• Посилання скопійовано

Капітальний ремонт та оренда майна: що з ПДВ?

Юрособа (неплатник ПДВ) є управителем нерухомості за договором управління майна з фізособою - установником. Чи має вона право проводити капітальний ремонт? Після закінчення договору чи не буде вважатися вартість ремонту додатковим благом фізособи? Нерухомість надаватиметься в оренду, чи платити ПДВ?

Розглянемо, чи має право управитель робити капітальний ремонт

Згідно зі ст. 396 ЦКУ, управитель має право вимагати усунення будь-яких порушень його прав на майно, передане в управління. Управитель управляє майном особисто, крім випадків, встановлених ст. 1041 ЦКУ

З наведеного, на наш погляд, висновується, що якщо майно перебуває в такому стані, що його немає можливості використовувати за призначенням, управитель може зробити капітальний ремонт майна, отриманого в управління, якщо це не заборонено договором або законом.

Тож слід прописати можливість виконання капітального ремонту управителем в договорі.

Але згідно з ч. 1 ст. 1042 ЦКУ управитель має право на відшкодування необхідних витрат, зроблених ним у зв'язку з управлінням майном. Тож, на наш погляд, робити витрати з капітального ремонту управитель може за рахунок фізособи – власника нерухомості, установника управління.

Якщо зробити капітальний ремонт за власний рахунок, без отримання відшкодування від фізособи, на наш погляд, вартість ремонту буде вважатися доходом, отриманим фізособою як додаткове благо, з відповідним оподаткуванням. Причому не після закінчення договору, а вже в момент виконання ремонту.

Але консультації ДПС з цього питання нам невідомі. Можливо, що ДПС буде іншої думки з цього питання. Тому може бути доречним отримати з цього питання індивідуальну податкову консультацію.

 

Розглянемо, як у даному випадку здійснюється оподаткування ПДВ

Про особливості, пов’язані з ПДВ для управителя договору управління майном, детально можна почитати тут.

Якщо загальна сума від здійснення операцій (пов’язаних з використанням майна) з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розд. V ПКУ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі управителю майна протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 000 000 гривень (без урахування ПДВ), то така особа управитель зобов’язана зареєструватися як окрема особа платник ПДВ – тільки щодо операцій, пов’язаних з використанням отриманого в управління майна.

Наприклад, якщо отримане в управління майно надається управителем в оренду, то потрібно підраховувати обсяг отриманої орендної плати протягом 12 календарних місяців. Якщо такий обсяг перевищить 1 000 000 грн (без урахування ПДВ), потрібно буде зареєструватися платником ПДВ. Після такої реєстрації орендна плата буде оподатковуватися ПДВ. 

Але на всі інші господарські операції, які здійснює управитель, в рамках іншої своєї діяльності, ПДВ не нараховуватиметься, адже управитель є платником ПДВ тільки в рамках операцій, пов’язаних з договором управління.

Тут нагадаємо, що за умовами запитання юрособа управитель не є платником ПДВ.

Разом з тим управитель може зареєструватися окремим платником ПДВ в рамках договору управління, за добровільним рішенням.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування збитків від замовника: ПДВ та документи
    Перевізник (платник ПДВ) отримує від замовника компенсацію за пошкодження автомобіля під час розвантаження. Як правильно оформити цю операцію? Чи виникають податкові зобов'язання з ПДВ на суму відшкодування? Яке формулювання вказати в рахунку та якими первинними документами (претензія, акт) підтвердити таку операцію для обох сторін?
    Сьогодні 12:1013
  • Дата РК при виправленні коду УКТ ЗЕД
    Виявлено помилку в коді УКТ ЗЕД у зареєстрованій податковій накладній. Для виправлення складається «нульовий» розрахунок коригування. Якою датою його потрібно складати: датою виникнення помилки (тобто датою податкової накладної) чи датою її виявлення?
    Сьогодні 11:0946
  • Чи є кошти ротаційного фонду об'єктом оподаткування ПДВ для ТОВ, що надає послуги медичного асистансу?
    ТОВ, що надає послуги медичного асистансу, отримує від страхової компанії кошти в ротаційний фонд. Ці кошти є страховими виплатами, призначеними виключно для оперативних розрахунків із медзакладами за лікування застрахованих осіб. Чи є надходження цих коштів на рахунок ТОВ об'єктом оподаткування ПДВ?
    02.07.202515
  • Ломбард реалізовує невикуплені товари: як оподатковувати ПДВ?
    Ломбард реалізовує товари, які перешли йому у власність внаслідок непогашення кредитів клієнтами. Реалізація здійснюється через ФОПа. Коли виникають податкові зобов'язання і як обчислюється база оподаткування ПДВ?
    01.07.202518
  • Коли складати податкові та акцизні накладні на продаж паливних карток?
    ТОВ 1 (загальна система, платник ПДВ) планує укласти договір з ТОВ 2 на відпуск пального кінцевому споживачу. ТОВ 1 має ліцензія на роздрібну торгівлю пальним. ТОВ 2 – емітент паливних карток, за якими споживачі будуть заправлятися на АЗС ТОВ 1. ТОВ 2 отримуватиме кошти і перераховуватиме їх ТОВ 1. Коли виникають ПЗ з ПДВ? Як скласти акцизну накладну?
    30.06.2025311