• Посилання скопійовано

Кілька ПН від одного постачальника за цілісний товар: чи можна включити до ПК?

Отримали документи від постачальника. Одноденне постачання товару в цих документах розбито на частини, ПДВ — менше 10 тисяч у кожній ПН (товар цілісний, не має розділених частин, а кожна ПН відображає по 1/10 її частин). Постачальник замість однієї видаткової накладної та однієї ПН склав 10 видаткових накладних та 10 ПН однією датою від одного постачальника за одним договором. Чи можемо такі податкові включити собі до ПК?

Відразу зауважимо, що описана у запитанні ситуація, незалежно від суми постачання, є порушенням. Відповідно до п. 2.1 Положення №88, первинні документи повинні фіксувати і підтверджувати госпоперації, а госпопераціями є факти підприємницької діяльності, які впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань та фінансових результатів. Отже, видаткові накладні, складені постачальником, повинні відображати насправді здійснені ним операції. У вашому випадку це не так: адже ви отримували товар цілком, а не частинами, тож видаткові накладні, надані постачальником, є фіктивними. Але навіть якщо допустити, що ви підпишете їх, поміркувавши, що у сумі такі документи дають той товар, який ви отримали, слід уточнити: а чи не спричинить цей вчинок суперечності з іншими документами, якими оформляється придбання запасів?

Наприклад, придбання запасів, що перевозяться автомобільним транспортом, потребує оформлення ТТН. А якщо видаткові накладні складено по 1/10, то такі накладні свідчать, що постачань було теж 10, отже, було 10 машин, у кожній з яких перевозилося по 1/10 частині запасів, і має бути 10 ТТН на кожен автомобіль. Аналогічно повинні бути оформлені документи на перевезення запасів, у разі якщо використовувався залізничний та інші види транспорту.


Таким чином, складання видаткових накладних постачальником із дробленням товару, який, очевидно, забирався цілком, а не частинами, створює проблему, на яку покупець явно наразиться під час податкової перевірки, — довести перевіряльникам, що документи описують реальну господарську операцію, яка мала місце, а не є фіктивними.

Відповідно до п. 201.7 ПКУ та п. 14 Порядку №1379, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як передоплата (аванс). Отже, якщо підставою для реєстрації податкової накладної в ЄРПН для постачальника є сума ПДВ, що перевищує 10000 грн, то, щоб не реєструвати податкову накладну, постачальник розбив постачання на частини, кожна з яких менша або дорівнює 60000 грн. Проте цей метод є ефективним лише у тому разі, якщо постачальник та покупець можуть документально підтвердити, що факт часткового постачання придбаних товарів справді мав місце.

Як бути покупцю у випадку, якщо постачальник надає податкову накладну, оформлену, на думку покупця, неправильно? Вимагати від постачальника податкову накладну, що достовірно відображає господарські операції, що мали місце. У разі відмови постачальника переробити вже надані податкові накладні підприємству-покупцю, на жаль, доведеться вирішувати, як вчинити далі: прийняти первинні документи від постачальника і ризикувати податковим кредитом під час податкової перевірки чи включити податковий кредит за такими операціями до декларації з ПДВ на підставі бухгалтерських документів і подати на постачальника скаргу за формою додатка Д8 до декларації з ПДВ (згідно з п. 201.10 ПКУ). Зверніть увагу, що до скарги обов'язково потрібно додати копії документів, які підтверджують факт сплати ПДВ при придбанні таких товарів/послуг або підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Кондзелка Марьяна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • ПДВ при вивезенні з митного складу за межі митної території України нерозмитнених товарів
    Підприємство помістило імпортовані товари в режим «митного складу», ПДВ не сплачувалося, ПК не відображалося, та планує їх реекспортувати, що звільнено від ПДВ згідно пп. 206.5 ПКУ. При цьому отримано податковий кредит з ПДВ на послуги зберігання та транспортування цих товарів. Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ за п. 198.5 ПКУ на ці послуги? Чи потрібно нараховувати компенсуючі ПДВ за ст. 199 ПКУ?
    21.11.20242
  • Як скласти РК при заміні товару та поверненні коштів постачальнику?
    Покупець повернув товар. Було відвантажено інший товар, а різницю коштів повернено. Як скласти ПН та РК за даною операцією?
    19.11.2024467
  • Як відобразити в декларації з ПДВ відмову у бюджетному відшкодуванні?
    Підприємство отримало акт позапланової документальної невиїзної перевірки, в якому відмовлено у відшкодуванні ПДВ на 170 000 грн і визначено заниження значення рядку 21 декларації з ПДВ за серпень 2024 р. на 170 000 грн. Чи має право підприємство подати УР за серпень 2024 р., в якому буде прибрано вищезазначену суму із заяви на відшкодування і включено до рядка 21? Чи можливо уникнути андміністративної відповідальності посадовим особам підприємства за ст. 163.1КУпАП (помилки в податковому обліку)?
    15.11.202426
  • Надання рекламних послуг нерезиденту: що з ПДВ?
    ТОВ на загальній системі, платник ПДВ, надає нерезиденту рекламні послуги, які не є об’єктом ПДВ за пп. «б» пп.186.3 ПКУ. Чи є рекламними послуги: організація онлайн-виступу представників нерезидента на конференції; медіа-підтримка — розміщення новин про співпрацю; розміщення логотипу нерезидента на рекламних носіях конференції як партнера; розміщення стаціонарного банера в зоні конференції. Чи буде онлайн-участь нерезидента електронною послугою з місцем надання — реєстрацією отримувача?
    14.11.202425
  • Формування податкового кредиту за касовим методом після спливу 365 днів
    Податковий кредит формуємо з сум ПДВ, визначених згідно з коефіцієнтом розподілу, тобто частково за касовим методом та частково за загальними правилами. У липні 2023 р. від постачальника отримані послуги, які були оплачені не в повній сумі. У декларації з ПДВ за липень 2023 року до ПК включено ПДВ за ПН за цей же період відповідно до коефіцієнту розподілу. У серпні 2024 р. оплачується заборгованість за отримані в липні 2023 р. послуги і, відповідно, в декларації за серпень 2024 р. до ПН включається пропорційна до оплати сума ПДВ ПН за липень 2023 року. Тобто включається сума ПДВ ПН, дата складання якої більше 365 днів. Чи правомірне таке формування ПК?
    14.11.2024245