• Посилання скопійовано

Нарахування ПЗ з ПДВ при реєстрації платником ПДВ

Приватне підприємство зареєструвалося платником ПДВ з 01.04.2020 р. В квітні надійшли кошти від бюджетного підприємства як оплата за послуги, які було надано 31.03.2020 р. (до дати реєстрації платником ПДВ). Чи виникають в даному випадку ПЗ з ПДВ?

У першу чергу в даній ситуації необхідно визначити дату виникнення ПЗ з ПДВ. Справа в тому, що в загальному порядку, за пп. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів (послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

  • або дата зарахування коштів від покупця на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (послуг), що підлягають постачанню;
  • або дата відвантаження товарів, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

При цьому, згідно з пп. 187.7 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів (послуг) з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом (тобто незалежно від того, яка подія була першою).

Водночас, що стосується пп. 187.7 ПКУ (оплата за рахунок бюджетних коштів), то податківці роз’яснювали таке:

  • підтвердженням того, що товари/послуги оплачуються за рахунок бюджетних коштів, є наявність у договорі про поставку товарів/послуг умови, що оплата за поставлені товари/послуги здійснюється з відповідного рахунка Державного казначейства України (ІПК №2023/ІПК/10/04-36-12-01-16  та ІПК №1460/6/99-99-15-03-02-15/ІПК);
  • оплата за поставлені товари/послуги повинна здійснюватися безпосередньо за рахунок бюджетних коштів, зокрема, з відповідного рахунку в органах Державного казначейства за кодом економічної класифікації видатків бюджету 2610 (ІПК №5107/6/99-99-15-03-02-15/ІПК).

Варто зважати на те, що наведені вище роз’яснення податківців є лише індивідуальними консультаціями, що призначені для конкретного платника податку. У пп. 187.7 ПКУ для його застосування передбачено лише умову щодо постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів.

Проте мають місце ситуації,  коли у договорах не завжди присутня згадка, що оплата буде здійснюватися за рахунок бюджетних коштів або вказано доволі розмито (таку ситуацію ми розглядали у консультації тут), що оплата буде здійснена при наявності фінансування. Своєю чергою, у прикінцевій частині договору завжди вказані реквізити сторін, зокрема, у реквізитах замовника вказується бюджетний рахунок — рахунок казначейства. Такі дані будуть свідчити, що оплату слід очікувати з бюджету.

 

Перехідні операції при реєстрації платником ПДВ

Обов’язок нарахування ПЗ з ПДВ виникає виключно у платника ПДВ. Таким чином до дати реєстрації суб’єкта господарювання платником ПДВ обов’язку нарахування ПЗ з ПДВ у нього не виникає. Відповідно в даному випадку виникає така ситуація:

  • якщо згідно з наведеними вище роз’ясненнями платник податку зобов’язаний визнавати ПЗ з ПДВ на дату за пп. 187.7 ПКУ (тобто договором передбачено оплату з рахунку казначейства і кошти надходять саме з рахунку казначейства), то платник податку нараховує ПЗ з ПДВ за такою операцією, оскільки дата виникнення ПЗ з ПДВ припадає на період після його реєстрації платником ПДВ;
  • якщо оплата надходить безпосередньо з рахунку бюджетного підприємства (не з казначейського рахунку за кодом економічної класифікації видатків бюджету 2610), то датою виникнення ПЗ є дата першої події – надання послуг, яка припадає на період до дати реєстрації платником ПДВ, а отже, така операція здійснюється суб’єктом господарювання без ПДВ (оскільки дата виникнення ПЗ з ПДВ припадає  на період до дати реєстрації платником ПДВ, то на дату подальшої оплати ПЗ з ПДВ не нараховуються).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Оплата корпоративною карткою послуг Google Workspace та Office 365: ПДВ та документальне оформлення
    ТОВ на загальній системі оподаткування - платник ПДВ. Директор раніше сплачував нерезиденту (Google Workspace, Office 365) щомісячно за послуги доступу з власної картки без компенсації. Зараз планується перевести оплати на корпоративну картку. Чи правомірні такі щомісячні оплати з корпоративної карти? Чи може квитанція бути на ім'я директора? Чи потрібно сплачувати ПДВ за імпорт таких послуг?
    Сьогодні 14:1232
  • Придбання обладнання у неплатника ПДВ та його подальший продаж: оподаткування ПДВ
    Платник ПДВ придбаває сонячні панелі, акумулятори, інвертори та комплектуючі у постачальника-неплатника ПДВ, який самостійно імпортував це обладнання та сплатив ПДВ при митному оформленні. Потрібно з'ясувати порядок формування податкового зобов'язання при подальшому продажу, наявність права на податковий кредит, вплив факту імпорту неплатником ПДВ та вимоги до документального оформлення
    Сьогодні 13:0348
  • Оподаткування ПДВ міжнародних та внутрішніх перевезень для "єдинника" ІІІ групи ЄП
    ФОП на ІІІ групі ЄП зі ставкою 5% (неплатник ПДВ) займається міжнародними перевезеннями вантажів за основним КВЕД 49.41. Чи застосовується ставка ПДВ 0% при міжнародних перевезеннях за наявності ЦМР? Як оподатковуються ПДВ внутрішні перевезення? Чи потрібна звітність з ПДВ?
    Сьогодні 10:5714
  • Оподаткування компенсації за рішенням суду щодо знищеного авто
    Підприємство отримало на рахунок компенсацію за рішенням суду у сумі 1 млн грн за вантажний автомобіль, який був виведений з експлуатації після ДТП. Чи слід нараховувати податкові зобов’язання з ПДВ при отриманні цієї суми та на яку базу їх визначати? Чи потрібно включати зазначену суму компенсації до складу доходу підприємства? Автомобіль придбано за 600 тис. грн (в т.ч. ПДВ 100 тис. грн), залишкова вартість на дату ДТП і виведення з експлуатації 400 тис. грн
    03.11.202519
  • Передача брендованих термокружок дилерам: що з оподаткуванням?
    Підприємство, при проведенні конференції для 35 дилерів (не працівників), передало їм безкоштовно брендовані термокружки ринковою вартістю 10 500,00 грн за одиницю, які використовувались як елемент представницьких витрат і втратили товарний вигляд. Чи вважається безоплатна передача таких термокружок додатковим благом фізичних осіб (дилерів) з відповідним оподаткуванням ПДФО та ВЗ? Чи виникає у підприємства зобов'язання щодо нарахування компенсуючого ПДВ (за пп. 198.5 ПКУ) на вартість цих термокружок?
    03.11.202529