має відповідне нотаріально посвідчене доручення.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повернення ПДВ при анулюванні реєстрації
    Підприємство анулює реєстрацію платника ПДВ. В останній декларації за червень 2025 р. відображено від'ємне значення 900 грн (рядок 20.2.1), яке заявлено до відшкодування. Водночас на електронному рахунку в СЕА ПДВ є залишок коштів 7000 грн. Як коректно заповнити Додаток 3 до декларації, щоб повернути на поточний рахунок обидві суми: і від'ємне значення з декларації, і залишок коштів з електронного рахунку?
    11.07.20255
  • Постачання товарів оборонного призначення: як оподатковується ПДВ під час воєнного стану?
    Як на період дії воєнного стану оподатковуються ПДВ операції з постачання товарів оборонного призначення?
    11.07.202516
  • Допомога на лікування працівниці: облік ПДВ та ПДФО
    ТОВ на загальній системі оподаткування надає допомогу на лікування онкохворої співробітниці, придбавши для неї ліки за безготівковим розрахунком. Всі підтверджуючі медичні документи та документи від постачальника є. Чи потрібно нараховувати компенсуючі зобов'язання з ПДВ? Чи є вартість ліків додатковим благом для співробітниці та як це відобразити у звіті 4ДФ?
    10.07.202533
  • Коригування імпортного ПДВ за аркушем коригування: повернення та облік
    Як діяти підприємству після отримання аркуша коригування до митної декларації, який скасував мито та зменшив суму ПДВ? Чи обов'язково повертати ПДВ з бюджету? Як правильно відобразити це в обліку та що робити з розбіжностями у сальдо розрахунків з митницею?
    10.07.202525
  • Чи зберігається право на ПК та бюджетне відшкодування за НА, переданими ЗСУ?
    Комунальне підприємство (платник ПДВ, загальна система) придбало пікап за власні кошти у лютому 2025 р. Суму ПДВ включено до ПК, що спричинило від’ємне значення. У травні 2025 року автомобіль, не введений в експлуатацію, передано ЗСУ в межах військово-транспортного обов’язку. Чи має право підприємство заявити бюджетне відшкодування?
    10.07.202531