• Посилання скопійовано

Які наслідки анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою самого платника?

Протягом року підприємство за загальній системі надавало послуги, які в загальній сумі обороту за рік не перевищують 1 млн грн. Чи може підприємство подати заяву на анулювання платника ПДВ та чи буде проводитись в зв'язку з цим податкова перевірка? Що відбудеться з коштами на електронному рахунку платника ПДВ в разі анулювання?

Щодо анулювання реєстрації платником ПДВ за ініціативою самого платника ми писали в аналітичному матеріалі.

Зокрема, будь-яка особа, зареєстрована як платник ПДВ протягом попередніх 12 місяців, може подати заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою від суми, визначеної ст. 181 ПКУ (1 млн грн), за умови сплати суми податкових зобов'язань з ПДВ.

Таким чином, обсяг оподатковуваних операцій протягом останніх 12 календарних місяців перед поданням заяви про анулювання реєстрації платника ПДВ не повинен перевищувати 1 млн грн. До цього розрахунку входять операції, що оподатковуються за ставкою 20%, 7%, 0% та ті, що звільнені від оподаткування. Операції, що не є об’єктом оподаткування, до цього розрахунку не включаються. Більш докладно про це – тут (у розділі «Які операції включаються до розрахунку обсягу 1 млн грн?»).

Відповідно до п. 78.1 ПКУ документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з підстав, перерахованих у цьому підпункті. Подання заяви про анулювання реєстрації платника ПДВ у цьому переліку немає, отже, така дія платника ПДВ не є підставою для позапланової перевірки. Проте звертаємо увагу на пп. 78.1.8 ПКУ, згідно з яким підставою для позапланової перевірки є те, що платник подав декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету ПДВ, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V ПКУ, та/або з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить понад 100 тис. гривень. Документальна позапланова перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від'ємного значення з податку на додану вартість, яке становить понад 100 тис. гривень. Разом з цим наявність підстави для позапланової перевірки ще не гарантує того, що така перевірка дійсно буде проведена.

Відповідно до п. 200-1.8 ПКУ та п. 7 Порядку №569, після анулювання реєстрації платника ПДВ залишок коштів на його рахунку у системі електронного адміністрування перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається. Більш докладно про те, як врегулювати цей залишок до дати анулювання реєстрації платника ПДВ – див. у нашій аналітиці (розділ «Повернення помилково або надміру сплачених коштів»).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Списання знищених товарів внаслідок війни: що з ПДВ?
    10 червні 2025 р. під час атаки згорів склад з товарами та ОЗ. Проведено інвентаризацію та подано заяви до ДСНС, СБУ на відкриття кримінального впровадження. Тільки зараз отримали висновки від ДСНС та витяг з реєстру досудових розслідувань від СБУ. Готуються документи в ТПП про форс-мажор. Чи потрібно було нараховувати ПДВ при списанні товарів у червні?
    Сьогодні 15:0717
  • Повернення передоплаченого товару: як оформити РК?
    Підприємство сплатило аванс за товар, а потім забирає його частинами. ПН постачальник оформив на дату першої події – оплати. На даний момент товар ще не вибраний на повну суму оплати, але з того, що було взято частину повернули. На повернення бухгалтер постачальника оформляє «мінусовий» РК. Чи правильно це? Як має бути оформлено РК в даній ситуації?
    Сьогодні 10:1434
  • Чи потрібно ФОПу виписувати податкову накладну, якщо оплата за послуги надійшла після того, як він став платником ПДВ?
    Підприємство придбало послуги у ФОП з відстрочкою розрахунку. Коли настав термін оплати ФОП став платником ПДВ. Чи потрібно ФОПу виписувати податкову накладну при оплаті?
    14.11.202522
  • Чи може упаковка вважатися достатньою переробкою для зміни походження товару?
    ТОВ - платник ПДВ отримав імпортний товар (БАД в блістерах), власними силами зробив комплектацію: запакували блістери в коробку, додали інструкцію. Після реалізації даного товару - реєструємо ПН покупцю (платнику ПДВ). Чи правильно вказувати в ПН в полі 3.2.1 "х" ознаку імпортний товар?
    14.11.202520
  • Розповсюдження рекламної поліграфії: чи буде ПДВ?
    ТОВ (платник ПДВ) проводить чи приймає участь у рекламних конференціях/виставках/семінарах та розповсюджує серед учасників (не визначене коло осіб) рекламну поліграфію: буклети/листівки/репринти з інформацією про себе і свій товар. Чи виникає в даному випадку необхідність в нарахуванні ПДВ-зобов’язань? Яка актуальна позиція податківців?
    14.11.202529