Реєстрація ПН
Відповідно до п. 184.1 ПКУ реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників ПДВ у відповідних випадках.
У п. 201.1 ПКУ визначено, що на дату виникнення податкових зобов’язань платник ПДВ зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін.
Тобто, можливість реєстрації податкових накладних є лише в особи, що є платником ПДВ. Оскільки реєстрацію платника ПДВ було анульовано, то після дати анулювання суб’єкт господарювання втрачає право на реєстрацію ПН.
Аналогічну думку озвучують й податківці.
При цьому, зважаючи на те, що податківці наголошували про застосування штрафів у разі несвоєчасного звітування з ПДВ до суб’єктів господарювання, свідоцтво яких було анульовано, можна зробити висновок, що за незареєстровані ПН також будуть застосовані відповідні штрафні санкції.
Податковий кредит
Аналогічна ситуація з податковим кредитом. За п. 184.5 ПКУ з моменту анулювання реєстрації особи як платника ПДВ така особа позбавляється права на віднесення сум податку до податкового кредиту, складання податкових накладних.
Отже, підприємство має право на ПК за податковими накладними складеними до дати анулювання свідоцтва платника ПДВ, за умови їх реєстрації постачальниками в ЄРПН.
Останній звітний період
Окрім цього є ще один неприємний нюанс. Пункт 184.7 ПКУ вимагає: «якщо товари/послуги, необоротні активи, суми податку за якими були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, такий платник податку в останньому звітному періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку зобов'язаний визначити податкові зобов'язання по таких товарах/послугах, необоротних активах виходячи зі звичайної ціни відповідних товарів/послуг чи необоротних активів».
Усі останні зміни з ПДВ –
у вашій поштовій скриньці!
Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите
ПідписатисьХочете подивитись, як це виглядає?
Відповідно до п. 8 Порядку №1307 у верхній лівій частині ПН у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» роблять позначку «X» та проставляють тип причини «10». Така ПН складається за правилами, встановленими п. 11 Порядку №1307. Відповідно до п. 11 Порядку №1307 така ПН завжди буде зведеною, про що ставиться відповідна позначка. У рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» зазначається умовний ІПН «600000000000», а в рядку «Отримувач (покупець)» платник податку зазначає власне найменування (П. І. Б.).
У разі складання зведених ПН, особливості заповнення яких викладені у п. 11 Порядку №1307, у графі 2 зазначаються дати складання та порядкові номери податкових накладних, складених на такого платника ПДВ при постачанні йому товарів/послуг, необоротних активів, за якими він визначає податкові зобов’язання відповідно до п. 184.7 ПКУ. У графі 4 такої ПН вказується «грн».
У графі 10 ПН вказується вартість (частина вартості) товару/послуги, необоротного активу, на яку нараховується ПДВ відповідно до п. 184.7 ПКУ за ставкою ПДВ, яка застосовується при нарахуванні податкових зобов’язань.
Графи 3.1, 3.2, 3.3, 5-9, 11 не заповнюються.
Таку ПН слід зареєструвати також в ЄРПН. А зважаючи на вищезазначене, зареєструвати таку ПН після дати анулювання не вийде, однак суму ПЗ необхідно буде все одно відобразити в декларації з ПДВ за останній період.
Декларація ПДВ
Останнім звітним (податковим) періодом для анульованих платників є період, який розпочинається з дня, наступного за останнім днем попереднього податкового періоду, до дня анулювання реєстрації.
Відповідно до п. 49.18 та п. 203.1 ПКУ податкові декларації подають за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю — протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця.
Суб'єкти господарювання, реєстрацію ПДВ яких анульовано та яких вилучено з реєстру платників ПДВ, після закінчення граничних термінів для подання декларації з ПДВ не мають можливості подавати податкові декларації з ПДВ за останній звітний (податковий) період та інші податкові періоди, за які звітність не подана.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити