• Посилання скопійовано

Як виправити податкову накладну, складену без фактичного здійснення постачання?

У лютому підприємство зареєструвало ПН на відвантаження продукції покупцю, яке фактично не було здійснене (не оформлено документи). Це виявилося в березні. Замовник відмовляється оформляти документи лютневою датою. Як постачальнику відкоригувати ПЗ за лютий? Як це відобразити в звітності з ПДВ? Як ця ситуація вплине на реєстраційний ліміт СЕА ПДВ?

По-перше, потрібно скласти розрахунок коригування до податкової накладної що була складена та зареєстрована у лютому. Такий РК складається з метою обнулити зайво складену ПН.

Відповідно до п. 192.1 ПКУ розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в ЄРПН отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу. Такий РК складається на дату виявлення помилки з кодом типу коригування «103» (повернення товару або авансових платежів). Більш докладно про це – тут.

По-друге, помилкова податкова накладна за лютий повинна була відображатися у складі податкових зобов’язань у декларації з ПДВ за лютий у загальному порядку. РК, складений для виправлення такої ПН, відображається вже у декларації з ПДВ за березень у таблиці 1 додатку Д1. Якщо податкова накладна та РК до неї будуть відображені правильно у потрібні періоди (ПН – у лютому, РК – після його реєстрації у березні), то після цього реєстраційний ліміт СЕА ПДВ буде сформовано без урахування цієї операції.

Якщо у березні буде оформлено нове постачання продукції, на таке постачання слід скласти та зареєструвати нову ПН у загальному порядку. При цьому потрібно буде скласти нові первинні документи на постачання продукції у березні.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024955
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249275
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435