• Посилання скопійовано

Дата виникнення податкових зобов’язань при роботі з бюджетними установами

ПП на загальній системі оподаткування (платник ПДВ) продає товар бюджетній установі. При цьому виписується договір, накладна (доручення надається) та податкова накладна. Оплата настає у наступних місяцях. ПП враховує до свого ПЗ суми, а бюджетна установа - ні (просять переробити документи на момент оплати), пояснюючи це ст. 187.7 ПКУ. Чи можемо ми давати видаткову накладну в одному місяці, а податкову - в іншому?

Так, при роботі із бюджетними організаціями передбачений спеціальний метод нарахування ПЗ з ПДВ – касовий метод. Його особливості визначені нормами п. 187.7 ПКУ.

Датою виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом.

Отже, працюючи із бюджетними організаціями, Ви маєте нараховувати


собі ПЗ з ПДВ за датою заходу коштів по договору із такою бюджетною організацією.

Чинним законодавством не передбачено ув’язки дати ПН та дати видаткової накладної. ПН в даному разі складається за датою оплати покупцем, а видаткова накладна – датою відвантаження товару.

Щодо роботи за касовим методом, то варто пам’ятати, що даний метод працює як для ПЗ з ПДВ, так і для ПК.

Відповідно до п. 187.10 ПКУ платники податку, які здійснюють поставки бюджетним установам, не зареєстрованим як платники ПДВ, визначають дату виникнення податкових зобов'язань та податкового кредиту за касовим методом.

Працюючи із бюджетними організаціями продавець має нараховувати собі і ПЗ з ПДВ, і ПК за касовим методом. Вибирати тут можливості немає. Головним фактором, що визначає метод нарахування ПЗ і ПК, є статус покупця: бюджетна організація – неплатник ПДВ. 

Зверніть увагу, на ПК з ПДВ, визначений за касовим методом, не діє загальний строк на включення ПН до ПК у 365 днів. Відповідно до абз.4 п. 198.6 ПКУ платники податку, що застосовують касовий метод, мають право на включення до ПК сум ПДВ на підставі ПН, отриманих протягом тільки  60 к.д. з дати списання коштів з банківського рахунка платника податку.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Кловська Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повторне подання Уточнюючого розрахунку з ПДВ
    Чи дозволено подавати другий (наступний) Уточнюючий розрахунок до однієї й тієї ж декларації з ПДВ, якщо попередній Уточнюючий розрахунок до цього періоду вже був поданий та врахований, але згодом виявлено нові помилки?
    Сьогодні 12:564
  • Пояснення розбіжностей між деклараціями ЄП та ПДВ
    Підприємство, платник ЄП (3%) та ПДВ, отримало запит ДПС щодо розбіжності між обсягами доходу у деклараціях з єдиного податку та ПДВ за 2024 рік. Різниця виникла через оплату у I кварталі 2024 року послуг, наданих у 2023 році (відповідно до пп. 292.1 та пп. 292.6 ПКУ). Як коректно обґрунтувати цю різницю в письмовому поясненні та які саме підтвердні документи (договори, акти, банківські виписки) необхідно надати податковому органу?
    09.10.202545
  • Чи враховуються операції передачі гумдопомоги у критерій 1 млн грн для обов’язкової реєстрації платником ПДВ?
    Якщо операції з передачі гумдопомоги відповідають умовам ПКУ – то застосовуються норми пп. 69.12 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, якщо не відповідають - то обсяг операцій включається при визначенні загальної суми для цілей обов’язкової реєстрації платником ПДВ
    09.10.202529
  • Списання ПДВ та кредиторської заборгованості за нереєстрованою ПН
    ТОВ (платник ПДВ) отримало товар на 12 000 грн (в т.ч. ПДВ 2000 грн) 15.09.2024, сплативши 10 000 грн. Залишок 2000 грн (сума ПДВ) згідно з договором мав бути сплачений після реєстрації ПН. Станом на 06.10.2025 ПН не зареєстрована, термін для включення до податкового кредиту (365 днів) минув. У яку дату та на підставі якого документа списати на витрати втрачену суму податкового кредиту (2000 грн)? У яку дату та як списати кредиторську заборгованість 2000 грн перед постачальником і відобразити її доходом?
    09.10.2025818
  • Дії покупця при нереєстрації ПН постачальником
    Якими є дії покупця (платника ПДВ) у разі, якщо податкова накладна за жовтень 2024 року, складена постачальником, станом на жовтень 2025 року не зареєстрована в ЄРПН?
    09.10.2025235