• Посилання скопійовано

Коли бюджетній організації слід визнавати ПЗ з ПДВ?

Підприємство придбаває послуги у бюджетної організації. Через затримку рахунку оплату за поточний місяць перераховано лише в наступному місяці. Бюджетна організація реєструє ПН датою отримання коштів, а не датою складання акту надання послуг, що передувало цьому. Коли бюджетна організація має визнавати ПЗ з ПДВ?

За загальним правилом, яке встановлено пп. «а» та «б» пп. 187.1 ПКУ, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів (послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

  • дата зарахування коштів від покупця банківський рахунок платника податку як оплата товарів (послуг), що підлягають постачанню;
  • дата відвантаження товарів або дата оформлення документу, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

При цьому, дійсно за пп. 187.7 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів (послуг) з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом.

Тобто стосується цей пункт, як правило, тих приватних підприємств, які надають послуги бюджетним організаціям, або отримують оплату за рахунок бюджетних коштів. Якщо бюджетна організація надає послуги комерційному підприємству і отримує оплату за них не за рахунок бюджетних коштів або інших компенсацій з бюджету, то вона визнає ПЗ з ПДВ за загальним правилом, передбаченим пп. 187.1 ПКУ.

Також звернемо увагу, що «касовий метод» визначення ПЗ та ПК з ПДВ (пп. 187.10 ПКУ) передбачено лише для платників податку, які постачають теплову енергію, природний газ (крім скрапленого), надають послуги з транспортування та/або розподілу природного газу, інші житлово-комунальні послуги, перелік яких визначений законом, послуги (роботи), вартість яких включається до складу плати за послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій чи послугу з управління багатоквартирним будинком, фізичним особам, бюджетним установам, незареєстрованим як платники податку, а також житлово-експлуатаційним конторам, управителям багатоквартирних будинків, квартирно-експлуатаційним частинам, об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків, іншим платникам податку, які здійснюють збір коштів від зазначених покупців з метою подальшого їх перерахування продавцям таких товарів (надавачам послуг) до рахунку компенсації їх вартості.

Тож, якщо підприємство (замовник) не отримає від надавача послуг податкову накладну, яку складено на правильну дату виникнення ПЗ з ПДВ, то права на ПК за такою операцією у замовника не буде.

Право на ПК з’явиться лише після реєстрації постачальником ПН з правильною датою. Замовник в такому випадку може подати скаргу на надавача послуг шляхом заповнення Додатку 8 до декларації з ПДВ. Права на ПК це не надасть, однак податківці в такому випадку будуть зобов’язані завітати до такого платника податку на позапланову перевірку та у разі виявлення порушення - видати припис щодо виправлення такої помилки.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»