• Посилання скопійовано

ПН за щоденними підсумками при розрахунках готівкою та картками

Розрахунки через РРО здійснюються протягом дня за готівку та за допомогою платіжних карток. Складається дві ПН - при розрахунках готівкою з вказанням причини «11» та при розрахунках за допомогою картки через платіжний термінал з вказанням причини «02». Наскільки це правомірно?

Відповідно до пп. 201.4 ПКУ, ПН може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

  • здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/РРО та/або ПРРО, або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);
  • надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).

Відповідно до п. 5 Порядку №1307, при складанні ПН, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10-15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких ПН у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка «X» та зазначається тип причини:

  • 02 - Складена на постачання неплатнику податку;
  • 11 - Складена за щоденними підсумками операцій тощо.

Таким чином, в розглядуваній ситуації ПН має складатися з типом причини «11», а не «02».

 

А скільки ПН має складатися, якщо постачання як за готівку, так і за допомогою картки через платіжний термінал?

Читаємо відповідь на подібне питання в підкатегорії 101.16, ЗІР: «Скільки податкових накладних за щоденними підсумками операцій повинен скласти платник податку, якщо протягом дня розрахунки за поставлені товари/послуги проводяться через касу/РРО або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника)?».

Податкова відповідає, що платник податку може прийняти рішення щодо складання ПН за щоденними підсумками операцій з постачання товарів/послуг, оплата за які здійснена протягом дня через касу/РРО або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника), якщо на ці операції не була складена окрема ПН, а саме:

  • складати окремі ПН за щоденними підсумками операцій за показниками кожного з таких РРО чи платіжний пристрій;
  • складати одну ПН за щоденними підсумками операцій за показниками усіх РРО чи платіжних пристроїв.

Тобто, можна складати як окремі ПН за щоденними підсумками, так і одну ПН на весь обсяг за щоденним підсумком.

 

Чи настає для платника відповідальність, якщо в ПН за щоденними підсумками вказано тип причини «02», а не «11»?

ПН за щоденними підсумками не надаються покупцю. Типу причини немає серед обов’язкових реквізитів ПН (п. 201.1 ПКУ).

Зазначена помилка не впливає на суму ПЗ з ПДВ. Тому, на наш погляд, ніяких санкцій бути не повинно. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»