• Посилання скопійовано

Неоплачена вартість відвантаженого товару: як скласти ПН?

Постачальник отримав передоплату 90% вартості товару та відвантажив товар. Проте покупець у встановлений строк не здійснив доплату за товар і сторони вирішують питання про повернення товару. Причому покупець не повернув видаткову накладну. Чи повинен постачальник складати ПН на неоплачену вартість товару?

Податкові зобов’язання з ПДВ виникають на дату, яка настала раніше: дату отримання коштів чи дату відвантаження товарів (пп. 187.1 ПКУ).

Відповідно до пп. 201.1 ПКУ, на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку повинен скласти і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну. Таким чином, отримавши передоплату, на дату такої передоплати і в сумі такої передоплати постачальник складає і реєструє податкову накладну.

Наступна подія – дата відвантаження товару. Це означає, що на дату відвантаження потрібно скласти і зареєструвати в ЄРПН наступну податкову накладну – на вартість неоплачених, але відвантажених товарів, яка складає 10% від загальної вартості.

Причому податкові накладні складаються на підставі первинних документів (див. пп. 44.1 ПКУ). Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності на підставі даних, не підтверджених первинними документами.

Тобто, якщо документів, які підтверджують відвантаження, немає, у постачальника начебто немає підстав виписувати податкову накладну. Але ж з питання зрозуміло, що операція відвантаження фактично відбулася. Тому має бути задокументована і відображена в обліку. Має бути складена також і податкова накладна.

В цій ситуації можна порадити скористатися нормою абз. 2 п. 2.6 Положення №88. Якщо правилами документообігу підприємства передбачена можливість відображення господарської операції, щодо якої на момент закінчення складання облікових регістрів бухгалтерського обліку за звітний період від контрагента у терміни, встановлені законодавством, не отримано первинного документа, підставою для перенесення інформації про таку господарську операцію до облікових регістрів бухгалтерського обліку є належним чином оформлений внутрішній первинний документ (акт), складений посадовою особою, відповідальною за приймання-відпуск товарно-матеріальних цінностей, робіт і послуг.

Тому рекомендуємо відповідальній за відвантаження товарів особі скласти внутрішній документ (акт), в якому зазначити про фактичне відвантаження товарів. Такий акт має бути затверджено керівником підприємства.

Цей акт буде підставою як для бухгалтерського обліку, так і для складання податкової накладної постачальником. Втім, для уникнення подальших непорозумінь сторонам варто заздалегідь дійти згоди щодо прийняття або повернення товару, а також щодо складання документів про цю операцію.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Податкова накладна за тристороннім договором при оплаті третьою особою
    На кого виконавець (платник ПДВ) має скласти ПН, якщо укладено тристоронній договір на надання інжинірингових послуг, за яким замовником є платник ПДВ, а платником — благодійна організація (неплатник ПДВ)? Передоплату від платника вже отримано
    Сьогодні 13:5545
  • Як виправити помилку у таблиці 1 додатка 2 (Д2) до податкової декларації з ПДВ?
    Виправлення помилки «Cума від’ємного значення, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пп. 200 - 1.3 ПКУ…» таблиці 1 додатку 2 декларації, проводиться шляхом подання уточнюючого розрахунку, з додатком 2 з відміткою «Уточнюючий» із зазначенням правильного показника
    Сьогодні 11:1524
  • Оподаткування ПДВ продажу вживаного авто зі збитком: податкова накладна
    Товариство придбало вживану автівку у фізособи за 1 050 000,00 грн , як товар, для перепродажу, а після часткового пошкодження за експертною оцінкою продало іншій фізособі за 712 000,00 грн. Згідно з пп. 189.3 ПКУ базою оподаткування є позитивна різниця між вартістю продажу та придбання, чого в даній угоді немає. Чи повинне Товариство скласти ПН на суму продажу авто (без ПДВ на 712 000,00 грн та як саме скласти, вперше стикаємось з таким) та чи треба складати та реєструвати податкову так само без ПДВ на суму різниці між вартістю продажу та купівлі ( якщо так - допоможіть як складати)?
    Сьогодні 08:0098
  • Списання знищених товарів та реалізації металобрухту: що з ПДВ?
    Підприємство на загальній системі, склад та товари якого були знищені внаслідок влучання БПЛА, має всі підтверджуючі документи. Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ при списанні цих товарів? Чи виникає обов'язок нарахування ПДВ при реалізації металобрухту, оприбуткованого після списання знищених активів?
    Сьогодні 07:5667
  • ПДВ-пільга за проєктом МТД: внесення змін до договору та оподаткування перехідних операцій
    Компанія уклала договір з нерезидентом на надання послуг у валюті в лютому. У березні було отримано передоплату з ПДВ. У квітні нерезидент зареєстрував проєкт міжнародної технічної допомоги (МТД), до якого включено ці послуги. Акт наданих послуг за передоплатою оформлено 30 квітня. Чи можливо внести зміни до договору для застосування пільги з ПДВ до майбутніх послуг та як бути з уже проведеними операціями?
    23.06.202511