• Посилання скопійовано

Продаж аптечок з ліками: як нараховувати ПДВ?

Підприємство - платник ПДВ та податку на прибуток виготовляє контейнери для ліків. Планує продавати їх як аптечки, тобто з наповненням ліків. Яку ставку ПДВ застосовувати при продажу таких аптечок і чи можна включати вартість придбаних ліків в витрати, тобто в собівартість виготовленої продукції?

Відповідно до пп.  193.1 ПКУ, ставка ПДВ 7% встановлена за операціями з:

  • постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів, а також медичних виробів, які внесені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення або відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність, та дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні;
  • постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, дозволених для застосування у межах клінічних випробувань, дозвіл на проведення яких надано центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я".

Зокрема, у Держреєстрі медичної техніки та виробів медичного призначення можна знайти такі позиції, як аптечки автомобільні, медичні, похідні, санітарні сумки, набори для надання першої допомоги тощо. Тож якщо такі контейнери відповідатимуть одній з цих позицій, то у разі їх продажу можна застосовувати ставку ПДВ 7% до вартості всього контейнера.

Якщо відповідної позиції в цьому реєстрі не знайдеться, то, на нашу думку, варто звернутися до Держреєстру лікарських засобів та перевірити в ньому наявність кожного найменування ліків окремо. Тоді ставку ПДВ 7% радимо застосовувати тільки до вартості ліків, а на вартість контейнера нараховувати ПДВ 20% на загальних підставах.

Для впевненості можна також направити запит податківцям на ІПК – як бути саме в цій ситуації з відповідною номенклатурою.

У будь-якому разі, незалежно від ставки ПДВ, вартість контейнера та його наповнення складатиме собівартість готового набору «контейнер та ліки». Така собівартість формується на рахунку 23 на загальних підставах: Дт 23 Кт 201 – на вартість контейнера та ліків.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування ПДВ при експорті продукції
    Чи є обов’язковим подання заяви на відшкодування ПДВ, сплаченого у процесі виробництва продукції, яка експортується, та яким чином коректно відобразити відповідні суми в декларації з ПДВ?
    Сьогодні 17:227
  • Списання знищених товарів внаслідок війни: що з ПДВ?
    10 червні 2025 р. під час атаки згорів склад з товарами та ОЗ. Проведено інвентаризацію та подано заяви до ДСНС, СБУ на відкриття кримінального впровадження. Тільки зараз отримали висновки від ДСНС та витяг з реєстру досудових розслідувань від СБУ. Готуються документи в ТПП про форс-мажор. Чи потрібно було нараховувати ПДВ при списанні товарів у червні?
    Сьогодні 15:0727
  • Повернення передоплаченого товару: як оформити РК?
    Підприємство сплатило аванс за товар, а потім забирає його частинами. ПН постачальник оформив на дату першої події – оплати. На даний момент товар ще не вибраний на повну суму оплати, але з того, що було взято частину повернули. На повернення бухгалтер постачальника оформляє «мінусовий» РК. Чи правильно це? Як має бути оформлено РК в даній ситуації?
    Сьогодні 10:14146
  • Чи потрібно ФОПу виписувати податкову накладну, якщо оплата за послуги надійшла після того, як він став платником ПДВ?
    Підприємство придбало послуги у ФОП з відстрочкою розрахунку. Коли настав термін оплати ФОП став платником ПДВ. Чи потрібно ФОПу виписувати податкову накладну при оплаті?
    14.11.202524
  • Чи може упаковка вважатися достатньою переробкою для зміни походження товару?
    ТОВ - платник ПДВ отримав імпортний товар (БАД в блістерах), власними силами зробив комплектацію: запакували блістери в коробку, додали інструкцію. Після реалізації даного товару - реєструємо ПН покупцю (платнику ПДВ). Чи правильно вказувати в ПН в полі 3.2.1 "х" ознаку імпортний товар?
    14.11.202523