• Посилання скопійовано

Чи можна на абонплату виписувати зведену податкову накладну?

Підприємство надає послуги теплопостачання, виставляючи споживачам як плату за послуги теплопостачання, так і плату за абонентське обслуговування. Як в податковій накладній зазначати номенклатуру, код послуги, одиницю виміру абонплати? Чи можна на абонплату виписувати зведену податкову накладну?

Дивимося Закон про ЖКП.

Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону про ЖКПплата за абонентське обслуговування - платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг у багатоквартирному будинку (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і з постачання та розподілу електричної енергії) для відшкодування витрат виконавця, пов’язаних з:

  • укладенням договору про надання комунальної послуги,
  • здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, а у випадках, визначених цим Законом, також і витрати на обслуговування приладів - розподілювачів теплової енергії та/або вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги у квартирах (приміщеннях) багатоквартирного будинку.

Граничний розмір абонплати встановлює КМУ (див. ч. 3 ст. 14 Закону про ЖКП).

Отже, КМУ встановив такий граничний розмір своєю Постановою від 21.08.2019 р. №818.

 

Щодо одиниці виміру послуги

В цій Постанові зазначено, що розмір абонплати визначається у гривнях на одного абонента.

Отже, одиниця виміру абонплати, яка має зазначатися як у первинних документах на надання послуги, так і в ПН – 1 абонент. Код цієї одиниці виміру згідно з КСПОВО – 1761, а умовне позначення – «абон».

Таким чином, в табличній частині ПН зазначається:

  • в графі 4 – «абон»;
  • в графі 5 – «1761».

 

Щодо назви послуги

Опис (номенклатура) товарів/послуг – один з обов’язкових реквізитів ПН (див. пп. «е» пп. 201.1 ПКУ).

Відповідно до пп. 44.1 ПКУ, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів тощо.

Таким чином, в ПН потрібно наводити той опис (номенклатуру) послуг, яка наведена в первинних документах (рахунках, актах тощо).

Наприклад, якщо в первинних документах (рахунках, актах тощо) зазначено «Плата за абонентське обслуговування», то саме так і потрібно писати в графі 2 «Опис (номенклатура) товарів/послуг постачальника (продавця)» ПН.

 

Щодо коду послуги

Такої послуги, як абонплата, в ДКПП немає. В такому разі можна застосувати код 96.09.19 «Послуги різні, інші, не введені в інші угрупування».

Але в таких проблемних ситуаціях краще звернутися до розробника ДКПП, який також здійснює ведення цього ДКПП – до державного підприємства «Науково-дослідний інститут метрології вимірювальних і управляючих систем» Держспоживстандарту України.

Адреса цього підприємства тут.

 

Чи можна виписувати зведену ПН на абонплату?

Відповідно до пп. 201.4 ПКУ, платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг протягом періоду, за який складається така ПН, постачання яких має безперервний або ритмічний характер:

  • покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені ПН на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер протягом періоду, за який складається така ПН, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом такого місяця;
  • покупцям - особам, не зареєстрованим платниками податку, - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену ПН з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер, протягом такого місяця.

Але що таке безперервний характер, ПКУ не визначає. Чи мають послуги абонплати безперервний характер, незрозуміло.

Варто також сказати, що для постачання послуг абонплати застосовується касовий метод згідно з пп. 187.10 ПКУ.

Дивимося відповідь податкової в підкатегорії 101.16, ЗІР: «Чи мають право платники ПДВ, які застосовують касовий метод визначення податкових зобов’язань складати зведену податкову накладну при здійсненні операцій, які мають безперервний або ритмічний характер постачання?».

Податкова відповіла, що для платників податку, які застосовують касовий метод податкового обліку відповідно до пп. 187.10 ПКУ, можливість складання зведених податкових накладних ПКУ не передбачена.

Оскільки це питання чітко в ПКУ не визначено, рекомендуємо з цього питання звернутися до податкової за індивідуальною податковою консультацією.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • ПДВ при вивезенні з митного складу за межі митної території України нерозмитнених товарів
    Підприємство помістило імпортовані товари в режим «митного складу», ПДВ не сплачувалося, ПК не відображалося, та планує їх реекспортувати, що звільнено від ПДВ згідно пп. 206.5 ПКУ. При цьому отримано податковий кредит з ПДВ на послуги зберігання та транспортування цих товарів. Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ за п. 198.5 ПКУ на ці послуги? Чи потрібно нараховувати компенсуючі ПДВ за ст. 199 ПКУ?
    21.11.20243
  • Як скласти РК при заміні товару та поверненні коштів постачальнику?
    Покупець повернув товар. Було відвантажено інший товар, а різницю коштів повернено. Як скласти ПН та РК за даною операцією?
    19.11.2024471
  • Як відобразити в декларації з ПДВ відмову у бюджетному відшкодуванні?
    Підприємство отримало акт позапланової документальної невиїзної перевірки, в якому відмовлено у відшкодуванні ПДВ на 170 000 грн і визначено заниження значення рядку 21 декларації з ПДВ за серпень 2024 р. на 170 000 грн. Чи має право підприємство подати УР за серпень 2024 р., в якому буде прибрано вищезазначену суму із заяви на відшкодування і включено до рядка 21? Чи можливо уникнути андміністративної відповідальності посадовим особам підприємства за ст. 163.1КУпАП (помилки в податковому обліку)?
    15.11.202426
  • Надання рекламних послуг нерезиденту: що з ПДВ?
    ТОВ на загальній системі, платник ПДВ, надає нерезиденту рекламні послуги, які не є об’єктом ПДВ за пп. «б» пп.186.3 ПКУ. Чи є рекламними послуги: організація онлайн-виступу представників нерезидента на конференції; медіа-підтримка — розміщення новин про співпрацю; розміщення логотипу нерезидента на рекламних носіях конференції як партнера; розміщення стаціонарного банера в зоні конференції. Чи буде онлайн-участь нерезидента електронною послугою з місцем надання — реєстрацією отримувача?
    14.11.202425
  • Формування податкового кредиту за касовим методом після спливу 365 днів
    Податковий кредит формуємо з сум ПДВ, визначених згідно з коефіцієнтом розподілу, тобто частково за касовим методом та частково за загальними правилами. У липні 2023 р. від постачальника отримані послуги, які були оплачені не в повній сумі. У декларації з ПДВ за липень 2023 року до ПК включено ПДВ за ПН за цей же період відповідно до коефіцієнту розподілу. У серпні 2024 р. оплачується заборгованість за отримані в липні 2023 р. послуги і, відповідно, в декларації за серпень 2024 р. до ПН включається пропорційна до оплати сума ПДВ ПН за липень 2023 року. Тобто включається сума ПДВ ПН, дата складання якої більше 365 днів. Чи правомірне таке формування ПК?
    14.11.2024245