• Посилання скопійовано

Директор у відпустці: яким ЕЦП підписувати ПН та реєструвати їх в ЄРПН?

Директор перебував у відпустці з 2 по 31 січня. У цей період документи та ПН підписував заступник директора своїм ЕЦП. З 1 лютого директор виходить на роботу. Чий ЕЦП потрібно використовувати під час реєстрації в лютому ПН від 31 січня: заступника директора чи директора?

Підпис уповноваженої особи платника ПДВ не належить до переліку обов’язкових реквізитів ПН. Проте у пп. 201.1 ПКУ є вказівка щодо обов’язку платника податків на дату виникнення ПЗ скласти ПН в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, накласти ЕЦП уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін. Аналогічне положення наведене у п. 2 Порядку №1307.

Податківці у категорії 101.16 ЗІР (питання: «Якими документами платник податку може уповноважити особу підписувати податкові накладні?») роз’яснюють, що ПН має підписувати особа, уповноважена на це установчими документами платника податку, довіреністю, законом або іншими актами цивільного законодавства. Такого висновку вони доходять на підставі ст. 207 ЦКУ.

Можливість підписання ПН директором передбачає й п. 10 Порядку №1246. За необхідності повноваження підпису ПН директор може передати іншій особі. Податківці у наведеній вище консультації зазначають на необхідність надання такій особі довіреності на підписання ПН. Якщо така особа є працівником підприємства, то право підписання ПН може бути зафіксовано у її посадовій інструкції. Також директор окремим наказом може делегувати працівнику підприємства додаткові права та обов’язки в межах чинного трудового законодавства, зокрема, й право підписання ПН.

Податківці ще у 2013 році зазначали, що ЕЦП, який накладається на податкову накладну при її реєстрації в ЄРПН, та підпис, що скріплює цю податкову накладну при її видачі покупцю, мають належати одній особі, який делеговано право підпису податкових накладних.

Зараз вони теж дотримуються цієї думки, але вказують, що «разом з тим невідповідність електронного підпису, що накладається на ПН при її реєстрації в ЄРПН, ініціалам і прізвищу особи, яка склала ПН, не може бути єдиною підставою для невизнання податкового кредиту за такою податковою накладною» - див. ЗІР, категорія 101.13, питання: «Чи має право покупець на віднесення сум ПДВ до складу податкового кредиту на підставі податкової накладної, якщо КЕП, що накладається на таку податкову накладну при її реєстрації в ЄРПН, ініціали та прізвище особи, яка її склала, належать різним особам?».

Отже, на податкові накладні слід накладати ЕЦП тієї уповноваженої особи, яка має чинні повноваження саме на день реєстрації таких податкових накладних. Тобто ПН від 31 січня, які реєструються вже після виходу директора з відпустки, мають підписуватися ЕЦП директора.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Продаж БПЛА: що з ПДВ?
    Підприємство виготовляє і продає дрони іншим суб’єктам господарювання. Складові запчастини придбаваються у вітчизняних постачальників. Як скористатися пільгою щодо звільнення від оподаткування ПДВ за пп. 5 п. 32 підр. 2 розд. ХХ ПКУ?
    Сьогодні 11:1169
  • Особливості ПДВ в разі оплати фізособою за послуги, надані бюджетній установі
    Фізособа – працівник бюджетної установи оплатила зі свого особистого банківського рахунку на рахунок ТОВ (платник ПДВ) за послуги у сфері інформатизації за укладеним із даною установою та ТОВ договору про надання послуг. Як провести даний платіж в бухобліку? Як нарахувати ПДВ, якщо є виписаний рахунок і акт про надання послуг, а оплата надійшла не з бюджетного рахунку?
    12.04.202424
  • Послуги надані нерезиденту, а споживач резидент: що з ПДВ?
    ТОВ-резидент (1) надає інформаційні та консультаційні послуги у сфері інформаційних технологій та комп’ютерних систем нерезиденту. В контракті зазначено, що технічний проєкт виконується для резидента (2) за його адресою перебування. Нерезидент контролює виконання умов, приймає послуги, здійснює оплату послуг та підписує документи. Чи буде оподатковуватися ПДВ ця операція?
    28.03.2024591
  • Перехідні операції при реєстрації платником ПДВ з середини місяця
    Підприємство – платник ЄП ІІІ групи з 01.01.2024 р. перейшло на загальну систему, але заяву на реєстрацію ПДВ не подало вчасно – платник ПДВ з 25.01.2024 р. За електроенергією воно сплатило 08.01.2024 р., ПН складена 31.01.2024 р. за правилами касового методу. Станом на 01.02.2024 р. підприємство має борг за січень 2024 р., який буде сплачено у лютому. ПН складена 29.02.2024 р. Як включити ці ПН до податкового кредиту?У серпні 2023 р. підприємство відвантажило товар, оплата надійшла у лютому. Чи виникнуть ПЗ з ПДВ?
    27.03.202464
  • Помилкова ПН та РК у різних періодах: як врахувати?
    Підприємство у січні 2024 року склало та зареєструвало зайву ПН на операцію поставки, що не відбулася. Цю ПН включено у декларацію січня. Помилку виявлено у березні 2024 р., тоді ж складено та зареєстровано РК. У якому періоді треба відобразити зменшення податкового зобов’язання: у січні 2024 р., подавши УР до декларації та відкоригувати на суму помилкової ПН, чи включити РК у березні 2024 р. та не подавати УР до декларації?
    25.03.20241471