• Посилання скопійовано

Кілька ПН від одного постачальника за цілісний товар: чи можна включити до ПК?

Отримали документи від постачальника. Одноденне постачання товару в цих документах розбито на частини, ПДВ — менше 10 тисяч у кожній ПН (товар цілісний, не має розділених частин, а кожна ПН відображає по 1/10 її частин). Постачальник замість однієї видаткової накладної та однієї ПН склав 10 видаткових накладних та 10 ПН однією датою від одного постачальника за одним договором. Чи можемо такі податкові включити собі до ПК?

Відразу зауважимо, що описана у запитанні ситуація, незалежно від суми постачання, є порушенням. Відповідно до п. 2.1 Положення №88, первинні документи повинні фіксувати і підтверджувати госпоперації, а госпопераціями є факти підприємницької діяльності, які впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань та фінансових результатів. Отже, видаткові накладні, складені постачальником, повинні відображати насправді здійснені ним операції. У вашому випадку це не так: адже ви отримували товар цілком, а не частинами, тож видаткові накладні, надані постачальником, є фіктивними. Але навіть якщо допустити, що ви підпишете їх, поміркувавши, що у сумі такі документи дають той товар, який ви отримали, слід уточнити: а чи не спричинить цей вчинок суперечності з іншими документами, якими оформляється придбання запасів?

Наприклад, придбання запасів, що перевозяться автомобільним транспортом, потребує оформлення ТТН. А якщо видаткові накладні складено по 1/10, то такі накладні свідчать, що постачань було теж 10, отже, було 10 машин, у кожній з яких перевозилося по 1/10 частині запасів, і має бути 10 ТТН на кожен автомобіль. Аналогічно повинні бути оформлені документи на перевезення запасів, у разі якщо використовувався залізничний та інші види транспорту.


Таким чином, складання видаткових накладних постачальником із дробленням товару, який, очевидно, забирався цілком, а не частинами, створює проблему, на яку покупець явно наразиться під час податкової перевірки, — довести перевіряльникам, що документи описують реальну господарську операцію, яка мала місце, а не є фіктивними.

Відповідно до п. 201.7 ПКУ та п. 14 Порядку №1379, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як передоплата (аванс). Отже, якщо підставою для реєстрації податкової накладної в ЄРПН для постачальника є сума ПДВ, що перевищує 10000 грн, то, щоб не реєструвати податкову накладну, постачальник розбив постачання на частини, кожна з яких менша або дорівнює 60000 грн. Проте цей метод є ефективним лише у тому разі, якщо постачальник та покупець можуть документально підтвердити, що факт часткового постачання придбаних товарів справді мав місце.

Як бути покупцю у випадку, якщо постачальник надає податкову накладну, оформлену, на думку покупця, неправильно? Вимагати від постачальника податкову накладну, що достовірно відображає господарські операції, що мали місце. У разі відмови постачальника переробити вже надані податкові накладні підприємству-покупцю, на жаль, доведеться вирішувати, як вчинити далі: прийняти первинні документи від постачальника і ризикувати податковим кредитом під час податкової перевірки чи включити податковий кредит за такими операціями до декларації з ПДВ на підставі бухгалтерських документів і подати на постачальника скаргу за формою додатка Д8 до декларації з ПДВ (згідно з п. 201.10 ПКУ). Зверніть увагу, що до скарги обов'язково потрібно додати копії документів, які підтверджують факт сплати ПДВ при придбанні таких товарів/послуг або підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Кондзелка Марьяна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Побутова техніка на підприємстві: що з ПДВ?
    ТОВ-платник податку на прибуток та ПДВ взяло в оренду у фізособи офісне та складське приміщення (в т ч. кухню). ТОВ придбало побутову техніку та меблі для кухні, зокрема, витяжку, пральну машину, сушарку, холодильник, газову поверхню, шафу електричну) та в офіс кондиціонер. Чи необхідно нараховувати ПЗ з ПДВ при придбанні побутової техніки?
    Сьогодні 10:2313
  • Продали корпоративні права: що з ПДВ?
    Підприємство продало корпоративні права в іншій юрособі. Чи є ця операція об’єктом оподаткування ПДВ? Як відобразити цю операцію в декларації з ПДВ?
    16.05.202414
  • Компенсації витрат з плати за землю: що з ПДВ?
    Підприємство продало майно, яке знаходиться на частині земельної ділянки, яка перебуває у постійному користуванні. До моменту поділу цієї ділянки і передачі в оренду підприємство виставлятиме покупцеві рахунок на компенсацію витрат з плати за землю. Чи оподатковується така операція ПДВ?
    15.05.202412
  • Громадська організація отримала безкоштовний доступ до CRM-системи від нерезидента: що з ПДВ?
    Громадська організація планує укласти договір з ФОПом щодо налаштування та підтримки CRM-системи. Компанія-нерезидент (США) безкоштовно надає організації доступ до CRM-системи. Які податкові наслідки цих операцій?
    14.05.202414
  • Коли спливає строк на відображення ПК?
    Протягом березня-липня 2022 р. підприємство придбавало за готівку пальне, суми в чеках більше 240 грн, ПН не виписувалося, ПДВ зависло на субрахунку 644. Окрім того, є завислі суми ПДВ, без ПН, за період з 2019 по 2021 рр. Коли такі суми ПДВ можна списати до складу витрат (Дт 949 Кт 644)?
    13.05.202464