• Посилання скопійовано

Списання пошкоджених бутлів, у яких здійснюється доставка води: як оподаткувати ПДВ?

Як оподатковується ПДВ операція списання 19-літрових бутлів, у яких здійснюється доставка води замовникам, якщо за 5 років роботи певна їх кількість зносилася, пошкодилася тощо? Облік бутлів ведеться за середньозваженими цінами, при цьому у 2013 р. ціна тари була близько 50 грн, а на даний час 132 грн

Особливості обліку тари наведені в п. 6 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів, затверджених наказом Мінфіну від 10.01.2007 р. №2.

Придбані (отримані) або вироблені запаси зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю (п. 8 П(С)БО 9).

Відповідно до пп. 6.1 Методичних рекомендації №2 підприємства, що використовують для пакування та транспортування запасів тару, строк корисного використання якої менше одного року, оцінюють придбану (отриману) тару за первісною вартістю в порядку, наведеному у пп. 2.2 Методичних рекомендації №2 та п. 9 П(С)БО 9.

Тара, строк корисного використання якої більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік), призначена для зберігання товарно-матеріальних цінностей на складах (у коморах), у виробничих цехах, для транспортування товарно-матеріальних цінностей і багаторазового використання з метою здійснення технологічного процесу виробництва (металеві й дерев'яні бочки, цистерни, контейнери тощо), відображається на субрахунку 115 «Інвентарна тара».

Наявність та рух тари (крім тари, що використовується як господарський інвентар), строк корисного використання якої менше одного року, а також тарні матеріали (пробки поліетиленові, прокладки тощо) відображаються:

  • на субрахунку 204 «Тара й тарні матеріали» – всіма підприємствами, крім підприємств, що займаються торговельною діяльністю та громадським харчуванням;
  • на субрахунку 284 «Тара під товарами» – організаціями, що займаються торговельною діяльністю та громадським харчуванням;
  • на рахунку 22 «Малоцінні та швидкозношувані предмети» – підприємствами, що використовують тару для зберігання товарно-матеріальних цінностей на складах (у коморах), у виробничих цехах, для транспортування товарно-матеріальних цінностей.

У пп. 6.8 Методичних рекомендації №2 передбачено, що при інвентаризації тара вноситься до опису (для тари постійного зберігання та тари багаторазового використання, іншого призначення (форма №М-21, затверджена наказом Мінстату від 21.06.1996 р. №193)) за видами: тканинна, скляна, інша жорстка тара; або за призначенням та якісним складом: нова, використовувана і та, що потребує ремонту.

Непридатна для використання тара може бути списана за актом про її ліквідацію, який затверджується керівником підприємства.

Форма акта має містити обов'язкові реквізити, передбачені ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік, а також інформацію про причини необхідності виведення з експлуатації тари, про можливість використання підприємством відходів від ліквідації.

Слід зазначити, що на сьогодні відсутні норми природного убутку для тари (бутлів), у яких здійснюється доставка питної води.

Крім того, постанова Кабміну від 23.11.2016 р. №1066 «Про визнання деяких актів Української РСР такими, що втратили чинність, та актів Союзу РСР такими, що не застосовуються на території України» містить значний перелік нормативно-правових актів СРСР, що не застосовуються на території України.

Про списання нестачі за самостійно розробленою методикою норм природних втрат читайте тут>> 

 

Оподаткування ПДВ

Відповідно до п. 188.1 ПКУ база оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг.

Враховуючи, що первісна вартість тари (бутлів), при її придбанні, має тенденцію до збільшення, а при вибутті тари (бутлів) її оцінка здійснюється за методом середньозваженої собівартості, яка перевищуватиме ціну їх придбання, то донараховувати базу оподаткування ПДВ до ціни останньої партії придбання не потрібно. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024954
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249255
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435