• Посилання скопійовано

При прийнятті товарів від постачальника виявлено розбіжність асортименту з даними накладної: як оформити?

При прийманні товару від постачальника виникають розбіжності щодо кількості та ваги. Постачальник пропонує складати акт невідповідності на вагу чи кількість товару, що приймається на місці відвантаження. Чи правильно це? Як складати податкову накладну при таких розбіжностях?

Відповідно до п. 3.7 Методрекомендацій №2, якщо при оприбуткуванні запасів виявлено невідповідність якості та кількості запасів даним супроводжувальних документів, то складається акт про приймання матеріалів за участю матеріально відповідальної особи та представника відправника (постачальника) або представника незацікавленої організації.

Такий акт разом з видатковою накладною підтверджують фактичний асортимент переданих товарів. При цьому ми не радимо у видатковій накладній робити виправлення або викреслення, а замість цього варто додати до форми накладної додаткові графи, у яких зазначається або відхилення фактичних показників від показників накладної, або фактичні показники.

Наприклад, таблична форма накладної може бути такою – із зазначенням фактичних показників:

 

Найменування товару

Одиниця виміру

Кількість

Ціна

Сума

Фактично відвантажено і прийнято

Кількість

Ціна

Сума

 

 

 

 

 

 

 

 

Після заповнення всіх рядків первісні і фактичні показники підсумовуються, і господарська операція з прийому-передачі товару обліковується за фактичними показниками. До такої накладної обов’язково слід додати акт невідповідності товарів.

Щодо податкової накладної, то ми вважаємо, що можливі два варіанти складання ПН:

  1. Складання ПН на первісний асортимент товару, що зазначений у видатковій накладній, та складання РК до такої ПН тією ж датою, до якого включаються коригування за актом невідповідності;
  2. Складання ПН на фактичний асортимент переданих і прийнятих товарів – на підставі скоригованих даних, підтверджених видатковою накладною та актом невідповідності. У цьому випадку немає необхідності складати РК.

ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що податкова накладна повинна містити ідентичні показники (номенклатура товарів/послуг продавця, одиниця виміру товару/послуги, кількість, ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ)  тим, що зазначені в первинних документах в частині, що оплачена контрагентом-покупцем.

На нашу думку, при застосуванні модифікованої форми видаткової накладної у комплекті з актом невідповідності, та при складанні ПН за другим варіанту ці умови виконуються, адже ПН буде відповідати фактичним показникам, зазначеним у видатковій накладній.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування ПДВ при експорті продукції
    Чи є обов’язковим подання заяви на відшкодування ПДВ, сплаченого у процесі виробництва продукції, яка експортується, та яким чином коректно відобразити відповідні суми в декларації з ПДВ?
    Сьогодні 17:227
  • Списання знищених товарів внаслідок війни: що з ПДВ?
    10 червні 2025 р. під час атаки згорів склад з товарами та ОЗ. Проведено інвентаризацію та подано заяви до ДСНС, СБУ на відкриття кримінального впровадження. Тільки зараз отримали висновки від ДСНС та витяг з реєстру досудових розслідувань від СБУ. Готуються документи в ТПП про форс-мажор. Чи потрібно було нараховувати ПДВ при списанні товарів у червні?
    Сьогодні 15:0727
  • Повернення передоплаченого товару: як оформити РК?
    Підприємство сплатило аванс за товар, а потім забирає його частинами. ПН постачальник оформив на дату першої події – оплати. На даний момент товар ще не вибраний на повну суму оплати, але з того, що було взято частину повернули. На повернення бухгалтер постачальника оформляє «мінусовий» РК. Чи правильно це? Як має бути оформлено РК в даній ситуації?
    Сьогодні 10:14146
  • Чи потрібно ФОПу виписувати податкову накладну, якщо оплата за послуги надійшла після того, як він став платником ПДВ?
    Підприємство придбало послуги у ФОП з відстрочкою розрахунку. Коли настав термін оплати ФОП став платником ПДВ. Чи потрібно ФОПу виписувати податкову накладну при оплаті?
    14.11.202524
  • Чи може упаковка вважатися достатньою переробкою для зміни походження товару?
    ТОВ - платник ПДВ отримав імпортний товар (БАД в блістерах), власними силами зробив комплектацію: запакували блістери в коробку, додали інструкцію. Після реалізації даного товару - реєструємо ПН покупцю (платнику ПДВ). Чи правильно вказувати в ПН в полі 3.2.1 "х" ознаку імпортний товар?
    14.11.202523