• Посилання скопійовано

Зарахування на баланс збудованого пандуса на ґанку орендованої будівлі: податкові наслідки

Неприбуткова організація (неплатник ПДВ) отримала безповоротну фіндопомогу від міжнародної організації. За ці кошти було збудовано пандус для інвалідів в орендованому офісі. Орендодавець дав згоду на модернізацію ґанку щодо облаштування пандуса. Які податкові наслідки зарахування на баланс пандуса та його передання орендодавцю?

Відповідно до п. 8 П(С)БО 14 та п. 21 Методичних рекомендацій №561, об'єкт операційної оренди відображається орендарем на позабалансовому рахунку бухобліку (рахунок 01 «Орендовані необоротні активи») за вартістю, указаною в угоді про оренду.

Витрати орендаря на поліпшення об'єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що приводять до збільшення майбутніх економічних вигід, які первісно очікувалися від його використання, відображаються орендарем як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших НМА.

Такі витрати зараховуються до складу основних засобів як первісна вартість нового об'єкта підгрупи інші необоротні матеріальні активи.

Вартість завершених капітальних інвестицій в об'єкти операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо) відображається на субрахунку 117 «Інші необоротні матеріальні активи».

У ч. 3 ст. 778 ЦКУ зазначено, якщо поліпшення речі зроблено за згодою орендодавця, то орендар має право на відшкодування вартості необхідних витрат або на зарахування їх вартості в рахунок плати за користування річчю.

ДПА у Запорізькій області у листі від 27.09.2005 р. №6943/8/31-210 повідомляє, що у разі компенсації орендодавцем витрат орендаря на здійснення поліпшень орендованого приміщення така компенсація є продажем результатів робіт (послуг) з відповідним оподаткуванням. 

Згідно з пп. 133.4.2 ПКУ доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

ДФС у листі від 13.04.2017 р. №7896/6/99-99-15-02-02-15 повідомляє, якщо кошти, отримані неприбутковою організацією від продажу власних основних засобів, буде використано для здійснення своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування ЄСВ), членів органів управління та інших, пов'язаних з ними осіб, то таке використання не є порушенням вимог пп. 133.4.2 ПКУ.

Нагадаємо, що однією з вимог до відповідності неприбуткової організації, зазначеної в абз. 4 пп. 133.4.1 ПКУ, є передбачення установчими документами, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону, передачі активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юрособи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).

У разі недотримання неприбутковою організацією вимог, визначених п. 133.4 ПКУ, вона  зобов'язана керуватися нормами пп. 133.4.3 ПКУ. А саме:

  • подати у строк, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року (або з початку визнання організації неприбутковою в установленому порядку, якщо таке визнання відбулося пізніше) по останній день місяця, у якому вчинено таке порушення;
  • зазначити та сплатити суму самостійно нарахованого податкового зобов'язання з податку на прибуток. 

Податкове зобов'язання розраховується виходячи із суми операції (операцій) нецільового використання активів. Така неприбуткова організація виключається контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій та вважається платником податку на прибуток для цілей оподаткування з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення.

Якщо витрати на поліпшення об’єкта оренди проведено за згодою орендодавця та не компенсовано орендарю, то при поверненні об’єкта оренди вартість поліпшення вважається безоплатно наданою та підлягає оподаткуванню ПДВ за основною ставкою, виходячи із ціни придбання товарів/послуг, використаних для такого поліпшення.

Нагадаємо, що відповідно до п. 181.1 ПКУ, у разі, якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн грн (без урахування ПДВ), то така особа зобов'язана зареєструватися як платник цього податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 ПКУ. Тож, якщо продаж пандуса спричинить перевищення цієї суми, організація повинна буде зареєструватися платником ПДВ.

Про бухоблік ремонту орендованого приміщення благодійною організацією читайте тут>> 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Інші податки

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інші податки»

  • Податок на землю при зміні цільового призначення землі
    Підприємство змінило цільове призначення 3-х земельних ділянок (2 об'єднали, 1 окремо) з сільськогосподарського (для ведення особистого селянського господарства) на колективне житлове будівництво 24.09.2024 р. Чи потрібно подавати уточнюючу податкову декларацію? Як її правильно заповнити та чи передбачені штрафні санкції?
    19.11.202419
  • Чи потрібна ліцензія на оптову торгівлю пальним при зміні розпорядника акцизного складу?
    Буде проведена зміна розпорядника акцизного складу, на якому наявні залишки пального. Підприємство отримає оплату за передані залишки від нового розпорядника. Чи потрібна ліцензія на право оптової чи роздрібної торгівлі пальним при зміні власника акцизного складу?
    18.11.202484
  • Чи можна оплатити ліки для фізособи без оподаткування?
    Підприємство отримало запит на допомогу від особи, яка перебуває на лікуванні у військовому шпиталі. Придбали та передали цій особі ліки, які призначив лікар. Особа не є працівником підприємства та не є родичем працівника підприємства. Чи можно провести передачу ліків як благодійну неоподатковувану допомогу? Як відобразити це у звітності?
    15.11.202438
  • Подвійне оподаткування доходів фізособи у Великобританії та в Україні
    Українка тимчасово проживає як біженець у Великобританії. В Україні зареєстрована ФОПом на ІІ групі ЄП, надає онлайн-консультації в Україні, послуги психолога (інші медичні послуги), отримуючи оплату на підприємницький рахунок. Планує зареєструватися ФОПом у Великобританії. Чи можна уникнути подвійного оподаткування доходів?
    14.11.202438
  • Чи сплачувати екологічний податок за зберігання макулатури?
    Підприємство закуповує відходи (макулатуру), обліковує на рахунку 281, оброблює ці відходи і перепродає. Має дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Чи потрібно сплачувати екологічний податок?
    14.11.202424